Istaknuto
13.07.2017.

Osim što Šimek aktivno radi na novim materijalima, publiku će počastiti dvostrukim nastupom na Ferragosto JAM festivalu u Orahovici. Na Izštekanom stageu predstavlja se u solo izdanju, dok će sa svojim matičnim bendom She Loves Pablo nastupiti na glavnoj pozornici kao support metal divovima braći Cavalera, osnivačima čuvene Sepulture. Povodom tih nastupa i novog singla razgovarali s jednim od najboljih vokala hrvatske scene.

09.07.2017.

U skrivenim ambijentima diljem Lijepe naše i ovog nas ljeta čekaju najpoznatiji dramski naslovi, opere i baleti. Provjerite što sve nude Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Kazalište Ulysses, Riječke ljetne noći, Histrioni i Ljetne noći Teatra Exit.

Izvedbene umjetnosti

Objavljen je program 32. Gavellinih večeri: 10 predstava u službenoj konkurenciji

07.07.2017. Tim HrvaćaninFoto: www.gavella.hr

Gradsko dramsko kazalište Gavella na svojim je web stranicama objavilo program ovogodišnjih, 32. Gavellinih večeri koje će se od 11. do 21. listopada održati u Zagrebu. U sklopu festivala bit će izvedeno čak 11 predstava, od čega 10 u službenoj konkurenciji prema izboru programskog vijeća koje čine Sonja Kovačić, Hrvoje Klobučar i Boris Svrtan, ravnatelj Gavelle. “Za 32. Gavelline večeri odabrane su one predstave koje na upečatljiv, uzbudljiv i umjetnički relevantan način odgovaraju na stvarnost u koju smo uronjeni, pružajući užitak gledanja i obraćajući se publici kao suautoru kazališnog čina”, stoji u obrazloženju programskog vijeća.

Gavelline večeri će 11. listopada otvoriti Hrvatsko narodno kazalište iz Šibenika predstavom “Ljepotica iz Leenanea“. Riječ je o crnoj komediji jednog od najuspješnijih i najpoznatijih suvremenih dramatičara, Irca Martina McDonagha. Predstavu je režirao Dražen Ferenčina, a u glavnoj ulozi usamljene 40-godišnjakinje je Franka Klarić. Domaćin, kazalište Gavella, predstavit će se autorskim projektom Filipa Šovagovića “Tesla Anonimus“, predstavom koja Tesla pristupa pomalo s distance. Za naslovnu ulogu puno je pohvala dobio mladi Marko Petrić.

Što se ostalih zagrebačkih kazališta tiče, Teatar &TD izvest će predstavu “Magic Evening“, urnebesna satira ljudskih strahova i potisnutih frustracija redateljice Anice Tomić i dramaturginje Jelene Kovačić, a satiričko kazalište Kerempuh “Ustav Republike Hrvatske“, adaptaciju uspješnog i hvaljenog filma Rajka Grlića u režiji još jednog filmaša, Vinka Brešana. U programu je i “Črna mati zemla” Zagrebačkog kazališta mladih, emotivna adaptacija potresnog romana Kristiana Novaka, te genijalni “Ljudi od voska” Mate Matišića, dramski triptih u kojem se autor poigrao podacima iz svoje biografije kako bi kreirao snažnu priču o odnosu oca i djece. Praizvedbu drame u HNK u Zagrebu režirao je Janusz Kica.

ljudi od voska

[Ljudi od voska] Foto: www.hnk.hr

Osim HNK u Šibeniku, na Gavelline večeri dolaze i nacionalna kazališta iz Splita i Rijeke. HNK Ivana pl. Zajca izvest će Moliereovog “Mizantropa” u režiji Igora Vuka Torbice, predstavu koja se bavi pitanjem istine – može li istina biti objektivna ili svatko ima svoje viđenje stvari? HNK iz Splita gostuje s predstavom “Šest lica traži autora” Luigija Pirandella. Redateljica Olja Lozica u svojoj je inscenaciji pokušala ne ponavljati izlizanu matricu teatra u teatru, već suziti fokus na ono istinski bitno i čuti što nam ta lica koja su upala u teatar zbilja govore?

Uz osam predstava domaćih kazališta, na Gavellinim večerima sudjeluju kazališne kuće iz Slovenije i Srbije. Slovensko narodno gledališče iz Maribora izvest će Euripidovu “Medeju” u režiji Olivera Frljića, dok Atelje 212 iz Beograda gostuje s predstavom “Moja ti” Olge Dimitrijević. Komad “Moja ti” bavi se problemom starosne, ideološke, seksualne i rodne diskriminacije. Protagonistkinje su starice – partizanke, komunistkinje, lezbijke, majke – žene koje su u doba liberalnog kapitalizma prinuđene na borbu s najrazličitijim muškim rodnim normativima zbog degradacije vrijednosti za koje su se cijeli život borile. Festival će 21. listopada zatvoriti predstava Kazališta Virovitica “2:14h” Davida Paqueta u režiji Roberta Raponje.

Komentari