Recenzija: Game of Thrones s03e10 (Mhysa) – Pravi rat tek počinje

facebook.com
facebook.com

Nema smisla puno govoriti o posljednjoj epizodi treće sezone Igre prijestolja. Vjerujem da će epizoda u kolektivnom sjećanju ostati zapamćena kao ona epizoda nakon krvavog vjenčanja. I upravo u tome krije se i cilj same epizode. Kroz čitavo njeno trajanje, možete osjetiti pokušaj autora serije da gledateljima omoguće katarzu nakon tragičnih događaja iz prošle epizode.

Kupidova strijela nije jedina koja je pogodila Jona Snowa

Mhysa je prije svega (otprilike) zaključila ključne priče treće sezone. Prvo je Branovo putovanje prema Zidu koji se vratio u centar pažnje nakon vidnog izostanka lika u drugoj sezoni. U svom posljednjem segmentu ove sezone, Bran je svojim suputnicima ispričao priču o kuharu koji ubio svog gosta pod svojim krovom, tako na zgodan način najavljujući sudbinu Waldera Freya. Jaime je u svom kratkom pojavljivanju, i to prvom nakon borbe s medvjedom, ako se ne varam, napokon stigao do Kraljeva Grudobrana i , naravno, do svoje sestre/ljubavnice. Zanimljiv kraj (bar za ovu sezonu) dobila je i ljubavna priča između Jona Snowa i njegove Ygritte. Što reći o seriji u kojoj dirljiv trenutak predstavlja trenutak kada Ygritte svog izabranika tri puta pogodi sa strijelom ,ali očito ciljajući tako da ga ne usmrti? U svakom slučaju, dirljivo i ne-krvavo kao ljubavna priča starijeg brata Stark koja je prisilno okončana prošlog tjedna. Potpuno neočekivano, priča s Ygritte i Jonom nekako mi je postala jedna od zanimljivijih trenutačno stoga s iščekivanjem očekujem nastavak u idućoj sezoni.

Gendry je pobjegao od Crvene žene uz pomoć najvećeg protivnika te (excuse my French) kuje i najpoštenijeg čovjeka u Westerosu, Davosa. Sansa je saznala za smrt majke i brata, i to baš nakon simpatičnog zbližavanja s Tyrionom koji se ponovno bez ustručavanja suprotstavlja onom beskičmenom derištu koji sebe naziva kraljem. Nebitan je da bi ga imenovali.

Oops, I dropped my coin!

Arya se, kao i sestra joj, u posljednjoj epizodi suočavala sa smrću svoje majke i najstarijeg brata. No, ona se s time nije odlučila tako mirno nositi. U tami koja ju je potpuno očekivano obuzela, Arya je u najboljem trenutku epizode krvnički ubila vojnika koji se hvalio svojim sudjelovanjem u događajima netom proteklog vjenčanja (rečenicu u naslovu Arya u epizodi nažalost nije rekla, ali bilo bi predobro da stvarno je). Zaključak: Maisie Williams je ZAKON!

I eto da slika curice koja tek započinje svoj osvetnički pohod ne bude posljednja slika u epizodi, scenaristi su nam odlučili ponuditi tračak nade. Prvo se Theonova sestra odlučila na pohod kojim će spasiti svog brata iz psihopatskih ruku sina Roosa Boltona (izdajice koji je u prošloj epizodi zadao konačni udarac Mladom Vuku). Da, napokon smo saznali tko je luđak.

I onda na samom kraju, slika Dany podignute na rukama oslobođenih robova grada Yunkai koji joj kliču: “Myhsa” (značenje: majka). No, ono što osim nade iz posljednje slike sezone možemo iščitati jest i činjenica kako je Daenerys upravo postala najmoćnija opozicija tiraniji Lannisterovih. U igri za krunu, ona se trenutačno čini kao najmoćniji igrač, pogotovo kad usporedimo njenu situaciju na početku sezonu. Ona je novi protivnik kojega se “lavovi” trebaju bojati. No, nije jedini. Dok je jedan rat završio, drugi tek započinje. Mrtvi se dižu. Šetači su oni kojih bi se svi trebali bojati, bili plemići, bili seljaci. Toliko o nadi u bolje sutra.

ig.com
ign.com

I eto nas na kraju još jedne sezone. Što reći nego – kratko je trajalo. Prekratko, štoviše. Pred nama je duga pauza do sljedeće epizode, ali bar znamo da se isplati čekati. Treća sezona svakako je opravdala iščekivanje koje se oko povratka serije na male ekrane stvorilo. Istina je da je i bila bolja od druge sezone (a prva je uvijek prva). Do iduće godine i nadajmo se još bolje i spektakularnije sezone! So long!