21.04.2017.

U Galeriji Klovićevi dvori trenutno je, uz Izazove moderne i retrospektivu Željka Senečića, postavljena i samostalna izložba All you need is luck Nikoline Ivezić. Radi se o jednoj od najprepoznatljivijih suvremenih slikarica (pogotovo za češće posjetioce Kluba na zagrebačkom Filozofskom, Limba ili kafića Boja) koja je razvila autentičan umjetnički izraz, stvorivši tako već poznate tzv. slikoreljefe ili piktoplastike, odnosno slike koje izlaze izvan svojih okvira u prostor.

21.04.2017.

U novoj seriji intervjua okupljenim pod nazivom "Let's jazz" predstavit ćemo novu hrvatsku jazz scenu. Njen prvi predstavnik je pijanist Zvjezdan Ružić.

Recenzija – “Lost on You” (LP): Malo popa, malo hita i puno cike i vriske

03.02.2017. Anja NežićFoto: "Lost On You" [Cover]

Početkom je prosinca prošle, diskografski sjajne ali i glazbeno tužne godine novo izdanje objavila i Laura Pergolizzi, američka pop/rock pjevačica poznatija kao LP, a najpoznatija po hitu Lost on You koji je doslovno poharao top ljestvice diljem svijeta. Da ima hit o kojem će svi pričati naslutila je očito i sama pa tako i njen novi, četvrti studijski uradak nosi baš naslov “Lost on You”. Ovaj prvenstveno pop album donosi deset pjesama uz koje se možete opustiti, isključiti od briga i svijeta i nonšalantno fućkati u ritmu sve dok vas iz te nirvane ne prene neki od brojnih Laurinih krikova kojih na albuma ne nedostaje.

Kada sve krene nizbrdo…

Laura nije samo pjevačica, već i etablirana autorica koja je surađivala s mnogim velikim zvijezdama svjetske glazbene scene poput Rihanne, Cher ili Christine Aguilere. Da ima nos za dobre stvari pokazuje i “Lost on You” u koji je upakirala tek četiri nove pjesme, dok je ostalih šest već poznato s njenim prijašnjih EP-ova. Na svjetskoj je glazbenoj sceni LP prisutna još od 2001. godine, ali tek je s Lost on You izazvala hype na kojem joj mogu pozavidjeti i puno razvikanija imena.

Pjesma je vrlo pamtljiva i radiofonična, ali ipak odskače od klasičnih pop pjesama koje uglavnom postignu ovakav uspjeh. U njoj Laura pjeva o brutalnom prekidu (a što se u još nekim pjesmama s albuma nameće kao tema), a sama je i izjavila kako ju je zapravo napisala u trenutku života u kojemu joj je sve krenulo nizbrdo. Sigurno bi se tada bolje osjećala da je slučajno znala koliki će se danas bolje osjećati zbog te njene boli pretočene u pjesmu.

Vrisak na vrisak

Najveća je snaga ovoga albuma u ekspresivnom Laurinom glasu koji uspijeva šetati širokim spektrom emocija i pritom ne zalaziti u patetiku. Na momente se čini da je možda sve moglo proći s nešto manje vrisaka i cike, ali generalno gledano i taj eventualni vrisak previše ne smeta kada se brojevi na albumu sagledaju u cjelini. Cijeli je “Lost on You” pametno doziran. Teže tekstove prate lakše melodije, a u pjesmama gdje je Laurin glas gotovo ogoljen čini vam se da i ne postoje instrumenti koji ga prate.

Albumom uglavnom dominiraju gitare i perkusije, ali činjenica je da je glazba pozadinski faktor u ovoj neobičnoj indie/pop priči. Preslušavanjem ovih deset pjesama dotaknut ćete se različitih žanrova i ritmova, ali ono što će vam vrlo vjerojatno ostati u uhu nakon baš svake od njih je zvuk Laurina glasa koji je jednostavno drugačiji i poseban.

Don’t believe the government or anything you read

Posebno zanimljivu pozadinsku priču ima Up Against Me, skladba koja je nastala kao referenca na Lennona i Yoko Ono i njihov prosvjed iz kreveta (It’s all about what Lennon said, let’s change the world from bed). Iza, na prvo slušanje, bezazlene i populističke melodije krije se sarkastični tekst koji pokazuje koliko je LP kvalitetna i britka spisateljica. I neka se je odlučila svoje pjesme pjevati i promovirati sama jer uz takav glas malo toga može poći po zlu. U pjesmama poput Other People, Laura podsjeća na Gwen Stefani u najboljim danima No Doubta. Cijelo vrijeme koketira s mainstream popom, ali nekako uspijeva ostati tek jednom nogom uronjena u njega i zviždati mu s ruba bazena.

Ozbiljan pop

Pjesme imaju određenu gradaciju u sebi, a tako je posložen i cijeli album koji raste od početka i na kraju eksplodira. Upravo je ta eksplozija moj favorit s albuma, a riječ je o posljednjoj pjesmi You Want It All koja zaokružuje album na najbolji mogući način – i vokalno i instrumentalno grandiozno. Ne znam kakav je horoskop ove numere, ali ona u svakom slučaju zaslužuje pažnju radijskih urednika (i veću od one koju je dobila Lost on You). Pjesma donekle evocira uratke Sie, a govori o teškom ljubavnom krahu koji razara i proždire. Na neki način You Want It All stavlja i tematski točku na i albuma. Zatvara krug razarajućih emocija, nesretnih ljubavi i potencijalno otvara vrata za nove početke.

Albumom “Lost on You” Laura Pergolizzi definitivno je izašla iz vlastite sjene i predstavila se hrabro i bez puno razmišljanja i kalkulacija. Ostale pjesme, izuzev naslovne, vrlo vjerojatno neće postići značajniji uspjeh i dospjeti do šire populacije, ali svatko tko voli pop ne bi trebao propustiti bar dati priliku ovom albumu. Nije riječ o pjesmama koje će ući u svjetske glazbene antologije, ali u moru svakojakih popularnih pjesmuljaka koji se vrte između reklama, ovo je ozbiljan pop.

0%
1
2