Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Vizart

Prva samostalna izložba Zlatana Vehabovića otvara se u MSU

12.09.2015. Ana-marija SeverFoto: facebook/ event

Zlatan Vehabović ove nam se jeseni u Muzeju suvremene umjetnosti predstavlja sa sasvim novim ciklusom, što je ujedno i njegova prva samostalna izložba u Hrvatskoj. Izložba pod nazivom “Temelji u blatu” (‘Foundations in Mud’) otvara se 15. rujna i traje do 4. listopada, a priredila ju je kustosica Leila Topić.

Prema njezinim riječima, Zlatan Vehabović zauzima jasnu vodeću poziciju u kontekstu svog naraštaja i prepoznatljiv je po sustavnom prekoračivanju matičnog područja slikarstva, odnosno svojevrsnom razvodnjivanju disciplinarnog središta, kao i zbog specifičnog posezanja za računalno ili fotografski stvorenim predlošcima.

Važan inicijalni impuls Zlatanova je skorašnja potreba da rastače formu karakterističnu za prethodne radove, da stvara novi kontekst. Naime, u prethodnom ciklusu izloženom 2011. godine naslovljenom “Sweepenig Confetti from the Floor of the Conrete Hole”, predstavljenom u Kući Lauba, diktirao je formu.

No, Zlatan ovaj put ustraje na voljnom i svjesnom napuštanju čvrste forme, te ih u novom ciklusu rastače.

Umjetnik je napomenuo da se naziv novog ciklusa odnosi ponajprije na njegov subjektivan osjećaj pomanjkanja osnovnog slikarskog znanja, nedostatnost gradiva stečenog tijekom studentskih godina, odnosno osjećaja da isključivo vlastitim slikarskim naporima mora graditi temelje slikarske vještine.

“Kao svojevrsnu misiju, Zlatan si je uzeo u zadatak da će graditi, učiti i spoznavati formu, onu koja se pojavljivala još tijekom studiranja te održavala posljednjih petnaestak godina. Taj zadatak je razrađivao i uvježbavao s namjerom da slikarsku vještinu (Zlatan je naziva toolboxom) dovede do krajnjeg savršenstva te da bi mu naposljetku priskrbila stanovitu slobodu. Preciznije, Vehabović svoje prethodne cikluse doživljava kao svojevrsni temelj (u blatu) jer uviđa da mu figuracija, kao slikarska odrednica, više nije bitna.” – naglasila je kustosica.

Tematski, novi ciklus problematizira ulogu i važnost ljudskih skloništa, ističući moćan psihološki aspekt mjesta u kojima tražimo zaklon.

(Visited 104 times, 1 visits today)

Komentari