Recenzija – Future Islands: ‘Singles’ kao synthpop odiseja kroz patnju i ljubav

Prošlo je već osam godina otkad su se na Sveučilištu u Sjevernoj Karolini oformili Future Islands, bend koji je postao poznat zahvaljujući dominantnom vokalu, ekspresivnim mimikama i emotivno nabijenom nastupu Samuela T. Herringa, popraćenog ubojitim bass linijama William Cashiona te zvukom synth klavijatura Gerrita Welmersa. Nakon tri studijska albuma popraćena turnejama, uzeli su zasluženu kreativnu stanku s koje su se vratili još dinamičniji, s raznolikijim rasponom emocija koje prate pojedine pjesme.

Možda smo čekali tri godine na novo izdanje baltimorskog synthpop trija, ali već u prvoj pjesmi kao da nam Future Islands poručuju da suosjećaju s nama. Njihov četvrti album „Singles“ započinje s prvim izdanim singlom s albuma, Seasons (Waiting on you), prikladnom melankoličnom uvertirom u novo izdanje, koju je live izvedba na “Late Show with David Letterman” učinila jednom od najpopularnijih pjesama ovog benda, a donijela im je i puno veću publiku.

Nakon sjetne Seasons, pjesma Spirit je brža i uzbudljivija, s više disko elemenata, dok se u Sun in the morning osjeća neki neodoljivi romantični entuzijazam. Doves obogaćuje cijeli album sa svojim zasebnim groove-om i upadljivim refrenom. Intro u sljedeću pjesmu, Back in tall grass, pomalo zvuči kao usporena verzija Vireo’s eye, ali istovremeno i kao indie elektronska koračnica, u kojoj se počinju pojavljivati znakovi udaljenosti od osobe kojoj se autor u pjesmi referira.

Prilikom slušanja A song for our grandfather, zvučnim efektima stvara se dojam sjete i putovanja u neke morske krajeve, a sama pjesma kao da rekreira atmosferu Beach Foam s albuma „Wave Like Home“, iako su pjesme poprilično različite tematike. Tako stvoren doživljaj spretno su prenijeli na slijedeću pjesmu na albumu, Lighthouse, koja stvara osjećaj neuzvraćene ljubavi toliko snažno da ga slušatelj može fizički doživjeti kroz Samuelovo pjevanje, što dakako nije novitet u pjesmama Future Islandsa, ali je na „Singles“ albumu posebice izražen u ovoj pjesmi. Iako slijedeća pjesma, Like the moon, započinje kao romantična balada, i ovdje se opet pojavljuju slične emocije kao i u prošloj pjesmi, dok bi se Fall from grace mogla doživjeti kao svojevrsni vrhunac albuma, u kojoj se gorčina osjeća ponajprije u Samuelovom režanju, a pjesma kao takva može parirati Tin man ili Inch of dust s njihovog drugog albuma, „In evening air“.

U cjelini, album zvuči kao synthpop odiseja koja kroz patnju i ljubav evocira neka davna sjećanja i žudnju, te nam ostavlja  mogućnost da se poistovjetimo u tim elementima Future Islandsovih pjesama i pronađemo sebe u nekim od stihova. Ipak, zadnja pjesma na albumu, A dream of you and me, ostavlja nas s optimističnom porukom o sretnom snu, u kojem se autor uspijeva othrvati od usamljenosti te pronalazi dugo traženi mir i spokoj, bacajući tako i drugačije svijetlo na ostatak albuma, a istovremeno nas tematski vraćajući na prvu pjesmu, koja metaforično govori o izmjenjivanjima godišnjih doba, jer kako iza zime dolazi proljeće, tako i nakon emotivnih previranja uvijek možemo naći neku vrstu spokoja, što u konačnici zaokružuje cijeli koncept albuma.