Recenzija: Game of Thrones s03e06 (The Climb) – Uspon donosi smrt

screencrush.com
screencrush.com
screencrush.com

Nakon dvije epizode koje možemo uvrstiti u najbolje epizode serije ikako, uslijedila je jedna mirna, ali snažna epizoda. Uspon je tako donio smrt puno likova, uglavnom odigranih od strane bezimenih statista, ali i odlazak lika koji je s nama od samog početka serije. Nova epizoda je tako poslužila kao čistokrvni nastavak prošle epizode bez novih događaja i (vidi čuda) likova.

Lady Olenna vs. Tywin Lannister: Je li borba umova gotova?

Arya se oprostila s Gendryjem na način koji nije očekivala. Kopile kralja Roberta otkupila je od Bratstva Melisandre očito svjesna njegovog porijekla. Netom prije odlaska rekla je Aryji kako će se njih dvije u budućnosti još susresti, a ja iskreno jedva čekam taj reunion (zapravo Aryjin susret s bilo kim kome se želi zbog ovog ili onog osvetiti).

Nakon svog seksualnog premijernog izdanja u špilji prošlog tjedna, Jon i Ygritte su se popeli na novu razinu svoje veze, baš kao i na Zid (premda ne bez opasnosti). Dobrodošli u Westeros!

Tyrion i Cersei su se nakon života provedenog u sukobu, napokon našli u sličnoj situaciji ili bolje rečeno zajedničkoj patnji. Kad smo kod Lannistera, možda najbolja ovotjedna scena je razgovor (pregovori) Tywina i Lady Olenne. Njihova igra međusobnog nadmetanja u kojem je Olenna nazvala svog unuka (gramatički točnije: gutačem mačeva, ali  to nekako nema isti efekt) “mačogutačem” (swordswallower through and through) ciljajući na njegov afinitet prema, uvjetno rečeno, snažnijem spolu. Nakon izloženih karata, pobjedu u pregovorima ipak je odnio najopasniji čovjek u Westerosu.

R.I.P. Ros

Ili ipak nije najopasniji? Tu titulu nakon ovotjedne epizode odnosi novi Ludi Kralj, Joffrey koji također igra igrice s ljudskim životima. Posljedica ovotjedne igre s lukom i strijelama je smrt najdraže nam dame noći na televiziji, Ros. Njena smrt me osobno iznenadila i rastužila jer sam nekako navijao za nju nakon napuštanja najstarijeg zanata. Izgleda kako za nju tako ipak neće biti sretnog kraja. A Margery? Hoće li ona moći obuzdati psihopata? To je odgovor na koji ćemo još morati pričekati.

Iako smo ostali uskraćeni što se tiče uzbuđenja ovog tjedna, mali trenuci su ti koji su obilježili ovu epizodu (pr. Sansin pogled za brodom koji joj je mogao poslužiti kao bijeg od Joffreya ili ne tako mali trenutak u obliku veličanstvenog pogleda s obje strane Zida). The Climb je poslužio da malo smiri strasti u Westerosu nakon dvije genijalne epizode, ali ujedno ju možemo shvatiti i kao uvertiru u sljedeću koju je napisao sam autor serijala, George R.R. Martin, a ako ćemo suditi po posljednjoj epizodi koju je doprinio seriji (Blackwater) napetosti neće nedostajati. Ostavljam vas s najupečatljivijim trenutkom tj. završnim trenucima serije popraćene monologom Littlefingera o kaosu kao stepenicama na kojima pad nije dopušten (trenuci u kojima sazanjemo o Rosinoj smrti).