Istaknuto
19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

Film

Reakcija Discovery filma na skup organizatora filmskih festivala održanog u Puli

25.07.2014. Ziher.hr
Foto: press

Foto: press

Na nedavno održanom skupu organizatora filmskih festivala izrečene su optužbe na račun Discovery filma, koji se na navedenom skupu nije pojavio. Na optužbe za monopol i ucjene u organizaciji filmskih festivala reagirali su priopćenjem koje u cijelosti prenosimo:

Teško da je bilo za očekivati da će se skup organizatora filmskih festivala u Hrvatskoj, održan u Puli za vrijeme festivala, jednim dijelom iskoristiti za osuđivanje filmske distributerske kompanije Discovery Film i Vukovar Film Festivala kojeg smo pokrenuli i koji će se ove godine održati po osmi puta.

Prema onome što je objavio Večernji list, okupljeni su konstatirali da se „problem pojavljuje u trenutku kad je distributer ujedno vlasnik filmskog festivala, kao što se dogodilo u slučaju Discovery Filma i Vukovar Film festivala, koje su brojni okupljeni prozvali da svojom dvostrukom ulogom stvaraju monopol, onemogućavajući drugim festivalima prikazivanje sve većeg broja važnih europskih filmova koje kupuju za distribuciju, ali ih zapravo ne distribuiraju izvan vlastitog programa, a novac za promociju europskog filma od raznih fondova dobivaju po obje linije“.

Ništa od ovog nije istina. Istina je samo jedna, a to je da rast i jačanje popularnosti Vukovar Film Festivala smeta „velikim“ festivalima koji se obilato financiraju iz proračunskih novaca i koji dobivaju dvostruko više novaca od HAVC-a (Zagreb Film festival, Motovun Film festival), da o Pula Film festivalu koji je od Ministarstva kulture dobio sedam puta više novaca no Vukovar Film festival od HAVC-a, i ne govorimo. I pored toga, Vukovar Film festival ove godine će imati takav program da je Nenad Polimac prije mjesec dana u Jutarnjem listu napisao, kritizirajući Pulski festival, kako će svi veliki hitovi biti prikazani na Vukovar Film Festivalu.

I tu dolazimo do problema, kako je moguće da mali i siromašni Vukovar Film festival, postane važniji od naoko velikih festivala. Kako smo se samo usudili prikazati tako dobre filmove u Vukovaru, umjesto da smo čučali kod kuće i prepustili ih, primjerice, Motovun Film festivalu?

Da pojasnimo, Discovery Film postoji već 25 godina i našom zaslugom sve ove godine u Hrvatskoj se prikazuju sjajni europski, ali i mnogi drugi filmovi s neengleskog govornog područja. Mi ih kupujemo na stranom tržištu, svojim novcima, a ne proračunskim, mi ih distribuiramo u Hrvatskoj iako je to na rubu isplativosti. Discovery Film je, primjerice, distribuirao sve najvažnije filmove rumunjskog novog vala od 2007. godine naovamo, latinoameričke filmove od 2001. godina naovamo, i na tom planu smo najjači hrvatski distributer. I dan dans kupujemo i distribuiramo takve filmove.

Prije osam godina pokrenuli smo festival u Vukovaru kako bi na taj način pomogli tom gradu. To nije festival na atraktivnoj lokaciji na moru ili u velikom gradu, to je projekt, ponovno na rubu isplativosti, kako bi se pomoglo tom gradu i Slavoniji. Iz godine u godinu smo rasli, uz slabašnu pomoć HAVC-a  i gotovo nikakvu pomoć sponzora. Međutim, naš rast je počeo smetati konkurenciji jer, kao što je to Nenad Polimac napisao, ove godine svi hitovi bit će prikazani u Vukovaru. Da, hoće. Discovery Film je kupio prava na te filmove i prikazat će ih na festivalu u Vukovaru. Ne pada nam na pamet ispričavati se zbog toga ostalim organizatorima festivala u Hrvatskoj koji nisu uložili ni kunu svog novca već žive na državnim jaslama.

I to je jedina istina.

Nije istina, kako piše Večernji list da je rečeno u Puli, kako „distributer kupi prava na film pa ga potom preproda jednom od domaćih festivala“. Svaki svjetski distributer filma, pa tako i Discovery Film, traži od festivala tzv. „screening fee“ odnosno naknadu za prikazivanje svog filma na festivalu. U prosjeku, „screening fee“ iznosi od 300 do 450 eura (strani distributeri traže dvostruko više) i to nije nikakva preprodaja.To je pravilo koje funkcionira u cijelom svijetu.

Nije istina da Discovery Film ne distribuira filmove izvan vlastitog programa. Filmovi će se, osim na festivalu u Vukovaru, prikazati u kinu ako su vlasnici kina zainteresirani, a zatim će se prikazati na VOD-u, te na kablovskim i zemaljskim televizijama.  

Nije istina, kao što je to naveo Mike Downey koji radi za Pula Film festival, „da u Hrvatskoj netko s dovoljno novaca može kupiti vlastitu kulturnu manifestaciju koja ne služi interesu publike i još dobiti  podršku iz javne blagajne“. Discovery Film nije kupio Vukovar Film festival već ga je pokrenuo, u interesu publike prvenstveno u Slavoniji koja nema prilike uživati u ovakvim događajima. A to da ne trebamo dobiti podršku iz javne blagajne sramotna je izjava.

A što se tiče dobivanja novaca iz europskih fondova, samo ćemo reći da Vukovar Film festival ne dobiva novac od MEDIA-e, najizdašnijeg europskog filmskog fonda.

I za kraj ispričavamo se što se nismo pojavili u Puli na skupu organizatora filmskih festivala u Hrvatskoj. Prezauzeti smo organizacijom nadolazećeg Vukovar Film festivala i nismo imali vremena doći u Pulu.

Komentari