Recenzija – Vampire Weekend: Kandidat za jedan od najboljih albuma godine

Preuzeto iz: last.fm
Preuzeto iz: last.fm

Nakon pojave na indie sceni sa svojim albumom prvijencem 2008. godine, newyorški indie sastav Vampire Weekend profilirao se u jednog od najosebujnijih glazbenih bendova novije generacije. Nedugo nakon izlaska hvaljenog istoimenog debitantskog albuma, uslijedio je jednako dobar nasljednik ”Contra” (2010.), album koji je jasno prikazao da je ovaj newyorški kvartet napravio korak dalje u svojem glazbenom opusu, budući da je sam album postigao zapaženi uspjeh kako kod kritike, tako i kod obožavatelja. Poslije izlaska navedenoga album, došlo je do određenog razdoblja mirovanja, gdje se sastav više bavio turnejama i ostalim odvojenim projektima. Međutim, početkom 2013. godine, tri godine nakon posljednjeg albuma ”Vamperiovci” su najavili izlazak njihovog trećeg albuma ”Modern Vampires of the City ”.

Modern Vampires of the City

Treći po redu album koji je svijetlo dana ugledao ovog mjeseca, predstavlja novi korak unaprijed za ovaj američki sastav. Kao i njegovi prethodnici sam album sadrži mnoštvo lepršavih melodija i zaraznih refrena koji je svojevrstan ”modus operandi” ovog sastava. Oslanjajući se na koncepte iz prijašnjih albuma, Vampire Weekend koristi već provjereni recept skladanja pjesama, koji su koristili u izradi istoimenog albuma prvijenca 2008. i njegovog nasljednika albuma ”Contra” iz 2010. godine. Težište je na zaraznim melodijama, koja privlači svakog slušatelja da zapjeva zajedno sa pjevačem Ezrom Koenigom. Korak unaprijed je postignut jednom zrelošću kojom zrači čitav album, ali i s ozbiljnom tematikom pojedinih pjesama trećeg albuma, što jasno upućuje da je trenutačno Vampire Weekend jedan od najkvalitetnijih sastava u indie pop rock krugovima.

Album započinje pjesmom Obvious Bicycle, koja nas unatoč svojem vrlo neobičnom naslovu lagano uvodi u novo ostvarenje Vampire Weekenda. Radi se o jednoj laganoj pjesmi koja ističe svu senzibilnost pjevača Ezre Koeniga i njegovog vrlo karakteristično načina pisanja pjesama. Refren je također vrlo harmoničan i usporen što savršeno dočarava ton ove pjesme. Diane Young u kratkom je vremenu pokazala koliko dobro može zvučati pjesma pod snažnim utjecajem 80-ih i pop-glazbe kombinirana sa indie utjecajem Vampire Weekenda. Pjesma Unbelievers jedna je pjesma laganog tempa, koja po svojem ”samplu” na klavijaturama zvuči slično kao pjesma M79 iz njihovog debitantskog albuma. Problem koji se javlja kod slušanja je taj da su neke pjesme sporijeg tempa što može zasmetati svakog slušatelja željnog dinamičnije glazbe. Pjesme poput Young Lion ili Hudson su usporenog ritma te znaju na momente postati dosadne.

Novi album Vampire Weekenda povezao je sve uspješne elemente, koje čine ovaj sastav tako popularnim u Velikoj Britaniji i SAD-u. Lagan za slušanje, idealan za opuštanje i prepun zaraznih melodija, nameće kandidaturu za jedan od najboljih albuma koje ćemo imati priliku slušati ove godine. Dečki su uspješno napravili korak naprijed u karijeri, što ovaj album zorno prikazuje. Kombinacijom reggae, pop-rocka, rockabillya i dance samplova, Vampire Weekenda nam nudi jedno zanimljivo ostvarenje koje nećemo tako brzo prestati slušati.

Međutim, ono što bi mogli izdvojiti kao slabiju stranu ovog albuma, jest jedna svojevrsna repetitivnost određenih pjesama, koje neodoljivo podsjećaju na pjesme iz prijašnjih albuma, što nam postavlja pitanje, da li su zapravo dečki dali svoj maksimum u izradi ovog albuma ili su se odlučili na provjerenu metodu bez rizika. Unatoč svemu, zaraznost pjesma s trećeg albuma Vampire Weekenda najveća je odlika ovog mladog sastava, koji nam dokazuje da možemo i u budućnosti očekivati velike stvari od njih.

Popis pjesama:

1.    Obvious Bicycle

2.    Unbelievers