Istaknuto
19.07.2018.

Tri autorska projekta, jedna opera, jedan mjuzikl, praizvedba jednog suvremenog hrvatskog teksta i uprizorenje jednog klasičnog naslova - to su najbolje predstave u sezoni 2017./18. koje se izdvajaju po svojoj kvaliteti, originalnosti, izvrsnoj režiji i glumačkim ostvarenjima.

18.07.2018.

Prošle godine počeli smo praksu filmova i albuma starih deset godina, tako i ove nastavljamo s filmskim naslovima, ovaj put iz 2008. godine.

Film

Retropetak: Eve’s Bayou za Međunarodni dan žena

06.03.2015. Inja Drače
eves

Foto:Screenshot/Youtube.com/watch?v=Mzq6owbsId0

Za dva dana bit će obilježen Međunarodni dan žena kojim se slave pripadnice ženskog spola. Što se tiče filmskog svijeta, u kojemu žena ima važnu ulogu i mnogo je pridonijela, i dalje ostaje rascjep između muškaraca i žena. Na nedavnoj dodjeli Oscara, čak je dobitnica nagrade za najbolju žensku sporednu ulogu, Patricia Arquette, u svojem govoru istaknula kako je vrijeme za jednake honorare za sve. Na internetskim morima njezin je govor osuđen argumentima poput toga da razlike u plaćama između muškaraca i žena uopće nema te da to nema smisla ni spominjati. Bez obzira na novac, pojavljuje se jedno posebno pitanje, a to je zašto nema više žena redateljica.

Kad ljudi navode svoje najdraže redatelje, redom su to muški redatelji, najčešće iz jednostavnog razloga što ih ima znatno više. Vjerojatno se još uvijek žene teže probijaju na pozicije vođa kakva je redateljska uz to što se taj posao i doživljava muškim. Kako bismo pobili te stereotipe, dovoljno je spomenuti Jane Campion, Soffiju Coppolu ili Kathryn Bigelow. Ženama u čast, današnji Retropetak posvećujem filmu Eve’s Bayou kojeg je režirala Kasi Lemmons. Eve’s Bayou njezin je debitantski film, a široj je publici poznatija po The Caveman’s Valentine ili zadnjem Black Nativity te glumačkim angažmanima. Njezin redateljski opus nije opširan, ali zauzima bitno mjesto na listi istaknutijih redateljica.

Eve’s Bayou

Foto:Screenshot/Youtube.com/watch?v=Mzq6owbsId0

Foto:Screenshot/Youtube.com/watch?v=Mzq6owbsId0

Priču saznajemo iz perspektive 10-godišnje djevojčice Eve (Jurnee Smollett-Bell) čiji stariji glas nas uvodi u film citatom kojim će film i završiti. Informira nas da je kao dijete ubila svoga oca, što je strašan, moralno osuđujuć, ako ne i bizaran događaj. Glavne likove predstavlja obitelj Batiste u čiji ćemo dom ući na gotovo dva i pol sata. Otac Louis (Samuel L. Jackson) je cijenjeni doktor kojeg obožavaju žena i troje djece, kao i on njih. Međutim, Louise stalno vara svoju ženu, izmišljajući isprike kako mora liječiti pacijente. Na zabavi koju organiziraju, Eve slučajno uhvati svog oca u ljubavnom klinču s obiteljskom prijateljicom. To podijeli samo sa svojom sestrom Cisely (Maegan Good) koja inzistira da se to nije dogodilo i da je malena Eve to krivo protumačila. Bitan dio obitelji čini Louisova sestra Mozelle koja je vidjelica. Taj parapsihološki element filmu daje misterioznu notu i uzdiže ga s razine obične obiteljske drame. Vrijeme radnje smješteno je u početak šezdesetih u Louisianu, što vizualno privlači gledatelja u neko drugo prošlo doba. Rođena u obitelji u kojoj se dar gledanja u budućnost generacijski prijenosi, Eve vjeruje u voodoo kojime će potpisati smrtnu kaznu ocu. Lemmons je uspjela dobiti ugodan tempo prikladan temi i vremenu u kojem je smješten. Nešto je laganiji nego većina današnjih drama, što produbljuje tajanstvenost priče.

Sretan vam Međunarodni dan žena, za koji vam preporučamo ovaj ili neki drugi film ženskih redateljica čija vrijedna ostvarenja nisu zaslužila pasti u zaborav.

(Visited 92 times, 2 visits today)

Komentari