Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Film

Recenzija: Odlična ekranizacija igre više nije samo fikcija („Warcraft“; Duncan Jones)

27.07.2016. Filip KušterFoto: facebook.com/WarcraftMovie

Kod ekranizacije neke poznate igre uvijek postoje određene sumnje kako će to ispasti na filmskom platnu pa odmah u početku znamo smanjiti kriterije. I puno se puta dogodi da se zaista razočaramo u ono što gledamo i nije nam jasno kako su producenti i redatelj, zajedno s glumcima, odradili posao za koji nisu niti najmanje zainteresirani. Bezuspješni pokušaji tako su bili Doom, Mortal Kombat, Alone in he Dark, a ni Resident Evil, pa i kategorično Angelinin Tomb Raider, nisu bili filmovi koji prenašaju duh i atmosferu iz igara.  Djelomična uspješnost mogla bi se pripisati Hitmanu, a jedni potpuni pogodak vidi se u petnaest godina starom animiranom filmu Final Fantasy: The Spirits Within. Stoga ne čudi da redatelji bježe od scenarija koji imaju uporište u nekoj računalnoj igri. Još veći je problem kada ispred sebe imate jednu od najpopularnijih MMORPG igara u povijesti gaminga pa iz toga trebate sastaviti priču te učiniti sretnim velik broj ljudi. Velika odgovornost koja se našla na leđima Duncana Jonesa, pretočena je u film koji bi trebao zadovoljiti i fanove igre i one koji nikad nisi bili u doticaju s Warcraft svijetom.

Relativno mladi redatelj ispekao je zanat na klaustrofobičnom SF-u Moon i trileru Source Code, na kojima je mogao spoznati snagu specijalnih efekata i baciti se u podvig života. Jones je priznao da obožava Warcraft franšizu i to je bio već dovoljan znak da će osoba upućena u kompleksnu povijest igre biti najbolja za uprizoriti tako nešto. Fantasy svijet dosta je često dvosjekli mač – zanimljiv je i raznovrstan, ali s druge strane sve je to, više-manje, izašlo iz Tolkienove mitologije koja je bila početni impuls svima koji su se nekada u životu počeli baviti tim žanrom u bilo kojem formatu (igre, knjige, filmovi…).

Radnja filma odvija se u Azerothu, zemlji u kojoj žive ljudi, vilenjaci, patuljci i ostali u relativnom miru. U mirni svijet Azerotha, preko portala koji je načinio šamanski ork Gul’dan, dolaze orci u potrazi za stalnim prebivalištem jer su svoje, na drugom svijetu, uništili do temelja. Imigrantska kriza je pokazala da je potrebno biti čovjek i pomoći ljudima/orkovima u nevolji, ali ovdje je slučaj da snage saveznika baš nisu previše raspoložene za suživot s bićima koja siju pustoš. Orci su savršeno okarakterizirani, štoviše, puno bolje nego ljudska rasa kod koje nema upotrebe CGI efekata (osim kod čarobnjaka). Durotan, Orgrim Doomhammer i Blackhand imaju puno bolje role u kojima iskazuju svoju narav i lakše ih je, neupućenom gledatelju, upamtiti i smjestiti u stazu kojom će njihova priča krenuti.

Foto: facebook.com/WarcraftMovie

Foto: facebook.com/WarcraftMovie

S ljudske strane tu su Anduin Lothar, Medivh i kralj Llane Wrynn, uz orkicu koja uvelike nalikuje ljudima Garonu. Lotharu je upečatljiv dio donio Travis Fimmel koji je još uvijek zapeo u liku Ragnara iz Vikinga, što u ovom slučaju nije toliko loša stvar. Kralj Wrynn u filmu je užasan i bez karizme kakvu bi jedan vođa trebao imati. Možda je do Dominica Coopera, a možda do mene, ali on je, kao jedan od glavnih likova, ostavio najslabiji dojam. Paula Patton i Ben Foster u ulozi orkinje i čarobnjaka, drže ljudsku stranu, koja ostaje slabije razrađena, ali tu komponentu očekujemo u nastavcima koji će sigurno biti snimljeni, s obzirom na palac gore koji je publika pokazala. Dobro funkcioniranje filma ne počinje od samog početka. Netko tko ne zna što je WoW, radnju će pratiti teže, a i poveći broj likova može donijeti zbrku u praćenje filma. Narativna struktura je prebrza i skače se što na Medivha, što na ljude, orke i moguća je zavrzlama kada svemu tome pridodate međurasne odnose.

Zbog toga se čini da je priča kompleksnija, ali s vremenom, negdje na polovici filma, postaje jasno da u svemu tome nema previše mudrolija i da je radnja prilično fluidna i tečna. Kraj je otvoren za dolazak i pojavu nekih novih likova koji će donijeti ravnotežu cijelom serijalu (u filmskome smislu) te vjerojatno nadopuniti svoj svijet s još nekoliko fanova. U par kadrova tijekom filma možete primijetiti doslovno prenesenu scenu iz igre, kada orci grade svoje kuće i vojne nastambe. Nešto tako karakteristično za filmove snimljene po igrama ne čudi jer svega toga ima u nabrojanim naslovima na početku članka, ali puno besmislenije izvedeno. Ovdje je to prikaz moći i brzine gradnje orkova koji naseljavaju ljudski svijet, s malo fanovskog ulizivanja. Na kraju su svi Jonesovi potezi kao redatelja opravdani. Dizajn likova, oklopa, oružja, vegetacije, građevina i efekti koji čine magiju, uravnoteženi su i ne odudaraju od settinga koji je postavljen u igri. Iako su mnogi očekivali još jedno razočaranje u nizu, Warcraft je savršen primjer kako je moguća dobra ekranizacija igre, ali za tako nešto trebaš više od pustih milijuna dolara koje imaš u budžetu.

(Visited 85 times, 1 visits today)
Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(4 votes, average: 3.750 out of 5)

Komentari