Istaknuto
01.12.2016.

Cijela naša povijest satkana je na slučajnosti i poticajima vremena u kojem smo se našli. Bez ikakvog problema mogu zamisliti situaciju u kojem nas je umjesto rock manije prije 40 ili 30 godina pokosila neka druga „zarazna bolest“.

28.11.2016.

Izložba se dokazala kao kompleksan narativ jer je od izrazite kulturne važnosti za povijest kazališta, glazbe, kostimografije i baleta. Otvorenjem ove izložbe MUO se ucrtao na umjetničku kartu svijeta kao prvak u cjelokupnoj prezentaciji Orašara, remek-djela klasičnog baleta.

Film

Retrospektiva zone sumraka (Huda Takriti “A Storytelling; I Only Wish I Could Be There”)

17.11.2016. Filip KušterFoto: Facebook event - Huda Takriti // A Storytelling; I only wish I could be there

Filmski projekt mlade sirijske umjetnice Hude Takriti u deset minuta istražuje ponašanje osoba koje se nalaze u kaotičnim ratnim zbivanjima. Ovaj dokumentarni film uprizoruje grad, rat, bezizlaznost i nemoć pred koju su ljudi stavljeni, a ona kao prolaznik u svom rodnom Damasku osvježava sjećanja na razrušenu prošlost.

Ratni kaos kroz mirne amaterske snimke

Pozadinu čini izbivanje iz države koja je godinama žrtva unutarnjih i vanjskih sukoba. Usporedno s time, Takriti pažljivo dočarava život u mraku, ali i u takvom okruženju pronalazi materijal za snimanje. Dojmljiva je scena njenog oca koji je pokušava zabaviti za vrijeme redukcije struje, dok u pozadini slušamo muški glas kako, kroz telefonsku slušalicu, ispovjedno govori o tuzi zbog odvojenosti od ostatka obitelji. Vrlo suptilno, kroz kratke scene kojima upravlja većinom moć prirode i kadrovi koji prikazuju redateljičine motive iz života u Siriji, postaje jasno kako se priča iz osobne pretvara u univerzalnu priču mnogih mladih iz toga dijela svijeta.

Foto: screenshot

Foto: screenshot

Kako se film primiče kraju, scene postaju sve tiše, simbolizirajući tako sve manje nade koja ostaje za one koji se u Siriji nalaze. Telefonski monolozi koji čine zvučnu kulisu svake snimke imaju u sebi tužan i pomirljiv ton, a kroz njih saznajemo da se ostatak njene obitelji nalazi u nekim dijelovima Europe (Austrija). Iako to njima predstavlja spas, istovremeno u njima budi i konstantnu grižnju savjesti zbog napuštanja obitelji i brige samo za sebe. Vrlo zanimljiv aspekt filma čini izvandijegetski zvuk (voice off) koji možemo čuti na svakoj snimci. U nekim trenucima više nismo ni sigurni radi li se o nekome tko se nalazi u istoj prostoriji i govori na telefon ili je jednostavno to audio zapis iz neke druge situacije. Montaža se svodi na jednostavna zatamnjenja koja efektno skaču na statične kadrove.

Traganje za gradom i domom

Nekoliko snimaka u cijelosti prikazuju tamu iz koje proizlaze samo zvuci eksplozija i eskalacija sukoba u kojima se snimateljica nalazi. Na taj se način i sami možemo zamisliti u situaciji kada ne znamo što se točno događa i što će se dogoditi sljedeće. S druge strane, Takriti nam otkriva relaksirajuću sliku prirode, rijeku koja teče ili drveća čije se grane njišu na vjetru. Kadrovi rijeke ponovo su upotpunjeni izvandijegetskim glasom koji govori o prelasku preko mora u Grčku. Simbolika se tako može izvući iz svake pojedine snimke.

Dvije su strane suprotstavljene i isprepliću se u nemogućnosti pronalaska odgovora na pitanje: „Zašto i tko je izbrisao našu prošlost?“. Sjećanja kroz ove snimke jedne su od uspomena koja će autorica imati zauvijek, a nama su podsjetnik kakav se život odigrava na nešto južnijoj strani svijeta. Na kraju svi tragaju za mjestom koje će nazivati domom, a problem nastaje kada nebo u novogodišnjoj noći umjesto vatrometa zamijene bljeskovi smrti i pustoši.

Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(No Ratings Yet)

Komentari