Istaknuto
15.11.2017.

Gorillaz su u sklopu europske turneje na kojoj promoviraju album "Humanz" stigli i do Budimpešte gdje su nas podsjetili zašto toliko volimo njihov zarazni spoj funka, hip hopa, gospela i popa. S novim albumom svoj su glazbeni izričaj proširili i na dance glazbu i house ritmove te parter sportske arene pretvorili u plesni podij.

14.11.2017.

Miki ima novi album koji će promovirati u Tvornici kulture! Na novom albumu repa o nogometu, jazzu i palačinkama, a sličan asortiman pizdarija pronaći ćete i ovom razgovoru. O glumcima, plejmejkerima i stolarima pričali smo šetajući kroz Namu, jer se u njoj, kao i u Mikijevim pjesmama, može naći milijun svega.

Film

Retropetak: Sretan rođendan ocu gonza Hunteru S. Thompsonu

18.07.2014. Inja Drače
Foto: Facebook.com/pages/Fear-and-Loathing-in-Las-Vegas/7655939996

Foto: Facebook.com/pages/Fear-and-Loathing-in-Las-Vegas/7655939996

Vjerojatno je mlađim generacijama ime Hunter S. Thompson poznato putem filma Fear and Loathing in Las Vegas. Thompson je ujedno i otac gonzo novinarstva, potpuno novog pokreta u novinarstvu koji će se izrazito razlikovati od onog tradicionalnog novinarstva. Upotrebom subjektivnosti, uključivanjem u priču o kojoj izvještava te inovativnom novinarskom pogledu i tehnikama stvorio je novi žanr i znatno utjecao na profesiju.

Thompson je te tehnike proslavio u javnosti knjigom “Fear and Loathing in Las Vegas” koju će 28 godina kasnije redatelj Terry Gilliam pretočiti u film. Knjiga se temelji na nekim stvarnim događajima te ima autobiografske elemente. Ipak, autor se preimenovao za potrebe knjige u Raoula Dukea. Na današnji dan, 1937. godine rođen je Hunter S. Thompson pa njemu posvećujem ovaj članak, a Retropetak filmu Fear and Loathing in Las Vegas.

Film nije naišao na razumijevanje od strane kritičara, a po dolasku u kina ni od publike. Zabilježio je financijski neuspjeh i zapravo se proslavio tek kasnije putem DVD-a i drugih medija. Sada je postigao kultni status u očima publike, ali kritičari nisu odustali od nepovoljne kritike čudeći se zašto je uopće Gilliam prihvatio režirati takav film, a Depp glumiti u njemu. Međutim, to nije ni prvi ni zadnji film koji su kritičari popljuvali, a publika dobro prihvatila. Kao što je i mogući scenarij da kritičari za deset ili dvadeset godina promijene mišljenje i Gilliamov film proglase nevjerojatnim vizualnim doživljajem s dubljom pričom koju nije pomutila naracija ili zbunjujuće scene. I takve su se stvari događale.

Foto: Screen shot

Foto: Screen shot

Fabula se može podijeliti u dva dijela. Prvi bi se odnosio na motociklističku utrku Mint 400 i konvenciju protiv zlouporabe droga. Oba događaja posjećuju Raoul Duke (Johnny Depp), novinar koji sebe naziva Doktorom Novinarstva i njegov odvjetnik Doctor Gonzo (Benicio Del Toro). To samo po sebi ne bi bilo toliko intrigantno da oni ne koriste sve moguće opijate i zabranjene supstance od kojih stalno haluciniraju i rade gluposti. Film je provučen notom komentara i kritike šezdesetih i doba hipija koji nisu ništa postigli, ali su iza sebe ostavili izmučenu generaciju koja je sebe uvjeravala u ideje mira, kupujući ih za dim marihuane od tri dolara.

Uvodnu scenu otvaraju Gonzo i Duke koji se ušlagirani voze kroz pustinju prema Las Vegasu. Dukeu se počinju priviđati šišmiši koji ga u letu napadaju zbog čega odluči zamijeniti vozačko mjesto s Gonzom koji je u podjednakom stanju. Uskoro se zaustavljaju autostoperu (Tobey Maguire) kojeg paranoični Duke plaši svojim izjavama. Taj je crni humor, baziran na iracionalnim mislima glavnih likova, najizraženija karakteristika filma. Većina se scena odnosi na lude „brije“ potaknute drogama i prethodnim iskustvima pa i nekim općim razočaranjem.

Depp je proveo četiri mjeseca s Hunterom S. Thompsonom kako bi što bolje naučio njegove geste i mimiku, Thompson mu je posudio svoju odjeću iz tog vremena za potrebe snimanja filma i sam ga ošišao kako bi što više mu ličio. Lik Doctora Gonza bazirao je na svojem prijatelju Oscaru Zeti Acosti. Del Toro se radi tumačenje te uloge udebljao gotovo 20 kilograma.

Film je zanimljiv pogled na sliku narkotiziranog uma, izgubljenog u mislima i strahu koji je sam proizveo usput izmišljajući nelogična rješenja. Depp i Del Toro uvjerljivo uvode u svijet iracionalnoga pa bih se čak usudila reći i ludoga, a usput i dobro nasmijavaju svojim neobičnostima.

Komentari