Istaknuto
08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Vizart

Prva samostalna izložba Zlatana Vehabovića otvara se u MSU

12.09.2015. Ana-marija SeverFoto: facebook/ event

Zlatan Vehabović ove nam se jeseni u Muzeju suvremene umjetnosti predstavlja sa sasvim novim ciklusom, što je ujedno i njegova prva samostalna izložba u Hrvatskoj. Izložba pod nazivom “Temelji u blatu” (‘Foundations in Mud’) otvara se 15. rujna i traje do 4. listopada, a priredila ju je kustosica Leila Topić.

Prema njezinim riječima, Zlatan Vehabović zauzima jasnu vodeću poziciju u kontekstu svog naraštaja i prepoznatljiv je po sustavnom prekoračivanju matičnog područja slikarstva, odnosno svojevrsnom razvodnjivanju disciplinarnog središta, kao i zbog specifičnog posezanja za računalno ili fotografski stvorenim predlošcima.

Važan inicijalni impuls Zlatanova je skorašnja potreba da rastače formu karakterističnu za prethodne radove, da stvara novi kontekst. Naime, u prethodnom ciklusu izloženom 2011. godine naslovljenom “Sweepenig Confetti from the Floor of the Conrete Hole”, predstavljenom u Kući Lauba, diktirao je formu.

No, Zlatan ovaj put ustraje na voljnom i svjesnom napuštanju čvrste forme, te ih u novom ciklusu rastače.

Umjetnik je napomenuo da se naziv novog ciklusa odnosi ponajprije na njegov subjektivan osjećaj pomanjkanja osnovnog slikarskog znanja, nedostatnost gradiva stečenog tijekom studentskih godina, odnosno osjećaja da isključivo vlastitim slikarskim naporima mora graditi temelje slikarske vještine.

“Kao svojevrsnu misiju, Zlatan si je uzeo u zadatak da će graditi, učiti i spoznavati formu, onu koja se pojavljivala još tijekom studiranja te održavala posljednjih petnaestak godina. Taj zadatak je razrađivao i uvježbavao s namjerom da slikarsku vještinu (Zlatan je naziva toolboxom) dovede do krajnjeg savršenstva te da bi mu naposljetku priskrbila stanovitu slobodu. Preciznije, Vehabović svoje prethodne cikluse doživljava kao svojevrsni temelj (u blatu) jer uviđa da mu figuracija, kao slikarska odrednica, više nije bitna.” – naglasila je kustosica.

Tematski, novi ciklus problematizira ulogu i važnost ljudskih skloništa, ističući moćan psihološki aspekt mjesta u kojima tražimo zaklon.

Komentari