Recenzija – “Thinking Clear” (Dub Fx): Šumovi šume i ulice

thinking clear

U jednoj šumi u Australiji, možda nekih sat vremena vožnje od Melbournea, postoji magično mjesto nazvano Treetop Studios. Tamo ne žive nikakvi patuljci, ogri ni vukodlaci. Ali žive jedna vila i čarobnjak. U prirodnom okruženju životinja i biljaka stvara se glazbena harmonija jednog predivnog glazbenika. Vizionara i virtuoza koji svoje početne note i verse izvodi na ulici, danas dolazi do trećeg albuma i svjetskih pozornica. Dub Fx u svom novom albumu “Thinking Clear” manifestira svoju osebujnu maštu.

Ostvaruje želju u vidu benda

Za razliku od “Everythings a Ripple” koji je u potpunosti nastao zvukom iz njegovih usta, na ovom ima podršku u obliku benda. Do sada je samo tu i tamo tražio pomoć nekog svirača, no sada ide na level up. Bojao sam se da će nakon “Theory of Harmony” izgubiti svoju jedinstvenost gazeći po nekim drugim žanrovima, ali na svom novom materijalu dovodi u perfektan miks beat boxing, dub, reggae, elektroniku i hip hop te prirodne zvukove. Benjamin Stanford tekstove je zapisivao tijekom svojih turneja, a sam album je napisan u vrlo kratkom vremenu. Tekstovi su prepuni pozitive, poziv na malo dublje razmišljanje o svijetu koji nas okružuje, lako pamtljivi i s kojima se povezuješ. Ove godine je bio na Špancirfestu, a osvrt mojih kolega na njegov nastup možete pročitati ovdje.

Predumišljaj ili je zaista thinking clear?

Većina pjesama na “Thinking Clear” ima za uvod zvukove prirode i pokazuju njegovu povezanost s njom. Spot za Fake Paradise snimljen je u maniri filma They Live (obavezno pogledati film). I naš General Woo ima istu šemu u spotu Banksteri. Sama stvar je jedna od mojih osobnih favorita – minimalni ritam u kombinaciji s ležernim reggae dodirom. Heat Wave u trajanju od sedam minuta ostavlja prostora za improvizaciju, a instrumentima da se oslobađajuće razvijaju. U odličnom kontrastu su topla bas linija, soulful vokal i trubačka sekcija. So Are You poziva na više fizičko djelovanje oko svoje okoline, a manje na digitalnu aktivnost. Pjesma koja me rasplesala, pogotovo u drugom dijelu kada penetrira jungle beat.

Nisu mi sjele pjesme gdje Benjamin nije prisutan kroz cijelu pjesmu. Ljepše ga je za čuti od ovih raznih gostujućih aktera. Ne kažem da su te pjesme loše (Searching, Birds and the Bees, Get Down), ali mi nisu sjele. Birds and the Bees kao uvodna ima toliko potencijala. Previše repanja za moj ukus, a premalo samog potpisnika albuma. Na prvu me je melodioznost opako podsjetila na uvodnu špicu Supermena iz 1976. Ljubavne tematike je Where I Belong, a autobiografske pjesme su Unwind i Beaming Light.

/Coins in my hat is how I paid my way, From city to city street to stage/

Razmišljaj pozitivno i razmišljaj čisto – pristup stvaralaštvu mu se nije drastično promijenio. Mnogi bi pokleknuli u sličnom karijernom usponu ali on je ostao čvrsto na zemlji. Na “Thinking Clear” progres je uzlazne putanje i sad samo treba nastaviti uspješnu priču. Svoju popularnost koristi za širenje moći pozitivnog razmišljanja. Iako se nalazimo tu gdje jesmo i uz sve gadosti koje nas okružuju jedino što nam preostaje je nada u bolje sutra. Pojedinac kakav je Dub Fx i kakvi su bili Lennon i Marley daju svojom glazbom utjecaja na mijenjanje svijesti. Ma koliko god to mijenjanje bilo maleno, svaka promjena na bolje je pozitivna promjena. On vidi bolji svijet, ali nema ružičaste naočale i to nam ovim svojim albumom poručuje.