Recenzija: Upside down – Ljubav protiv gravitacije

.facebook.com/pages/Upside-Down-2012-movie/
facebook.com/pages/Upside-Down-2012-movie/

Svemir. Prepun čuda i misterija. Mogao bih ležati satima i gledati u nebo. Toliko mnogo zvijezda, toliko tajni..Ali postoji jedna jako posebna zvijezda. Gledajući u nju, mislim o vrlo posebnoj osobi. Ispričati ću vam svoju priču. Od početka vremena, iz kaosa je nastala iznimka, jedan od najvećih misterija u svemiru. Vidite, ja dolazim iz tog nevjerojatnog i jedinstvenog mjesta. Naš Sunčev sustav je jedinstven jer ima dvostruku gravitaciju. Dva blizanca, planeta, se vrte oko istog sunca, ali svaki od njih ima suprotnu gravitaciju. U našem se svijetu može pasti gore, i ustati prema dolje…”

Uz ovakav uvod u film (koji se još nastavlja na pravila između planeta suprotne gravitacije) naprosto ga nisam više mogla ugasiti. Definitivno  jedna od najboljih ideja koju sam vidjela u svom kratkom životnom vijeku. Dvije ”zemlje” suprotne gravitacije, jedan jedini ”kanal koji ih spaja”, a svaki bliži kontakt između onih iz gornjeg i donjeg svijeta potpuno je zabranjen i posve je očekivano da će se razviti ljubav. Jer tamo gdje se zabranjuje ljubav se i nastani.

Film Joana Solanasa prihvaćen je od javnosti uz komentare da je iznimno zanimljiv. Zvijezde filma su Jim Sturgess (Adam) i Kirsten Dunst (Eden), a u sporednim ulogama našli su se i Timothy Spall, James Kidnie i mnogi drugi. Jima Sturgessa gledali smo i romantičnoj drami ”One day” i već tada smo zaključili da mu jedna ovakva uloga definitivno odgovara. Sam pogled na njegovo lice govori nam o njegovoj mogućnosti da glumi muškarca zarobljenog u tijelu dječaka koji bi mogao cijeli svoj život posvetiti samo jednoj ženi. Sama imena likova Adam i Eden, prvo muško biće i žena imenom raja možda su nam uvod u ono što nismo očekivali, jer u pozadini svega toga stoji da je njegovo ime sinonim za prvog muškarca koji će se boriti za svoju žene uprkos svim pravilima, kako bi cijeli život mogao živjeti u raju (Eden) koji mu ona svojom ljubavlju pruža.

Možda je najbolje što je ovaj film pružio ipak ta prvotna ideja, koja se na kraju nažalost nije razvila u onom smjeru u kojem sam očekivala. Raspoloženje pomalo stagnira, premalo je napetosti, ali sve to nadoknađuje nevjerojatna scena, grafika u kojoj vidimo ta dva oprečna planeta u kojoj je jedan u svijetlima i bogatstvu, a drugi u tami i prljavštini. Kirsten Dunst se ponovno našla u sceni ”naopakog poljupca” kao i u Spidermanu (očito joj to jako dobro ide), a Jim Sturgess je nevjerojatno simpatičan kada je pokušava navesti da se sjeti njihove tinejđerske avanture. Te scene možda i odviše podsjećaju na ”The Vow”, a film kao da je mješavina grafike ”Dana nezavisnosti” i neke američke dramice, spojivši u to sve ljubav kakvu smo vidjeli u ”In time”. Pričanje u pozadini donosi najviše užitka jer spaja dvije najveće misterije – ljubav i svemir. Također, film film završava s novom pričom, što nam govori da će možda u narednoj budućnosti biti snimljen i nastavak. Svakako film za praznično raspoloženje, možda više prilagođen mlađoj generaciji, no zbog grafike zanimljiv i onoj malo starijoj. Dečka/curu zagrlit, ugrijat se pod dekom i za ovih kišnih i snježnih poslijepodneva pogledati ovaj film zanimljive grafike i tematike.