Istaknuto
06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

03.12.2017.

Gospođice iz Avignona smatraju se jednim od najvažnijih, ujedno i najkontroverznijih radova u umjetnosti 20. stoljeća. Povjesničari umjetnosti već se desetljećima bave misterioznim pogledima ženskih likova i njihovim revolucionarnim oblikovanjem kojemu su prethodile brojne Picassove skice i prepravke...

Glazba

Recenzija – Dubioza Kolektiv: Nema motanja, rizli, ni ganđe već sivilo cinizma

01.05.2013. Damir Martinović
Foto: Facebook

Foto: Facebook

Jedan od najpopularnijih bendova ovog dijela Europe, Dubioza Kolektiv, izdao je novi studijski album pod nazivom „Apsurdistan“, čije ime predstavlja zamišljenu zemlju u kojoj vlada apsurd u svim društvenim sferama. Album su nedavno predstavili publici i na zagrebačkim ulicama, nedugo nakon što su album objavili na službenoj stranici (http://dubioza.org/ ), kako bi ga svi, potpuno besplatno, mogli skinuti.

Beskrupulozni altruizam?

Kao i dosad, tekstovi prepuni sarkazma i ironije, političkih parola i nezadovoljstva stanjem u državi, regiji, no i stanjem uma samog pojedinca, ukomponirani u deset novih pjesma prepoznatljivog ska/hip-hop/folk zvuka i bosanskog humora. No čini se da je ovaj put taj bošnjački „etno“ dodir koji ih je djelomice proslavio, a koji bi nerijetko privlačio poglede u tramvaju čim harmonika podere u refrenu, za razliku od prethodnog „Wild Wild East“ (2011.), djelomično izostao. Dobili smo gotovo istu melodiju popraćenu ujednačenom tematikom kroz cijeli album.

Bliži se ljeto, bliže se festivali, pa brže bolje izbaciti neki materijal da se ima o čemu pisati.

Zbog toga, dobija se dojam kako su određene pjesme dijelom izdane kako bi se produžilo trajanje albuma, koje je i s njima ne prelazi nešto više od skromnih četrdesetak minuta.
U nekim se trenutcima  zapitam je li stanje zaista toliko loše? Sudeći po njihovom stavu, nalazimo se u postapokaliptičnom svijetu gdje vlada anarhizam i diktatura, a policijski sat samo što nije uveden.

Nema motanja, rolanja, rizli, ni ganđe već sivilo cinizma, EU i politike. Možda zbog toga što mi je politika neki strani jezik, ili živim u svojoj zamišljenoj zemlji gdje postoje i druge preokupacije. Daleko od toga da teme nisu aktualne, da je album zbog toga loš, da se nisam par puta zamislio (bezglavo i sinkronizirano u gomili prolazeći Importanne galerijom dok me pjesma oslovljava ovcom), no to ne umanjuje dojam albuma u cjelini, kao generalno jednoličnog.

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Gotovo sam uvjeren da će pjesme poput Volio BiH, Kažu, Krivo je more 2, žariti i paliti ovo ljeto  jer lagao bi kada bih rekao da nisu lako pamtljive i vrckave.  Naprotiv, imam neizbježnu potrebu vrtjeti refrene u glavi, zavlačiti pri izgovaranju riječi, ili na faksu oslovljavati kolege drugovima i drugaricama. Humor i usklađenost rime su rutinski na visokoj razini (Prvi Maj, Tranzicija).

Pjesma Brijuni, čiji tekst govori o sastancima regionalnih glavešina je odličan primjer. O stihovima druga Tita: „Zasviraj harmoniku, razvežimo kravate. Za narod ćemo lako, tko im (khm) j.. m..“ ozbiljno razmišljam kako bi izgledali na mome zidu.

Štoviše, govoreći o političaru/tajkunu koji je završio iza rešetaka,  K.P. dom feat. Lucić & Dežulović neodoljivo nas podjeća da i mi imamo svog konja za utrku ( „Na ruci nosio si skupocjene satove“ ) ,  a sam kraj  završit će uz dozu poezije.

Na albumu vas očekuju još dva gostovanja u sklopu 99% feat. La Plebe i Sjećam se feat. Atheist Rap & Hladno pivo, koja se ne ističu apsolutno ni po čemu , nego imaju ulogu već spomenutih vremenskih tampona. U najboljem slučaju, možda vam kao i meni, vrhunac bude što čujete glas Mile Kekina.

Komentari