21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Recenzija – I to će proći: Priča o gubitku, ljubavi i seksu

27.10.2015. Tijana ŽivkoFoto: dzepna.com

‘Zbog nekog čudnog razloga nikada nisam pomislila da ću doživjeti četrdesetu. Kad mi je bilo dvadeset godina, zamišljala sam kako će mi život izgledati u tridesetima, kako ću živjeti s muškarcem svojega života i s nekoliko dječice. A sa šezdeset, pravit ću pite od jabuka za unuke, ja, koja ne znam ni jaje ispeći, ali naučit ću. A s osamdeset, kao oronula starica, pit ću viski s prijateljicama. Ali nikad se nisam zamišljala s četrdeset godina, čak ni s pedeset. Pa ipak, evo me ovdje.’

Blanca, protagonistica romana I to će proći španjolske autorice Milene Busquets, žena je u četrdesetim godinama koja živi pomalo neobičnim životom. Udavala se dva puta, iz svakoga braka ima po jednog sina, a s bivšim muževima u odličnim je odnosima. Roman započinje pogrebom Blancine majke koja je umrla nakon duge bolesti. Blanca, već pomalo iscrpljena od dugotrajne brige za majku, odlučuje se preko ljeta preseliti u majčinu ljetnu kuću u Cadaques, nekad ribarsko seoce, sad mondeno ljetovalište. Ondje odlazi sa svoja dva sina, oba bivša muža, grupom prijatelja i prijateljica, a u blizini su i aktualni, uskoro bivši, i jedan potencijalni ljubavnik, zgodni neznanac koji se misteriozno pojavio na pogrebu. Blanca na putu svoga iscjeljenja istražuje i propituje složen i strastven odnos nje i majke koji su njegovale tijekom svih 40 godina Blancina života. Vodi intimni razgovor s majkom, sjećanja se svakodnevno gomilaju, ali polaku zacjeljuju rane nastale nakon majčine smrti kako bi otkrila novi početak.

I to će proći roman je o gubitku, ljubavi i seksu. Autorica o seksu piše nesputano i otvoreno, ne boji se pisati o njemu, a za nju je seks treći glavni junak, uz Blancu i njezinu majku.

‘Koliko ja znam, jedino što nas oslobađa mučnine pred smrću i što trenutačno ukida smrt – a isto tako i život – to je seks. Munjevit učinak seksa pretvara sve u prah. Ali samo na tih nekoliko trenutaka, ili u najboljem slučaju, ako poslije zaspiš, na nekoliko sati.’

Roman se brzo čita, a to je zato što je pripovjedačica otvorena prema čitatelju, otkriva mu sve svoje obiteljske tajne, raskrinkava ljubavnike – znamo tko je opsjednut seksom, tko previše pije, tko ima kubansku stražnjicu i glavu okupiranu Freudom, tko se voli kupati gol, a tko sve goste ljubi u usta pri pozdravljanju. S druge strane, roman je pismo koje Blanca piše svojoj majci, u kojem se životnost i tugovanje izmjenjuju, a naracija u trećem licu prelazi u drugo. Majka je za Blancu odigrala važnu ulogu u životu, a ovaj roman, rekla bih, sjajan je, ogoljen i bolan spomen na posljednji pozdrav.

‘Živjet ću s tobom dok ne umrem. Naučila si me da je jedini mogući način zaljubljivosti onaj kada te strelica pogodi u srce (imala si pravo). Ljubav prema umjetnosti, knjigama, muzejima, baletu, velika darežljivost kad je novac u pitanju, velike geste u pravim trenucima, dosljednost u postupcima i riječima. Nikakav osjećaj krivnje, i sloboda, i odgovornost koja uz to ide. (…) Jednog ćemo dana govoriti o tebi. Počela sam bolje disati i gotovo da više nemam noćne more, i ponekad osjećam kako se vrtloži vilinski prah ponad moje glave, ne jako i ne često, ali i to je početak.’

Ovaj je roman bio najtraženija roba na prošlogodišnjem Frankfurtskom sajmu knjiga, podigao je buru među svjetskim nakladnicima, a otkako je objavljen, ne silazi s liste najprodavanijih knjiga u Španjolskoj. Hrvatski prijevod, u izdanju naklade Vuković & Runjić, slijedi korak za francuskim i talijanskim, a pripremaju se prijevodi na 30 svjetskih jezika. Za Milenu Busquets kažu da je Francoise Sagan 21. stoljeća. Rođena je 1972.godine u Barceloni. Pohađala je Francusku gimnaziju i završila studij arheologije u Londonu. Godinama je radila u izdavaštvu. Ovo je njezin drugi roman. Živi u Barceloni s dva sina.

(Visited 171 times, 1 visits today)

0%
1