21.05.2017.

Grupa sušačkih gimnazijalaca i njihovih profesora nakon popodnevne smjene već niz godina ostaje u školi i na izbornoj nastavi priprema kazališne predstave. U vremenu kada je teško biti profesor, oni svojim učenicima usađuju ljubav prema kazalištu i time odgajaju, ako ne buduće glumce, onda zasigurno obrazovane i aktivne gledatelje.

18.05.2017.

Tjedan suvremenog plesa je tijekom protekle 34 godine postojanja prezentirao preko 800 renomiranih svjetskih umjetnika te producirao 80-ak premijernih izvedbi domaćih autora, proizvevši tako nekoliko generacija hrvatskih koreografa i plesača.

Recenzija: Svemirci među političarima (“Neovisna lista oportunista”, D.Oblak, V.Senjanović)

24.04.2016. Marija VukšićFoto: www.facebook.com/oportunisti

Na 25. Danima hrvatskog filma u subotu 23.travnja prikazan je i dokumentarni film zanimljivog naziva Neovisna lista oportunista (skraćeno NLO) čiji su redatelji Dejan Oblak i Vedran Senjanović i sami jedni od glavnih aktera u dokumentarcu. Naime, 2011. godine nekoliko studenata Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu odlučilo je napraviti svoju stranku te proces od registriranja stranke, preko stvaranja kampanje do brojanja glasova snimiti i od toga napraviti dokumentaran film. Namjera im nije bila zaozbiljno se baviti politikom već pokazati apsurdnost tog procesa u Hrvatskoj i napraviti parodiju političkih izbora. Njihov je moto bio “Gadi vam se politika? I nama.”, a vodili su se idejom da mnogi građani ne znaju za koga glasati i da je sustav paralamentarne demokracije rezultirao “siromašnim dvostranačjem bez maštovitosti i inovativnosti.” (izvor: restarted.hr)

Glavna strategija dobivanja glasova bila im je, kako tvrde u dokumentarcu, zapravo identična svim drugim političkim strankama, a to je smisliti lijepi moto koji će poslužiti kao ambalaža za prodavanje magle. Na štandu na trgu promovirali su svoju stranku, a tombolom u kojoj su sudjelovali sporadični ljudi koji su se u tome trenu našli u blizini, odredili su tko će biti njihov glavni predstavnik i prvi na listi kandidata. Nakon (u zadnji čas) otvaranja žiro računa stranke, uspješne registracije i brojanja glasova, stranka NLO službeno je oformljena. O njima su pisali portali i novine, a napravili su i svoju Facebook stranicu. Dejan Oblak odgovarao je na pitanja u službenoj radio emisiji te je svojim odgovorima zabavljao spikericu, a Vedran Senjanović bio je u jednoj od tada (a i sada) popularnih emisija vezanih za političke izbore. Na pitanje o gospodarskom planu, odgovorio je da ga nemaju, baš poput i ostalih stranki, ali za razliku od njih, NLO to barem ne skriva. Jedna od članica stranke također je sudjelovala na sučeljavanju na kojem je izjavila da je glavni kandidat stranke NLO rođen 1991. pa njega barem nitko neće pitati “gdje je bio ’91.”

Kroz satiru i smijeh, ovi su studenti na najbolji način dočarali apsurd političkih izbora u Hrvatskoj, a i pokazali da oformiti stranku nije zapravo nimalo teško i to može napraviti bilo tko s dovoljno velikim brojem potpisa te da za promociju nije potrebna prevelika inteligencija, dovoljno je podići slušalicu i nazvati pravi broj. Za nadati se je da ovo neće ostati jedini društveni eksperiment takve vrste i da će i na idućim izborima par svemiraca praviti kaos kao što je to napravila i ekipa iz NLO-a.

0%
1
2