Istaknuto
22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

21.03.2017.

1. travnja u Glazbeni lonac dolazi Lika Kolorado, i to u akustičnom izdanju. Ili barem tako tvrdi ekipa iz Lonca.

Vizart

Opaque couché: Ružna boja s porukom

05.06.2016. Petra PlivelićFoto: pinterest.com/flickr.com

Poznato je da boje imaju snažan utjecaj na naše raspoloženje i na sva naša osjetila. Primjerice, ako ste tužni zasigurno vam je netko već rekao da unesete malo boje u svoj život kako biste se osjećali bolje. I dok svatko od nas ima svoje najdraže boje, mnoge boje sa sobom nose poruku ili imaju određeno značenje.

Foto: pinterest.com/paulianniello

Foto: pinterest.com/paulianniello

Tako je crna boja žalovanja, ali je ujedno i boja visoke mode koja uvijek zrači elegancijom (kaže se, ne možeš promašiti s crnom). Crvena je tradicionalno boja ljubavi, koja zrači pozitivnošću, stoga je i neizostavna u vrijeme Božića i Valentinova. Zelena nas opušta, a plava potiče kreativnost. Čak i nijanse mogu utjecati na nas. No, dok neke boje mogu potaknuti dobro raspoloženje i vuku sa sobom pozitivne konotacije, postoje i one koje mogu stvoriti potpuno suprotan efekt.

Foto: twitter.com/JarrodStaircase

Foto: twitter.com/JarrodStaircase

Jedna takva je i boja koja je ujedno proglašena najružnijom bojom na svijetu. Riječ je o smećkasto-zelenoj nijansi, mješavini maslinasto zelene i kaki boje. Dobila je brojne epitete poput boje prljavštine, taloga pa čak i smrti, a njezin službeni naziv glasi Pantone 448C ili opaque couché. Ako je ne možete zamisliti, sjetite se vojnih maskirnih odijela. E, pa jedna od tih brojnih nijansi kaki, smeđe i maslinasto zelene je i opaque couché.

Foto: pinterest.com/wikihow

Foto: pinterest.com/wikihow

Iako ova boja ima vrlo negativan prizvuk, dodijeljena joj je važna i moćna poruka koju treba prenijeti. Naime, između svih boja i nijansi sunčevog spektra, najružnija boja na svijetu je odabrana kako bi utjecala na pušače i potaknula ih na prestanak pušenja.

Prije četiri godine, australska vlada je angažirala istraživačku agenciju GfK da napravi najneprivlačniji dizajn kutije cigareta koji bi trebao biti jedinstven za sve duhanske tvrtke. Nakon tri mjeseca istraživanja, stručnjaci su došli do zaključka kako najnegativniji efekt mogu postići upravo opaque couché bojom koja, u kombinaciji s grafičkim upozorenjima na opasnosti za zdravlje, ima nevjerojatno negativan efekt na promatrače, ali i korisnike duhanskih proizvoda. Dakle, ovoj ružnoj boji dodajte još i šokantnu fotografiju rakom zaraženih pluća, uz još malo povišenu cijenu duhanskih proizvoda i voilà – nikome neće pasti napamet kupiti cigarete i povezivati ih s užitkom.

Komentari