Recenzija – “I Had a Dream That You Were Mine” (Hamilton Leithauser + Rostam): Survival kit za jednu probdjevenu noć

Leithauser

Noć je, jedna od prvih ovaj tjedan koju provodite sami. Hladno je i pada kiša. Vaše se raspoloženje konačno poklopilo s vremenom. Pred vama je duga noć u kojoj svoje srce pripremate za sve pred- i postblagdanske depresije. Vrijeme je za ohrabrujuće poruke na ogledalu, ali stan je čist. Kao i vaše oči. Ne možete spavati. Na stropu mračne sobe vrti se blijeda projekcija svega što ste u životu htjeli ili mogli imati, a noćas nemate. Možda ste nesretno zaljubljeni ili pak nesretni jer niste zaljubljeni. Moguće je da ne znate u čemu je problem, ali vaše oči ipak zure u tu projekciju. Uskoro će biti prehladno za noći kojima nešto nedostaje. Uskoro će biti prehladno i za kišu. Potrebno je napuniti survival-kit-kutiju. Na dno stavite nešto slatkih grijeha, omiljenu knjigu, nekoliko maramica, a na vrh album dua Hamilton Leithauser + Rostam, “I Had a Dream That You Were Mine”.

“I rent a room with all our stuff. When you come home I’d lift you up.”

Čim album krene uz monotoni ritam nostalgije i divan glas Hamiltona Leithausera dopustit ćete si trenutak slabo(le)sti. Stih iz naslova prve pjesme 1000 Times poželjet ćete pjevati zajedno s njim. Neće vam biti važno što susjedi spavaju ili što ne znate pjevati. Radijatori više ne rade i niste pripremili maramice za sve svoje izlučevine, ali sve je to nevažno. Moći sanjati je znati živjeti, a živjeti je glasno pjevati svoju omiljenu pjesmu, poput pingvina u onom filmu čijeg se imena sad nećete moći sjetiti. U trenutku kada počinje plesni ritam pjesme Sick as a Dog, stvarno vjerujete u to.

Rough Going (I Won’t Le Up) vas s harmoničnim vokalnim petljama u doo-wop stilu navodi na pomisao da je ono što želimo ipak ono što trebamo. No je li? In a Black Out mijenja boje projekcije na stropu. Sjećamo se onoga što empirijski znamo; ponekad je lako napustiti nekoga, otići. No ponekad mi nismo ti kojima je lako. Uz baladični prizvuk bluegrassa još ćemo se jednom pokušati zavarati da će sve biti u redu kada ono što nedostaje bude kraj nas. Tek će nas na polovici albuma trgnuti saksofon i Leithauserovo brundanje na pjesmi When The Truth Is… To je pjesma kojoj ćete se vraćati kao jutarnjem umivanju, skandinavskim stranicama s vremenskom prognozom ili satu na Trgu, čisto da znate na čemu ste i kamo dalje, čak i ako vam ništa nije jasno.

Film za kraj

Ostatak albuma je za sate pred zoru. Izgubljenoga nema, ono što nam nisu oprostili ostat će tako, a od svih nada najveća je ona da ćemo zaboraviti. Ali! Ali! Stanite još na trenutak: “If the man that you need honestly wasn’t me, tell me, honey, who could that be?” Čaša je lupila o stol. Ne znam kako smo se našli za šankom lokalne krčme, ali srce je na mjestu koje radi nakon 2AM. Dobro je. Uz zvuke klavira krenite polako natrag prema svom krevetu i plahtama koje ste sami ugrijali. Mogli bi pogledati film. Jedan u kojemu su nekom luđaku svi snovi draži od stvarnosti. Film o lažljivom Billyju, film o propaloj glumici ili ipak svoj najdraži. Nije vrijeme za neprovjerene stvari.

“One day I’ll stop to listen, but I’d rather die”

“I Had a Dream That You Were Mine” nije prvi zajednički projekt Hamiltona Leithausera, nekadašnjeg vokala The Recoysa i The Walkmena s Rostamom Batmanglijem, tekstopiscem, skladateljem, multi-instrumentalistom i producentom, bivšim članom Vampire Weekenda i grupe Discovery. Duo je već surađivao, ali ne pod imenom koje kao ovo označava ravnopravnost u glazbenom stvaralaštvu. “I Had a Dream…” je plod mjeseci razmišljanja, puno partija šaha i nekoliko mamurluka. Za naše dobro, nadam se da im nije jedini.

Dvojica karizmatičnih glazbenika darovali su nam 40 minuta ljubavi. Oni su se međusobno pronašli i dali nam nadu da postoji Rostam našem Hamiltonu. Možda zima ipak neće biti duga i hladna. Ne. “I’ll always be lonely and you’ll never hear the truth.” Rekla sam vam da ćete se vratiti When The Truth Is… Ako projekcija još uvijek ne prikazuje sve ono što je dobro u vašem životu, nemojte je gledati. Sklopite oči dok još stignete. RostHam možete slušati i u mraku.