Recenzija: Game of Thrones s03e07 (The Bear and the Maiden Fair) – Mučenje se nastavlja

policymic.com
policymic.com
policymic.com

Za scenarij ovotjedne epizode Igre prijestolja zaslužan je autor književnog serijala po kojem je knjiga nastala, George R. R. Martin. Iako je pokorio svijet svojim knjigama, njegov najnoviji izlazak u svijet televizije i nije baš ispunio svoja očekivanja. Možda zato što je posljednja epizoda koju je napisao bila epska Blackwater, a možda zato što posljednjih nekoliko epizoda serije možemo uključiti u najbolja izdanja Igre prijestolja dosada. The Bear and the Maiden Fair će tako vjerojatno ostati upamćena po svojoj završnoj sceni po kojoj je i dobila ime, ali i po jednom jako, jako, jako neugodnom činu mučenja (ili bolje rečeno sakaćenja).

Love is In the Air

Najstarija braća Stark (rođenjem, ne imenom) napreduju u svojim vezama. Robb očekuje dijete s Talisom, a Jon Snow i Ygritte nastavljaju iskazivati očito iskrenu ljubav koju gaje jedno prema drugome (jer on je njen, a ona je njegova) unatoč negodovanju nekih pripadnika njenog naroda. Kad smo kod toga i Oosha je napokon malo više progovorila o svom životu s druge strane Zida, točnije progovorila je o muškarcu “koji je bio njen, a čija je ona bila” na gotovo identičan način na koji Ygritte progovara o Jonu.

Sansa je glupa djevojčica. I to ovaj put ne kažem ja nego ona sama konačno svjesna činjenice da nekada trebamo paziti što zaželimo. U Kraljevom grudobranu Sansino i Tyrionovo vjenčanje je i dalje glavna tema.

Nadalje, nastavlja se vjerojatno najdugotrajnije mučenje u povijesti televizije. Jadni (sad mi ga je čak malo žao) Theon i dalje trpi muke još uvijek neimenovanog psihopata. Mučenje je ovaj tjedan završilo trenutkom koji je vjerujem, bar malo, zabolio sve članove muške publike. Naime, Theonu je, kao i Jaimeu prije nekoliko epizoda, odstranjen ud. No, taj ud nije bio ni ruka ni noga. Budući da mi je to i dalje prebolno napisati, pogađajte sami (nije toliko teško).

theon
theweek.com

Arya, koja svakom epizodom pada u sve dublji mrak, pati za Gendryjem (kojem je Melisandre inače rekla istinu o njegovom kraljevskom porijeklu) i to dakako ne skriva od Bratstva – od kojeg eventualno i pobjegne da bi ju u šumi uhvatio jedan od brojnih ljudi koji joj se nalazi na “listi za odstrel”, Hound.

Djeva i medvjed

Dok Deny nastavlja oslobađati (ili bar pokušava robove još uvijek miljama daleko od Westerosa pokazujući pritom svoju “zavidnu” pregovaračku smirenost, Jaime započinje svoj povratak kući. Međutim, na samom putu shvaća kako ipak ne može Brienne ostaviti samu u tko-zna-kakvim okolnostima. Pribojavajući se za njezinu sudbinu, koristi ono što najbolje radi- spominje svoje cijenjeno ime kako bi ucijenio ljude- i vraća se u grad gdje nalazi Brienne u borbi s naslovnim medvjedom. Naime, vojnici sa Sjevera ubacili su ju u borilište s ogromnom divljom životinjom samo s drvenim mačem za obranu. Međutim, u zadovoljavajućem kraju epizode, Jaime skače u arenu i spašava  Brienne te po tko zna koji put u ovoj sezoni pokazuje kako ipak ima dušu.

gameofthrones.wikia.com
gameofthrones.wikia.com

U redu, The Bear and the Maiden Fair možda (čitaj:sigurno) ne spada u najbolje epizode serija, a ni same treće sezone. Martin se ovaj put očito odlučio da više pažnje  usmjeri na odnose između likova, i to pretežito na one ljubavne prirode. Možda se je jednostavno htio poigrati s “živim” izdanjima likova koje je sam i stvorio na papiru. No, i njegov scenarij je pokazao kako ova sezona pripada jednom liku. Ako je prvu obilježio Ned Stark, drugu Tyrion, trećom zasad sigurno dominira stariji brat Lannister. Činjenica je da je Jaime ilitiga Kraljosjek ove sezone čak i uspio prikupiti pokoju simpatiju od gledatelja i to ponajviše zahvaljujući mekšoj strani koju konstantno prikazuje kroz svoj odnos s Brienne. A upravo glumci koji tumače taj neobični duo zaslužuju posebne pohvale za svoj rad na dosadašnjem dijelu sezone. Dva lika koja nam autori serije nude u ponekad zbilja premalim dozama su Daenerys i Arya (koje tumače dvije izvanredne glumice – tko se nije naježio kad je Arya u epizodi odgovorila da je njen bog smrt). Budući da je Deny već zapalila naše male ekrane u četvrtoj epizodi serije, preostaje nam još samo čekati da i mala mračna Arya konačno eksplodira.

Unatoč nedostatcima epizode, serija je ponovno proizvela još jednu nezaboravnu scenu (borba “djeve” Brienne i titularnog medvjeda), a rijetko koja TV serija se može pohvaliti da iz tjedna u tjedan stvara televizijsku povijest. Pozdrav do sljedećeg tjedna i do nadajmo se (ipak) bolje epizode.