Istaknuto
19.07.2018.

Tri autorska projekta, jedna opera, jedan mjuzikl, praizvedba jednog suvremenog hrvatskog teksta i uprizorenje jednog klasičnog naslova - to su najbolje predstave u sezoni 2017./18. koje se izdvajaju po svojoj kvaliteti, originalnosti, izvrsnoj režiji i glumačkim ostvarenjima.

18.07.2018.

Prošle godine počeli smo praksu filmova i albuma starih deset godina, tako i ove nastavljamo s filmskim naslovima, ovaj put iz 2008. godine.

Glazba

Rezime Hideout festivala

07.07.2013. Borna Radatović
wish you were here

Foto: Facebook

Nakon što su se dojmovi slegnuli, a mi fizički i psihički odmorili, možemo rezimirati ovogodišnji Hideout. Također ako žalite za propuštenim, tijekom tjedna donosimo par intervjua s festivala, među njima je i jedan DJ koji je prije nekoliko godina proglašen najboljim dj-em po Mixmag magazinu.

Izuzetno je teško biti objektivan nakon prošlih par dana, dana u kojima su svi posjetitelji imali priliku vidjeti po par nastupa koje će vjerojatno pamtiti još dugo vremena, ali ipak uz sve riječi hvale postoje još područja na kojima se da poraditi.

LINE UP

Kao što smo već naglašavali, najbolja stvar kod Hideouta je baš line up. Iako nije toliko brojan kao na nekim stranim festivalima i nema onih “najpoznatijih” (drugim riječima najkomercijalnijih) DJ-a, poseban je jer je uspio spojiti underground i mainstream. Našlo se tu od mladih dj-a u usponu pa do poznatijih i trenutno popularnijih izvođača, također važno je za spomenuti da su to sve redom predstavnici raznih žanrova, od minimal, deep i tech housea pa sve do junglea i dnb-a. Tako da su svi ljubitelji glazbe mogli doći na svoje.

aquapodanu

Foto: Facebook

Iako osobno nismo imali priliku vidjeti nastupe za koje bi mogli reći da su bili baš loši, ipak je bilo njih par koji su nas malo razočarali, ali to je vjerojatno zbog naših velikih iščekivanja. Neke takve smo spominjali u prošlome izvještaju tako da nema potrebe ponovno, ali nadodat ćemo prošlome izvještaju i Skreama. Kao što smo rekli, nije njegov nastup bio loš, ali jednostavno nije to to. Kada ste ga zavoljeli u kombinaciji s Bengom i Artworkom kao Magnetic Man i kada ste s nestrpljenjem iščekivali petak navečer da bi poslušali Skream & Benga show na BBC Radio1 xtra uz najbolje dub zvukove, teško se prebaciti na sliku Skreama i housea. Ipak, da je netko gledao taj nastup, bez znanja o njegovoj prošlosti, vjerojatno bi imao dosta riječi hvale. Ali za nas ostaje gorak okus u ustima, okus kojega je malo zasladio Benga svojim nastupom nakon Skrema.

Najbolji nastup

Iako je teško izdvojiti najbolji, nastup Rudimentala je posebno oduševio. Počevši lagano s old school hitovima kao Boney M pa polagano gradeći nastup s drum n bass i neuro funk zvukovima do njihovih novih pjesama kao što je “Waiting all night”, koji je trenutno broj jedan na britanskoj ljestvici, svih sat i pol vremena koliko je trajao nastup bilo je odlično. To sve nakon visoke letvice koju je postavio Shy FX sa svojim odličnim nastupom prije njih. Još jedna stvar, koju svakako vrijedi spomenuti, je ta da su imali tehničkih poteškoća tijekom cijelog nastupa, ali unatoč tome odradili su vrhunski posao.

Možemo još izdvojiti nastupe Four Teta i Jamie Jonesa, koji su i po očekivanome odradili vrhunski posao. Nažalost nastupali su u isto vrijeme, Jamie u Papayi, a Four Tet u Kalypsu, stoga nije bilo moguće u potpunosti uživati u pojedinim nastupima znajući što propuštamo 500 metara dalje.

chase and status

Foto: Facebook

KLUBOVI

Osobno smo najviše nastupa pogledali u Aquariusu, dio zbog toga što naginjemo prema malo jačim dub zvukovima, koji su uglavnom bili locirani u Aquariusu I. Ali i velikim dijelom jer je Papaya po našem mišljenju za vrijeme festivala poklekla pred izazovom. Prečesto je bila toliko prljava da to ne spomenemo. Jasno je da ne može biti čista nakon što u 24 sata prođe kroz nju horda ljudi, ali hrpa razbijenog stakla u kombinaciji s mješavinom prolivenog pića i bljuvotine “svakih 5 metara” je previše. Vjerojatno to dolazi više do izražaja zbog svoje stepenaste građe s raznim nivoima u čijim kutevima se ta odurna mješavina onda skuplja, ali svejedno trebali su malo više truda uložiti za čistoću. Plus to što su wc-i uglavnom bili zaštopani i miris je dopirao dobrano izvan njih. Sve u svemu higijenski dio je bio gadan.

Za to se ne mogu okriviti obični radnici koji su svaku večer umirali od posla da bi stigli sve napraviti, već bi se krivnja trebala potražiti više po hijerarhiji u organizaciji, koja bi trebala angažirati još ljudi umjesto da izrabljuju već zaposlene do krajnjih granica. Sada bi neki mogli reći to je festival pun nemoralnih i koje kakvih ljudi, ali ako napravimo malu usporedbu s oba Aquariusa i Kalypsom jasno vidimo da je moguće održati red na makar nekakvoj razini. No što se tehničkog dijela tiče, Papaya je imala najveći stage i uglavnom su tu dolazila jača imena i šteta je što su ih ovakve stvari okaljale. Samo se nadamo da će malo poraditi oko organizacije, budući da su nedavno izabrani za jedan od top 25 klubova na svijetu, tako da ne bi izgubili taj status najboljih zbog stvari koje bi se mogle lako riješiti.

Što se Aquariusa tiče, oni su korektno odradili svoj posao. Bilo da je riječ o posluzi ili tehničkim stvarima, nemamo previše zamjerke. Dapače, posebno bi ih pohvalili oko pozornica, taman su na pravoj razini, dovoljno distancirane od publike ali opet ne na toliko povišenom i udaljenom da se dobije dojam odvojenosti.

kalypso

Foto: Facebook

I za kraj Kalypso, baš kao i tijekom festivala kada bi se tamo za kraj većina ljudi prebacila u jutarnjim satima. Odlična stvar je bila što su tamo oko 4h svoj nastup započinjala vrhunska imena, koja su doduše underground s obzirom na Papayin raspored, ali dobrom poznavatelju su ona izuzetno draga. Tako smo tamo imali priliku vidjeti dva nastupa koja smo već izdvojili, Scuba i Four Tet. Oni su u kombinaciji s odličnim soundsystemom u Kalypsu razvalili svoje nastupe, i rado ćemo ih se sjećati.

Uz Aquarius I. i II. Papayu i Kalypso, festival se odvijao i na raznim boat parties eventima, koje preporučujemo svakome posjetitelju sljedeće godine.

Zanimljiva stvar je što još jedan klub na Zrću Noa, uopće nije bio u programu festivala zbog njihovih međusobnih sukoba i koje čega. Šteta jer Noa ima tehničku opremu koju svi hvale i bilo bi lijepo vidjeti sljedeće godine sve klubove skupa.

Također nadamo se da će se “lokalni mudraci” prestati žaliti na Zrće, koje je doduše izvor nemorala, ali ujedno i odličan izvor profita. I da nije bilo Papaye koja je sve to pokrenula i da nema ostalih klubova, budimo iskreni, koliko od dosadašnjih turista i posjetitelja Paga bi došlo tamo? Vjerojatno ni blizu ovih brojki koje sada postižu. Stoga bi se trebali prestati samo žaliti i pridodati ponudi. Jer neshvatljivo je da u cijeloj Novalji nema niti jednog dućana koji radi 24 sata, prvi se tek otvaraju u 7, a hrpa stranaca se vraća oko 5/6 u grad i spremni su potrošiti još ogromne količine novaca samo da im se negdje pruži prilika. Ovako se redovito po gradu može vidjeti njihova zbunjenost i ljutnja kada shvate da nemaju nigdje kupiti ni bocu vode.

boat1

Foto: Facebook

ORGANIZACIJA:

Za dovedena imena i tehničke stvari oko zvuka i vizualnih efekata imamo samo riječi hvale. Ali oko nekih stvari bi trebali još poraditi.

Busevi prerijetko voze, uvijek pretrpani i u očajnom stanju plus k tome da je veoma nejasno označeno na njima koji ide u kojem smjeru i često su ljudi u svojim prvim vožnjama završili na skroz krivom mjestu, dok nisu pohvatali gdje koji staje.
Druga stvar je smještaj, ove godine je prvi puta u sklopu Hideouta bio omogućen smještaj preko njihove organizacije. To su odradili s puno propusta. Loša povezanost pojedinih iznajmljivača apartmana s turistima i radnicima rezultirala je s mnogim neugodnim situacijama. Mnogi su zakasnili na svoje povratne buseve jer im se dani depozit nije mogao vratiti sve dok vlasnik apartmana ne potpiše izjavu da je sve u redu, a do vlasnika se teško dolazilo. Također apsurdno je da apartman koji se nalazi u centru košta isto kao i onaj udaljen kilometrima dalje, stoga je bilo dosta prigovora kako netko može imati za istu cijenu tako bolji smještaj.

Ne znamo tko je bio zadužen za koji sektor i koga bi trebali kriviti, britanske organizatore direktno ili lokalne suradnike. Ali tko god bio zadužen trebao bi popraviti to. Kad smo kod smještaja, ono što fali festivalu je kamp. To bi otvorilo dodatne mogućnosti i sigurno bi privuklo mnogo domaće publike kojima je ipak previše izdvojiti toliki iznos novca za loš i precijenjen smještaj gdje ne mogu dobiti ništa od dodatnog sadržaja.

srce

Foto: Facebook

Sve u svemu, Hideout zaslužuje visoke ocijene i ako se poprave neke stvari mogao bi se još više probiti na sceni. Sama činjenica da direktni busevi voze iz Novalje sve do Londona i Manchestera i da su ljudi spremni putovati 36 sati samo radi jednoga festivala dovoljno govori o uspješnosti. Naravno trenutno su glavni posjetitelji Britanci kojima su trenutno hajp ovakvi festival i glazba, ali ne sumnjamo da će se sljedeće godine rekordne brojke rušiti s turistima i druge nacionalnosti. I za kraj, jedno pitanje koji će shvatiti samo oni koji su bili na festivalu, na kakvim steroidima su ti Britanci?

(Visited 114 times, 2 visits today)

Komentari