08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Recenzija – “Migration” (Bonobo): Smirujuće uznemiravanje

05.02.2017. Ivan KošarFoto: "Migration" [Cover]
Pan paniscus

Sustavno negativno djelovanje na našu Zemlju dovelo je do izumiranja raznih vrsta flore i faune. Čovjek je fenomen koji ima pojedince koji mogu naslikati umjetnička djela, ali i stvoriti oružje masovnog uništenja. Samim time što si bacio čik kroz prozor svog nabrijanog auta, puštaš freone van iz frižidera i piškiš u bazen doprinosiš degradaciji svoje vrste, a i onih oko tebe. Bonobo majmun je jedna od tih ugroženih vrsta koji će vjerojatno stajati uz bok ptici dodo.

Simon Green jedan je od onih umjetnika koji može stvoriti umjetničko djelo u glazbenom obliku. Njegovi životopisni DJ setovi vrhunac su na festivalskim svirkama u vremenskom periodu kad se dan budi ili sunce zalazi. U vidu svojih uradaka maštovito spaja razne samplove s vokalima i živim instrumentima. Ovaj njegov šesti po redu studijski album dolazi nakon popularnog prethodnika “The North Borders”. Prošlo je od tog albuma tri i kusur godine, ali dobiva se dojam da je “Migration” ostao u nekoj komfornoj zoni svog prethodnika. Ne događa se ništa novije i zanimljivije. Tako bi možda nekom starijem fanu zvučao ovaj materijal, ali za nove poklonike ovaj album je jedno predivno iskustvo. Album idealan za slušanje u nekom hammocku na pješčanoj plaži ili u toplini svoga doma dok snijeg vani pada u nedjeljno lijeno popodne.

Migration of chimpanzee

Sofisticiranim i ugodnim uvodima svaka pjesma na “Migration” ima progresiju koja diže i spušta. To radi izvanredno jer nema naglih skokova u migraciji već nježno, postepeno i polako slušatelja umiruje i uznemiruje. Skoro pa osam minuta Outlier progresivno ide iz downtempa u acid-house koja je idealna za zatvaranje klupskog seta u zoru. Outlier je ujedno naziv njegovog klupskog programa i radio emisije. 7th Sevens također ide u smjeru prethodne pjesme, samo što je mekša i lakša u izvedbi. Second Sun je najmekanija stvar, ali ujedno najnježnija i najemotivnija. Jednostavnost izvedbe daju sinergija mekog prebiranja po notama gitare, klavira i gudačkih instrumenata uz atmosferične pozadinske zvukove.

Kerala je odlična stvar, ali na spotu bi trebalo biti upozorenje za epileptične napadaje i vrtoglavicu. Nisam ga pogledao do kraja jer mi je ovo posljednje bio simptom. Navodno ima jako puno skrivenih, neobičnih sitnica. Ali cjelokupni editing spota mora da je bio zaje* posao.

Bonobo potpis

Spoj Bonoba i Nicka Murphyja (ex. Chet Faker) daje konačan produkt intenzivne pjesme s progresivnom atmosferom. Spot je malo čudo mašte i snažne poruke, svaka čast producentu.

Treba spomenuti još i Rhye, marokanski bend Innova Gnawa i Nicole Miglis koji daju svoj doprinos ovome odličnom materijalu. Bonobo se vješto poigrava emocijama na svom albumu, iako malo više eksperimentiranja ne bi škodilo jer su chillout/downtempo/trip-hop glazbeni pravci koji imaju benefit razmišljanja izvan kutije. Sva sreća pa nije podlegao današnjim standardima elektronske glazbe. Kad ga čuješ, možeš pretpostaviti da je to Bonobo. Ima taj neki potpis. Dovoljno je sofisticiran i profinjen da se može slušati u svakakvim prigodama. S “Migration” dobiješ putovanje u smirujuće uznemiravanje.

0%
1
2