Istaknuto
17.10.2018.

U rubrici Nova glazba redovito izdvajamo najzanimljivije aktualne singlove i videospotove, a vi birate svog favorita.

16.10.2018.

The Cure, bend koji je u 40 godina dostigao vrh i tu se utaborio, na vlastiti zahtjev nastupa na Exit festivalu.

Film

Ruben Östlund, redatelj filma “Kvadrat”, ovogodišnji je Maverick Motovun Film Festivala

18.06.2018. Ziher.hr

Ovo ljeto na motovunsko brdo popet će se jedan od najintrigantnijih europskih filmaša današnjice, švedski redatelj Ruben Östlund koji će za svoj rad primiti nagradu Maverick Motovun Film Festivala namijenjenu autorima koji svojom individualnošću, slobodnim duhom i inovativnošću šire granice filmskog izričaja. Godinu dana nakon što je u Cannesu osvojio Zlatnu palmu za film Kvadrat s kojim je pomeo i Europske filmske nagrade i bio nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg filma na stranom jeziku, Motovunu će odati počast ovom autoru koji se s 44 godine već upisao u europski filmski kanon.

Motovun Film Festival redovito je prikazivao njegove filmove, još od filma Igra  koji je bio prvo predstavljanje nekog njegovog rada na hrvatskim festivalima i kojeg je žiri kritike FIPRESCI nagradio za najbolji film. Tri godine kasnije Östlund se na motovunskom platnu našao s filmom Turist i još jedna nagrada FIPRESCI-ja. Dosad nije bilo prilike da mu se te nagrade osobno uruče pa stoga nagrada Maverick dolazi kao logična posljedica priznanja autoru kojeg je festival pratio kroz čitavu karijeru.

Filmovi Rubena Östlunda precizne su antropološke studije modernog zapadnjačkog života paraliziranog od straha prema drugom i drugačijem. Opsesivno se bavi svim vrstama konformizma: konformizma u društvu, u skupini, konformizma pred nasiljem, a kroz teme klase, imigracije i demokracije Östlund u svojim filmovima ispituje naličje naizgled “idealnih” skandinavskih društava, pokazujući kako se ta društva temelje na klimavim nogama političke korektnosti i poslušnosti prema normama i konvencijama.

Ljudi su, prema Östlundu, prije svega copycats, oponašatelji jedni drugih, razumni koliko im to dopuštaju društvena situacija i očekivanja koja imaju sami od sebe u situaciji u kojoj se nalaze. Ne treba zato čuditi činjenica da nikad nije planirao postati redatelj igranih filmova. Većinu svojih 20-ih proveo je snimajući skijaške filmove da bi tek relativno kasno upisao filmsku školu, s habitusom okrenutim prema dokumentarnom izričaju.

U filmu Igra (2011.) kroz primjer istinitog slučaja dječje bande u Göteborgu koja sustavno zlostavlja i pljačka vršnjake prikazao je ljudsku podložnost grupnom nasilju te kako u javnim prostorima naginjemo ulozi pasivnih promatrača. U filmu Turist (2014.), premijerno prikazanom u Cannesu, kojim dobiva široko priznanje, Östlund se bavi jednim od omiljenih općih mjesta suvremene rodne teorije, a to je “kriza muškosti”.

Sve ovo vodilo je Östlundovom dosadašnjem najvećem trijumfu, filmu Kvadrat koji je prošle godine osvojio Zlatnu palmu canneskog festivala i upisao se u kinematografsku budućnost kao siguran klasik. Ovaj ludo zabavni, do kosti politički nekorektan film, sastoji se od gomile samostalnih apsurdnih epizoda u kojima redatelj ismijava konstelacije moderne visoke umjetnosti, medija i svijeta marketinga.

Kvadrat se temelji na umjetničkoj instalaciji istog imena, izvorno postavljenoj 2015. u Värnamu u južnoj Švedskoj. Riječ je doslovce o četverokutu na trgu unutar kojeg svi imaju jednaka prava i obveze, i zamišljen je kao utočište, mjesto na kojem tražimo i dobivamo pomoć, a oko instalacije Östlund je izgradio i igrani film koji kroz naraciju propituje iste teme.

-> Umjetnost modernog življenja (“The Square”, R. Östlund)

U čast počasnom gostu Motovunu će imati instalaciju kvadrata, rad njegove Östlundove stalne suradnice, scenografkinje Josefin Äsberg koja će je osobno postaviti. Kako je kvadrat instalacija koja testira spremnost ljudi na solidarnost i međusobno povjerenje, bit će izazov i društvena igra za posjetitelje festivala čije se 21. izdanje održava od 24. do 28. srpnja.

(Visited 52 times, 1 visits today)

Komentari