11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

08.10.2017.

Zadnja tri mjeseca 2017. godine očekuje nas veliki broj raznolikih glazbenih sadržaja, od premijernog koncerta kultnog islandskog sastava Sigur Ros u Domu sportova do novih sezona popularnih programa kao što su MIMO, ZEZ, Good Vibrations, Začarana Močvara i drugi.

Recenzija: Neizrečena poezija unutarnjeg svijeta (“Stutterer”, B. Cleary)

12.04.2016. Marija VukšićFoto: Press/Festival tolerancije

Kratkometražni film Stutterer (Mucavac, 2015) redatelja Benjamina Clearyja jedan je od mnogobrojnih kratkometražnih filmova uvrštenih u ovogodišnji filmski program 10. Festivala tolerancije u Zagrebu. U filmu se radi o mladiću (Matthew Needham) koji ima govornu manu, ne može prestati mucati i to mu otežava svakodnevnu komunikaciju. Zbog toga je naučio znakovni jezik koji koristi kao sredstvo koje mu olakšava sporazumijevanje s drugima, ali i kao mehanizam samoobrane kad se nađe u situaciji u kojoj je potrebno razgovarati s nekime. Naime, oni koji ne znaju znakovni jezik odustanu od pokušaja komunikacije s njim. To je zapravo refleksija otužne stvarnosti u kojoj mnoge osobe s teškom govornom manom, gluhe i gluhonijeme osobe nisu u mogućnosti biti u kvalitetnoj i zadovoljavajućoj interakciji s onima koji nisu upoznati sa znakovnim jezikom.

Mladić ima bogati unutarnji svijet koji je izražen kroz konstantnu elokventnu i zabavnu naraciju njegovih misli tijekom trajanja filma. U online je vezi s djevojkom s kojom se u proteklih šest mjeseci nije nijednom našao, a zaplet radnje događa se kad mu ona javi da je došla u London i da bi se voljela naći s njim. Njegov strah od nalaženja s njom direktna je posljedica njegove govorne mane te se taj strah odražava i na unutarnji svijet njegovih misli čime se stvara dodatna napetost cijele situacije. Pouka je filma puno veća od same romantične priče i gledatelju se namjerno naglašavaju situacije koje oni bez govorne mane doživljavaju kao uobičajene i svakodnevne, dok su protagonistu filma one izvor frustracije i stresa te nas na taj način film potiče da se stavimo u njegovu poziciju.

Stutterer (Mucavac) traje svega 13 minuta, no u tih je 13 minuta uspio dokazati svoju kvalitetu te ga se može pronaći među ovogodišnjim nominiranima za Oscara u kategoriji Short Films (Live Action), a od nominiranih, zlatni je kipić odnio upravo Stutterer. Prije nego što je osvojio Oscara, ovaj je kratkometražni film dobio nagradu za najbolji strani film na Los Angeles Short Film Festivalu, posebnu nagradu žirija na Savannah Film Festivalu, nagradu za najbolji međunarodni kratki film na Kerry Film Festivalu i brojne druge.

Mucavca možete pogledati u sklopu Festivala tolerancije, bit će prikazan 14. travnja u 21:00 u Kinu Europa. Ulaz je na sve projekcije besplatan, a cijeli filmski program možete proučiti klikom na link.

0%
1
2