Istaknuto
22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

21.03.2017.

1. travnja u Glazbeni lonac dolazi Lika Kolorado, i to u akustičnom izdanju. Ili barem tako tvrdi ekipa iz Lonca.

Vizart

Zvučna instalacija “Sanjati javno” kod spomenika Grguru Ninskom

26.12.2015. Katarina ŠapinaFoto: Press

U obilasku znamenitosti grada Splita, u većini slučajeva, u našem rasporedu svoj termin dobije i spomenik Grguru Ninskom. Vjerovanje kaže da se dodirom njegovog palca ostvaruju želje stoga nije ni čudo da upravo ovaj spomenik obilazi velik broj ljudi. Vjerujem da ljudi zažele želju jer jednostavno vjeruju u bolje sutra. Želje su naša intima bez obzira koliko one banalne bile i koliko god smo mi uvjereni da i trebaju ostati intimne, one nisu nešto što nas razlikuje od drugih već, naprotiv, zbližava. Vođena tom spoznajom umjetnica Ana Kuzmanić odlučila je postaviti zvučnu instalaciju upravo na navedenoj lokaciji u Splitu.

Zvučnu instalaciju pod nazivom „Sanjati javno“ imat ćete priliku čuti prošećete li neposredno blizu spomenika Grguru Ninskom i to od 9 do 16 sati u utorak, 29. prosinca. Audio rad realiziran je u sklopu „Zvuk-objekta“, istraživačkog izlagačkog ciklusa posvećenog zvuku u vizualnim umjetnostima, pokrenutog od strane MKC-a.

Obzirom da se bliži početak nove godine, rezimiramo, ispraćamo i stavljamo točku na stare te pozdravljamo nove navike. Čeka nas budućnost, a budućnost i želje su nerazdvojni pojmovi. Audio rad Ane Kuzmanić računa s trenutkom skorašnjeg simboličnog početka novog ciklusa. Zvučnu instalaciju čine snimke želja anonimnih pojedinaca, obraćajući pritom pozornost na dobnu raznolikost svojevrsnog uzorka. U nekim od tih želja reflektiraju se potrebe i problemi suvremenog društva poput nedostatka posla, napuštanja zemlje ili usamljenosti. Međutim, bitnije je istaknuti potencijal umjetničkog rada da suoči intimno i kolektivno čime se kreira prostor za empatiju. Postavljajući umjetnički rad na lokaciju gdje ljudi ritualno bacaju novčić ili dodiruju nešto u vjeri da će im se ostvariti želja, umjetnici je namjera mjesto intimnog rituala pretvoriti u prostor dijeljenja vizija boljih budućnosti.

Komentari