13.04.2018.

02.04.2018.

Recenzija – “3” (Flyer): Miriše na more

30.05.2017. Vlatka SemenčićFoto: "3" [cover]

Sunce uglavnom mami osmijeh na lice i priziva ugodne misli i osjećaje. Osim što nas grije i donosi svjetlo dana, metaforički se koristi u pozitivnim komentarima. Možda je zato i ovo ovogodišnje sunce izmamilo ovaj album koji je prepun sunčanih melodija.

Flyer nisu žurili s ovim studijskim izdanjem. Prvijenac “Epopeja” izdan je 2005., a “Iluzija” 2007. godine. Deset godina kasnije došao je treći album jednostavno nazvan “3” (Croatia Records) koji sadrži neke već dobro poznate pjesme objavljene kao singlovi, a sada su našle svoje mjesto na studijskom izdanju. Sam bend postoji još od 1996. godine, a današnju postavu čine Petra Kožar (vokal), Mario Kovač (klavijature), Ivan Dumalovski Janjušić (gitara), Ivo Dunat (bas) i Željko Kožar (bubnjevi). Prvim singlom Stanica prema suncu pokazali su kojim smjerom žele ići i kakvu glazbu žele stvarati. Kvalitetan pop ono je što isporučuju svakim svojim uratkom, a obogaćuju ga jazzom, soulom ili funkom.

Vedro i zanimljivo

Pjesma za dvoje prva je pjesma na albumu i jako se razlikuje od ostalih jer nije vedra i optimistična. Nije jedina koja govori o prekidu, ali je jedina koja ne ostavlja osmijeh na licu. Pomalo i zavarava jer otvara album koji nakon nje nastavlja u pozitivnom tonu. More je simpatična i jednostavna, ali ne i jeftina pjesma. Kao video singl objavljena je u lipnju 2015. godine i tada je, kao i sada, najavila vrijeme godišnjih odmora. Pojavljujući se jedan po jedan, instrumenti uvode slušatelja u ovu veselu odu moru u kojoj bas povremeno izvire u prvi plan. Sve je u redu stvarno će uvjeriti slušatelja da je sve u redu, iako je i tu riječ o završenoj ljubavi. Zanimljiv spot praktično prikazuje temu same pjesme i snimljen je u samo jednom kadru.

Deset autorskih i jedna obrada

Inspiracija i Sretno izgubljen tematski su slične i njihove melodije su oštrije kako bi potvrdile poruke pjesama, a zajednička im je i energija koju odašilju. Slični su i njihovi prateći video spotovi koji prikazuju bend u “radnoj” atmosferi. Kako da te ne volim najavni je singl s najnovijim spotom kojim promoviraju izlazak albuma “3”. Mario Kovač autor je teksta i glazbe deset pjesama, dok se za aranžmane pobrinuo cijeli bend. Jedanaesta stvar na albumu je obrada Haustorove Radio s kojom je bend sudjelovao u projektu “Zimzeleno a novo 3”.

Nisu Flyer jedini naš bend koji ne žuri s objavom albuma. Trebalo im je cijelo desetljeće od prošlog do ovog izdanja, no s obzirom na stanje u prodaji fizičkih nosača zvukova, to ne čudi. Možda je i novi trend postao okupiti singlove na jedno mjesto kada ih se nakupi dovoljno i kada ih publika odobri. Kako god bilo, ovaj album miriše na ljeto i oraspoložit će svakoga tko ga bude slušao. Može poslužiti i kao izvrstan soundtrack za putovanje na godišnji odmor ili barem na vikend negdje uz more.

(Visited 89 times, 1 visits today)

0%
1