Istaknuto
27.03.2017.

Kroz iskustvo vođenja različitih radionica za djecu, prvenstveno Froooma, Boris Bakal progovara o radu s djecom, odgojnim i obrazovnim tehnikama i ustanovama te dječjoj perceptivnosti koja nam svima izmiče iz videokruga.

22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

Izvedbene umjetnosti

“Puž” (Mala scena): Alegorija o odrastanju

13.02.2016. Sara LivljanićFoto: Miro Martinić

U kazalištu Mala scena 4. veljače održana je premijera predstave “Puž” u režiji poznatog koreografa Staše Zurovca. Tekst predstave potpisuje Maja Hrgović, hrvatska spisateljica koja je kazališnoj publici poznata po romanu “Živjet ćemo bolje” koji je nedavno uprizoren u ZKM-u. “Puž” je namijenjen djeci starijoj od tri godine. Na dinamičan način opisuje shvaćanje odrastanja iz obiteljske perspektive. Na jednoj je strani razigrani dječak Ivan (Paško Vukasović) čiji je svijet prepun mašte i snova, dok se na drugoj strani priče nalazi njegova starija sestra Nora (Sanja Milardović) koja smatra da trebaju što prije odrasti, učiti odrasle riječi, geste i obrasce ponašanja.

Radnja započinje igrom škole u kojoj Ivan ne briljira po sestrinim kriterijima te smatra da se on nikad neće uklopiti u svijet odraslih. Ona ipak pristaje s njim otići u čarobnu šumu kako bi što prije oboje odrasli te u žurbi putem ostavlja brata. Ne obazirući se na sve što šuma može pružiti, htjela je što prije doći do vještice koja će joj ispuniti veliku želju – da postane odrasla. Želja joj biva ostvarena tako što ju je vještica pretvorila u svoju osobnu pomoćnicu.

Foto: Miro Martinić

Foto: Miro Martinić

Ivan, s druge strane, polako prolazi tom šumom, upoznaje stanovnike s kojima priča o njihovom načinu života, usponima i padovima. Naposljetku pronalazi sestru – nezadovoljnu, nesretnu zbog posla koji obavlja. Oni odlaze kući uviđajući da odrastanje bez žurbe i nije tako loše.

Svi glumci su odabrani na audiciji. Uloga dječaka povezuje sve događaje u predstavi, a Paško Vukasović izvrsno je uprizorio radoznalo dijete. Sanja Milardović i Mateja Majerle vješto izmjenjuju različite uloge – sestre, majke, vještice i šumskih životinja. Glumci su, na oduševljenje najmlađe publike, izmjenjivali brojne kostime za koje je bila zadužena slovenska kostimografkinja Bjaka Adžić Ursulov. Uz to su glumice bile zadužene i za pjevačke izvedbe koje potpisuje skladatelj Marjana Nećaka, koje su dodatno doprinijele dinamici predstave, a publika ih je pjevala i nakon odlaska glumaca sa scene.

Foto: Miro Martinić

Foto: Miro Martinić

Scenografija za koju je bio zadužen Žorž Draušnik sastavljena je od pomičnih paleta, koje su ovisno o sceni ili scenografija ili rekviziti glumaca. Iako je scenografija vrlo jednostavna, uz pomoć osvjetljenja Željke Fabijanić Šaravanja daje dojam čarobne šume, onakve kakvu zamišljamo u bajkama.

“Puž” je predstava koja u vrlom kratkom intervalu trajanja alegorijski prikazuje nedostatke odraslog svijeta te podsjeća djecu, kao i odrasle, da treba biti dijete sve dok se to može te da žurba općenito, ne samo žurba u svijet odraslih, nije nužna. Štoviše, ona može biti i loša zbog svih propuštenih stvari na koje se nismo obazirali prilikom traganja za nekim većim ciljem.

Što misliš o ovoj predstavi?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(5 votes, average: 3.000 out of 5)

Komentari