20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Recenzija – Rams: Islandski spoj komedije i melankolije

17.11.2015. Tin BačunFoto: facebook.com/ramsfilm

Rams (Hrútar, 2015.) islandski je film koji je pobijedio Zvizdana u utrci za Un Certain Regard. Vrlo originalan, smiješan i nadasve prekrasan film Grímura Hákonarsona, redatelja Summerlanda (2010., islandska art-house komedija), priča je o odnosu i rivalstvu dvojice braće pastira, Gummija (Sigurður Sigurjónsson) i Kiddija (Theodór Júlíusson), koji žive jedan pokraj drugoga na velikim osamljenim imanjima Islanda. Unatoč svemu spomenutom, braća ne pričaju posljednjih četrdeset godina no stvari se počnu mijenjati kada moraju zaštiti ono što im je najdraže – njihove ovce.

Braća možda nemaju ni ženu niti djecu (Gummi niti ne želi ljude u svojoj kuću) ali zato gaje nevjerojatnu ljubav prema svojem stadu, no apsurdni humor o braći koja upravo vole svoje ovce više od ičega polako se rasipa kada shvatimo kako ovce nisu bile samo sredstvo za život i zaradu već i njihova jedina poveznica sa samim sobom i pustom zemljom koja ih okružuje.

Predivna fotografija osamljenih krajolika, dugi kadrovi i priroda samo pripomažu osjećaju samoće. Kada ne bi bilo kamioneta i vozila, gledatelj bi lako mogao pretpostaviti da je dio srednjovjekovne islandske sage. No, naravno da je tema isto tako i suvremena. Rams daje određenu kritiku islandske ekonomije u odnosu na „samostalne“ pastire ruralnih dijelova otoka. Arhetip tih ljudi najčešće sadrži tvrdoglavost, odbijanje modernizacije te zadržavanje istog životnog stila bez obzira na promjene koje vrijeme nosi kao i financijske i egzistencijalne teškoće. Hákonarson vješto povezuje spomenuto s naša dva glavna lika koji su zapravo nevjerojatno topli i humani, i radi to na iznimno poetičan način.

Također, Hákonarsonovo se iskustvo s dokumentarnim filmovima definitivno osjeti u opservacijskim kadrovima, kompoziciji i montaži te nam upravo zbog toga zaista daje specifičan film.

Upravo je ovaj film otvorio ovogodišnji 13. Zagreb Film Festival i pružio nam ne samo odličan film već i Q&A s iznimno simpatičnim i smiješnim glumcima – Sigurjónssonom i Júlíussonom, čija je fenomenalna gluma definitivno pridonijela ukupnoj kvaliteti filma.

Rams je veoma jednostavna, ali vješto ispričana priča o teškoćama ruralnog života na Islandu. Spoj melankolije i komedije, film gledatelju pruža iznimno humanu prozaičnu priču koja ga neće ostaviti ravnodušnim.

S filmovima poput Virgin Mountain (Fúsi, 2015.), Life in a Fishbowl (Vonarstræti, 2014.) ili Of Horses and Men (Hross í oss, 2013.), islandska kinematografija bilježi sve veću publiku na međunarodnim festivalima i kinima diljem svijeta. Rams nije izuzetak, njegova komika i ljepota zasigurno će pronaći nove zaljubljenike u islandski film i nordijski smisao za humor (koji ponekad podsjeća na Kaurismäkija).

0%
1
2