Recenzija- Riddick: Vraćanje korijenima?

Znanstveno fantastična saga o antijunaku Riddicku nakon sedam je godina dobila treći dio. Mnogi su mislili da Riddicka nećemo više vidjeti u novom nastavku s obzirom na nevjerojatni financijski krah i razočarenje kritike te publike koje je izazvao drugi dio, The Cronicles of Riddick. Međutim, Riddick je spasio Riddicka. Zahvaljujući uspjehu Fasta & Furiousa, Diesel je dobio priliku osvjetlati svojem liku obraz. Koliko je to točno uspio, upitno je.

Bez ikakve dvojbe, treći dio neslužbenog naziva Rule the Dark, nadmašio je protekli dio jednostavnom formulom koja glasi vraćanje korijenima. Od početka filma osjeća se ugođaj prvog dijela, Pitch Black, a i sam Riddick u monologu iskazuje kako se mora prisjetiti svoje životinjske strane. Unatoč tome, redatelj David Twohy se ponovo uspio izgubiti u vlastitome scenariju. Neke scene su predugačke, neke potpuno nedorađene, a neke bi trebalo najjednostavnije izbaciti van.

U uvodnoj sekvenci nalazimo dehidriranog Riddicka slomljene noge koji se bori za vlastiti život na pustome planetu. Jedini stanovnici koje će ovdje sresti su hijene s navikama domaćeg psa i GMO verzija Aliena koji se pario s gigantskim škorpionom. Nakon upoznavanja s planetom, nailazi na svemirsku postaju gdje aktivira hitni poziv kojim namjerno privlači dva plaćenička broda s namjerom napuštanja opasnog planeta. Dvije posade su u stalnim sukobima, najčešće zbog pohlepnih ambicija kapetana prvog broda, Santane (Jordi Mollà). Razlog dolaska kapetana drugog broda, ostat će tajna sve do treće četvrtine filma. Upoznavajući se s članovima posade, moguće je zamijetiti sličnosti s likovima iz Pitch Blacka. Dahl (treći dio, Katee Sackhoff), iz posade kapetana Johnsa je neustrašiva plaćenica i Carolyn Fry (prvi dio), prva časnica čija se čvrstoća može usporediti s Dahlinom. Nije potrebno dodati da su obje zgodne i spremne za borbu. Luna (Nolan Gerard Funk) i njegova vjera u Boga podsjećaju na Imama koji nije prestao moliti ni nakon smrti svojih sinova. Pokvareni Santana (treći dio) s plaćenikom i narkomanom Williamom koji su tipični negativci bez imalo morala.

Čak se i priča podudara, Riddick želi sebi spasiti glavu, plaćenici je žele, dok je planet pun smrtonosnih čudovišta. Zbog ovih pretjeranih sličnosti, Riddick je ispao prepakirani Pitch Black,  bez elementa iznenađenja.

Sam Vin Diesel je kvalitetno odigrao ulogu, jer mu pristaje. Njegov duboki glas, fizička konstitucija i uživljavanje u ratnika je, moglo bi se reći, njegovo područje. Ipak, dijelovi dijaloga kao da su pisani za djecu ili u najboljem slučaju tinejdžere, a svejedno neprilagođeni zbog psovki.

Najviše razočarava bahata upotreba računalne grafike. Umjetnici koji su radili na filmu očito nisu bili inspirirani pa smo dobili bezvezna čudovišta, koja su na platnu djelovala kao déjà vu. Na kraju ispada da moto filma „Preživljavanje je njegova osveta“ vrijedi za samo ostvarenje, a hoćemo li Riddicka vidjeti i četvrti put- velika sumnja.