19.09.2017.

Do kraja godine ostalo je nešto više od tri mjeseca, taman dovoljno vremena da zaboravimo loše filmsko ljeto - ovo su naslovi koje nećemo propustiti.

18.09.2017.

Međunarodni festival razvojnog kazališta Ganz novi festival u svojem će se 7. izdanju održati u dva termina, od 21. do 24. rujna te od 7. do 16. prosinca. U rujanskom dijelu programa 70-ak umjetnika/ca i studenata/ica te 45 filmskih autora/ica predstavit će svoje plesne i kazališne predstave, multimedijalne instalacije, filmove i radionice.

Vizart

Prikazi Kristove Muke slavnih majstora

26.03.2016. Jelena Kovačev

Cijeli Veliki tjedan ide ususret vrhuncu kršćanske vjere, blagdanu Uskrsa. Kroz tjedan prolazi se kroz Kristove obilježavajuće životne trenutke. To su teški, ali i mukotrpni trenuci koji rezultiraju sretnim završetkom. Umjetnici od pamtivijeka istražuju patnju i bol na najkreativnije načine, iz njih izvlačeći ljepotu. Dok su neopterećene i vedre ideje najčešće klišeizirane i dosadne, u Muci Krista, Raspeću, Pieti, Bičevanju postoji slojevitost u kojoj se nalazi moralna poruka.

Svi veliki umjetnici te teme istražuju u okviru svojega vremena i primjetna je promjena kolorita, okoline, kompozicije i  tretmana same teme. Tizian i Signorelli tradicionalnije pristupaju temi, uz siromašni kolorit i uobičajene ikonografske sheme. Salvador Dali svoga Krista gleda iz visine i obavija ga metafizičkom atmosferom. Za čiste primarne boje odlučuju se Emil Nolde i Paul Gauguin, kao i Chagall koji ih ipak smiruje  mračnom i snenom pozadinom. Varijacije na temu uvijek postoje i izražavaju vrijeme i karakter umjetnika.