21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Recenzija – “Conscious” (Broods): Duo koji svoju tamu pretvara u umjetnost

30.07.2016. Ira OrnikFoto: facebook.com/broodsmusic

“Conscious” je drugi studijski album mladog glazbenog dua Broods koji prati njihov prepoznatljivi elektro pop izričaj, ali donosi i mnoge novitete koji njihov zvuk usavršuju i nadograđuju, čine ga energičnijim, glasnijim, hrabrijim. Georgia i Caleb Nott publici se 2014. godine predstavljaju singlom Bridges koji je privukao velik broj pozitivnih reakcija te nedugo nakon toga objavljuju i svoj prvi album „Evergreen“ koji ostvaruje veliki uspjeh u njihovom rodnom Novom Zelandu, a ubrzo i šire. Dvije godine poslije Broods odlučno kontrira „Evergreenu“ samouvjerenim zvukom te snažnijim i mračnijim tekstovima koje nudi “Conscious”, u usporedbi s alternativnim pop zvukom i nesigurnim, nedefiniranim prvobitnim izričajem s kojim su se pojavili na glazbenoj sceni.

Album otvara pjesma Free riječima „I’d lose everything so I can sing/Hallelujah, I’m free“ koje odlično opisuju ideju samoga albuma. Georgia i Caleb Nott dugo su razmišljali o pravoj pjesmi koja će reflektirati njihov napredak postignut u dvije godine i temeljni cilj njihovog glazbenog stvaralaštva. U jednom trenutku shvatili su da se inspiracija za pjesmu nalazi pred njima, odnosno u okolini koja na njih vrši pritisak kako bi stvorili pjesmu koja će se svidjeti široj masi, a ne njima samima. Kao rezultat njihovog otpora nastala je i uvodna pjesma albuma, ali osjećaj se odrazio i na energiju albuma u cijelosti te na zvuk koji se, bez pritiska, mijenja i unaprjeđuje.

We Had Everything pjesma je koja kombinira veselu, pozitivnu, plesnu, „mainstream“melodiju i težu tematiku. Govori o trenutku u kojemu sve stvari koje su se prije činile bitnima i ozbiljnima postaju sitnice, o osobi ili događaju zbog kojega  shvatimo da se trebamo suočiti s realnošću i odrasti: „Every time I tell my story/I begin with you/And I recall the night when I, when I/When I broke in two.

Ljubav i umjetnost

All Of Your Glory , Hold The Line i Recovery govore o ljubavi, svaka na svoj specifičan način. All Of Your Glory najemotivnija je pjesma na albumu u kojoj su u prvom planu Georgia, njezin nježni vokal i osjećaj bezuvjetne, iskrene ljubavi. Hold The Line potpuna je suprotnost tome. Uz moćnu i motivirajuću melodiju, Georgia govori kako se bori i ne odustaje od ljubavi te traži od osobe kojoj se obraća da čini isto. Jedna od najupečatljivijih stvari koje nudi “Conscious”, idealna za radijsko izvođenje, je Recovery. Pjesma slijedi savršenu strukturu; miran početak, zanimljive prijelaze, pamtljiv i energičan refren, lagano melankoličan, ali u isto vrijeme i plesan ugođaj te smirujuć vokal koji će učiniti sve za pravu ljubav.

Album se nastavlja u istom tematskom tonu pjesmama Could’t Believe i Full Blown Love. U jednu ruku zanimljivih tekstova koji pričaju priču i ostavljaju dojam proživljenoga, u drugu, za Broods, netipičnih i nezanimljivih, „preobičnih” melodija.

Bedroom Door i Worth The Fight predstavljaju ono najbolje što Broods nudi. Smirujuće, melankolične i pomalo mračne melodije te duboke emotivne tekstove koji ostavljaju utisak. Georgia Nott u svome je intervjuu za australski časopis Rolling Stone izjavila kako im je nekolicina ljudi zahvalila na tome što su im pojedine pjesme s albuma umanjile osjećaj usamljenosti u teškim životnim trenucima i ističe kako je to jako bitna uloga glazbe.Također, smatra kako su vesele pjesme odlične, ali da su tužne one s kojima se kako autori, tako i slušatelji mogu dublje povezati. Ove dvije pjesme zasigurno se uklapaju u opis. Unatoč tome da duu s Novog Zelanda, ali i njihovoj publici, bolje leže pjesme mračnijeg karaktera, plesna pozitivna melodija i jednostavan tekst pjesme  Are You Home potpuni je pogodak, spreman za klupsko izvođenje koje dokazuje njihovu svestranost i kvalitetu.

Suradnje s velikanima

Broods na svome albumu „Conscious“ ugošćuju i dva velika imena glazbene pop scene, Lorde i Tove LoHeartlines, na čijem je stvaranju sudjelovala mlada novozelandska pjevačica Lorde, broj je koji na prvu ulazi u uho i ne izlazi iz glave. Suradnja Georgie i Tove Lo na pjesmi Freak Of Nature stvorila je velika očekivanja i pomalo razočarala. Pjesma nosi snažnu poruku o mentalnim bolestima i o tome kako im ljudi krivo pristupaju ili ih jednostavno ne razumiju. Freak Of Nature želi ohrabriti sve one koji pate od njih da ne skrivaju ono što osjećaju i šalje poruku da nikada nisu sami. Pjesma ne prenosi nikakvu emociju, koja je za ovakvu tematiku i više nego potrebna. Također, izvrstan vokal Tove Lo jednostavno se nije uklopio u ugođaj pjesme i njen doprinos albumu bio bi efektniji u pjesmama pozitivnijeg karaktera, kakvog je i ona sama.

Kraj albuma “Conscious” obilježen je ujedno najzanimljivijom i najmoćnijom pjesmom koju album nudi, a nastala je iz rečenice koja se pojavila u glavi Georgie Nott i koju je željela iskoristiti u jednoj od pjesama: “Wake me up and keep me conscious“. Zbog te rečenice odlučili su sve ideje koje su im prve pale na pamet i koje ih savršeno opisuju kao glazbenike ukomponirati u cjelinu. Metaforički, pjesma govori o tome kako je nužno biti svjestan svega onoga što se oko nas događa kako bi mogli držati kontrolu nad svakom željenom situacijom. Mračan vokal, zvuk, produkcija i tekst koji zahtijeva interes daju pjesmu koja privlači pozornost na prvo slušanje i dokazuje lagan, ali siguran napredak dua Broods.

Od prošloga albuma Broods su surađivali s velikim imenima glazbene scene poput Troye Sivana i Jarryd Jamesa, odlazili na turneje s Ellie Goulding i Sam Smithom. Na taj način postupno su gradili svoj zvuk i samopouzdanje, a ovim izvrsnim svestranim albumom pokazali kako su ovo tek njihovi početci i kako postoji još mnogo potencijala, želje i prostora za napredak koje jedva čekaju predstaviti svojoj, a nakon “Consciousa”,  zasigurno i novoj publici.

(Visited 79 times, 1 visits today)

0%
1