Istaknuto
14.12.2017.

"Star Wars: The Last Jedi" osma je epizoda iz najpopularnije svemirske sage o obitelji Skywalker, ali sve više i nekim novim likovima koji pokušavaju donijeti ravnotežu sili.

06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

Vizart

Zvučna instalacija “Sanjati javno” kod spomenika Grguru Ninskom

26.12.2015. Katarina ŠapinaFoto: Press

U obilasku znamenitosti grada Splita, u većini slučajeva, u našem rasporedu svoj termin dobije i spomenik Grguru Ninskom. Vjerovanje kaže da se dodirom njegovog palca ostvaruju želje stoga nije ni čudo da upravo ovaj spomenik obilazi velik broj ljudi. Vjerujem da ljudi zažele želju jer jednostavno vjeruju u bolje sutra. Želje su naša intima bez obzira koliko one banalne bile i koliko god smo mi uvjereni da i trebaju ostati intimne, one nisu nešto što nas razlikuje od drugih već, naprotiv, zbližava. Vođena tom spoznajom umjetnica Ana Kuzmanić odlučila je postaviti zvučnu instalaciju upravo na navedenoj lokaciji u Splitu.

Zvučnu instalaciju pod nazivom „Sanjati javno“ imat ćete priliku čuti prošećete li neposredno blizu spomenika Grguru Ninskom i to od 9 do 16 sati u utorak, 29. prosinca. Audio rad realiziran je u sklopu „Zvuk-objekta“, istraživačkog izlagačkog ciklusa posvećenog zvuku u vizualnim umjetnostima, pokrenutog od strane MKC-a.

Obzirom da se bliži početak nove godine, rezimiramo, ispraćamo i stavljamo točku na stare te pozdravljamo nove navike. Čeka nas budućnost, a budućnost i želje su nerazdvojni pojmovi. Audio rad Ane Kuzmanić računa s trenutkom skorašnjeg simboličnog početka novog ciklusa. Zvučnu instalaciju čine snimke želja anonimnih pojedinaca, obraćajući pritom pozornost na dobnu raznolikost svojevrsnog uzorka. U nekim od tih želja reflektiraju se potrebe i problemi suvremenog društva poput nedostatka posla, napuštanja zemlje ili usamljenosti. Međutim, bitnije je istaknuti potencijal umjetničkog rada da suoči intimno i kolektivno čime se kreira prostor za empatiju. Postavljajući umjetnički rad na lokaciju gdje ljudi ritualno bacaju novčić ili dodiruju nešto u vjeri da će im se ostvariti želja, umjetnici je namjera mjesto intimnog rituala pretvoriti u prostor dijeljenja vizija boljih budućnosti.

Komentari