Istaknuto
06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

03.12.2017.

Gospođice iz Avignona smatraju se jednim od najvažnijih, ujedno i najkontroverznijih radova u umjetnosti 20. stoljeća. Povjesničari umjetnosti već se desetljećima bave misterioznim pogledima ženskih likova i njihovim revolucionarnim oblikovanjem kojemu su prethodile brojne Picassove skice i prepravke...

Izvedbene umjetnosti

Revival ekspresionističke drame “Povratak” Srđana Tucića u produkciji Eurokaza

21.11.2017. Ziher.hrFoto: www.eurokaz.hr

U srijedu, 22. studenog u Hrvatskoj kući u Preradovićevoj ulici u Zagrebu premijerno će biti izvedena predstava “Povrtak” koju prema tekstu Srđana Tucića u produkciji Eurokaza režira Arija Rizvić. Iako na prvi pogled odabir ovogodišnjih tema – socijalna centrifugalnost, etnološka zaglavljenost – može djelovati začuđujuće u kontekstu dosadašnjih Eurokazovih programskih stremljenja, uprizorenje drame “Povratak” Srđana Tucića ima čvrste eurokazovske razloge i implikacije. Ovim odabirom Eurokaz nastavlja svoj rad na revidiranju ustaljenog odnosa prema dramskoj baštini. “Povratkom” se jedan socijalni mrak podržan folklornim kontrapunktom podiže do mitskih zasićenja.

Jednočinka “Povratak” (1898.) zasigurno je najbolji primjer vitalnosti hrvatskog dramskog modernizma, a većina teoretičara tumači ga i kao paradigmatski primjer scenskog verizma, no zamjera mu pretjerani teatralizam i nepotrebnu melodramatičnost. To je drama iznimnih emotivnih vibracija s, na prvi pogled, šablonom ljubavnog preljuba. “Povratak” najavljuje veliki zamah hrvatskog dramskog ekspresionizma, perioda u kojem se hrvatska književnost vinula do europskih razmjera. Ali “Povratak” je u našoj suvremenoj scenskoj proizvodnji zaboravljena drama, iako priziva kritičku društvenu aktualnost (odlazak s ognjišta, emigracija) i izaziva današnju strukturu osjećaja, određenu bezizlaznošću i tupošću.

Ovo uprizorenje kanonskog teksta hrvatskog modernizma u režiji studentice 1. godine MA studija kazališne i radijske režije Arije Rizvić ispitna je produkcija iz Suvremene inovativne režije pod mentorstvom profesora Branka Brezovca. Rizvić u svom radu kroz stilsko i žanrovsko prekodiranje samozatajno, ali nepokolebljivo nudi reviziju u vrednovanju i katalogizaciji hrvatske dramske baštine te upozorava na autentično zrnce dramske ekspresionističke inovacije Tucićeva teksta.

Foto: www.eurokaz.hr

U ovoj predstavi predložak titra i balansira na nevjerojatno suptilan način i u svojoj prikrivenoj poetskoj širini postaje nesvodljiv na banalnu melodramu ili na politički i socijalni pamflet. Predstava je to eksplozivne kinetike, puna rubnih planova, no najjača je i najpotresnija u trenucima kad lukavo mijenja očekivanu optiku pretvarajući brutalnost u iznenađujuću nježnost, vulgarnu neotesanost u delikatnu eleganciju, melodramatiku u uzvišenu ozbiljnost, u svojem finalu nudeći blagost i toplinu umjesto očekivane osude.

Uz Akademiju dramske umjetnosti, koproducent predstave je i udruga Hrvatska kuća u čijem prostoru predstava igra. Riječ je o udruzi koja već godinama s dirljivim dostojanstvom pokušava približiti nesigurne predbilježbe suvremenosti autentičnom, kako se kaže, narodnom rukotvorstvu. Arhetipski tonovi Tucićeve drame, tonovi od kojih ni danas ne možemo pobjeći, potražit će u artefaktima Hrvatske kuće svoju od nelagode pročišćenu zavičajnost.

U predstavi igraju Jasmin Telalović / Robert Španić, Tesa Litvan, Suzana Nikolić, Marin Klišmanić, Antonija Stanišić Šperanda / Iva Jerković, Borna Baletić, Žarko Potočnjak, Jadranka Gračanin Putnik i Ljiljana Ivančan. Glazbu potpisuje Antun Toni Blažinović, scenu Stjepan Filipec Ges, kostime Mina Petra, pokret Kasija Vrbanac, svjetlo Tomislav Božić, ton Ana-Marija Filipec, likovne radove Marta Crnobrnja, a frizure Anđela Potočki. Predstavu možete pogledati u četvrtak i subotu, 23. i 25. studenog te od 1. do 3. prosinca.

Komentari