21.06.2018.

"Katalonac" je naizgled neobavezna predstava koja će znalački nenametljivo, zakrivena smijehom, u gledatelju zatitrati neke mnogo dublje žice, vrlo aktualne u našem društvu.

20.06.2018.

Kolektiv emge prošle se godine na 14. Velesajmu kulture bavio pitanjem revitalizacije i prenamjene prostora zagrebačkih kinodvorana, u sklopu čega je nastala izložba "Kino 041 – pogled na prošlost i sadašnjost zagrebačkih kinodvorana". Izložba je ponovno postavljena na ovogodišnjem Design Districtu, što je bio povod za razgovor s Tenom Bakšaj, jednom od članica kolektiva.

Recenzija – “Little Skyscrapers” (Leemajik): Brige? Što je to?

26.12.2016. Tin ĐudajekFoto: leemajik.bandcamp

Mlada nada sada već iznimno jake slovenske beatmaking scene skriva se iz umjetničkog imena Leemajik, a šestog studenog izbacio je treći samoizdani album nazvan “Little Skyscrapers”.

Prije svega opušteno

Ova je glazba prije svega u svojoj suštini chillout. Iako Leemajik kroz cijeli album koketira i s elektronikom i s ambijentalnom glazbom, primat pred svime ipak dobiva upravo ta opuštenost, smirenost i mirnoća koje se protežu kroz svih devet pjesama ovog izdanja. Glazba je tečna, lijepa i svojom jednostavnošću slušatelja nagovara da zatvori oči i naproto uživa u njenoj pitkosti. No, nekakva, tobože, monotonost nije problem ovoga albuma. Iako u načelu jednostavna, svaka se pjesma polako, suptilno razvija nekom svojom unutarnjom logikom i gotovo pa nećete zapaziti da se pjesma skoro svakih nekoliko minuta u potpunosti promijenila.

Slušajući ovu glazbu, shvatit ćete da je zapravo teško obratiti pažnju na nju. Možda je zato i tako teško zapamtiti o kojoj je pjesmi riječ, premda već deseti put preslušavate album. No, možda je i do toga što ova glazba nije namijenjena da bude ‘glasna’, da se ističe, već je napravljena da bude u drugom planu; prisutna, ali nikada napadna.

Nakon svega zanimljivo

Najzanimljivije od svega je način na koji Leemajik ovu glazbu čini zanimljivom. Glazba se jako brzo mijenja, no čini to neprimjetno. Tako je svako malo moguće čuti neki novi zvuk, a svaki bi taj novi zvuk bio čudniji ili nesvakidašnjiji od onog prethodnog. Na svakoj ćete pjesmi moći pronaći barem jedan taj zanimljiv zvuk, no moj osobni favorit je završetak pjesme Blurry Skies, iako primjera ima na pretek. Jedna od definitivno najzanimljivijih pjesama na albumu je Blueberry Shake. Ova pjesma melodiju koristi kao podlogu pjesme dok se igrom ritma postiže efekt za koji je inače zadužena melodija.

No, svaka se pjesma razvija na sebi svojstven način i, iako bi zbrojivši bogatsto zvukova na pojedinim pjesmama mogli pričati o pretjerivanju, u kontekstu samih pjesama ovo ne dolazi u obzir. I to upravo zato što se pjesme grade postepeno i sa smislom, nastojeći očuvati svoju srž, a to je upravo ta ambijentalnost i nenapadljivost.

(Visited 47 times, 1 visits today)

0%
1