Istaknuto
07.01.2019.

Vrijeme čitanja: 4 minute Zašto je važno biti član jedne ili više sekcija KSET-a detaljnije možete pročitati u knjizi, a mi smo za vas pripremili 9 zanimljivosti koje se kriju na stranicama punim bisera i zanimljivosti te brojnim fotografijama koje nas tjeraju da poželimo da smo živjeli u vrijeme naših roditelja, ali i da sami stvaramo svoje uspomene u KSET-u.

03.01.2019.

Vrijeme čitanja: 7 minute Za početak 2019. godine prisjetit ćemo se domaćih albuma koji su po mišljenju glazbene redakcije obilježili godinu iza nas.

Izvedbene umjetnosti

Schaubühne iz Berlina otvara Festival svjetskog kazališta

10.09.2015. Tim HrvaćaninFoto: www.zagrebtheatrefestival.hr
Vrijeme čitanja: 3 minute

Ovogodišnje izdanje Festivala svjetskog kazališa 15. će rujna u 20 sati u ZKM-u otvoriti dragi zagrebački gosti, Schaubühne iz Berlina s predstavom „Pluća“ u režiji Katie Mitchell. Kroz novu dramu Duncana Macmillana Mitchell propituje osobna i globalna proturječja na početku novoga tisućljeća.

Predstava prati dobro obrazovani par koji živi u velikom gradu, radi zanimljive poslove, „iz principa bojkotiraju velike trgovačke lance i gledaju originalne verzije art filmova uz titlove“. Istodobno svjetska populacija broji više od 7 milijardi stanovnika, potreba za hranom i pitkom vodom raste, gužva je sve veća, a globalno zatopljenje, prirodne katastrofe i nepredvidljive klimatske promjene djeluju kao bezazlene nuspojave. Može li itko donijeti dijete na takav svijet? „Mogu sedam godina svakodnevno letjeti od Londona do New Yorka i emitirat ću manje ugljikova dioksida nego ako imam dijete. Deset tisuća tona CO2! Dok se svađaju, sat otkucava, što će prvo biti uništeno – njihova veza ili okoliš?“

Foto: www.zagrebtheatrefestival.hr

Foto: www.zagrebtheatrefestival.hr

Katie Mitchell rođena je 1964. u Readingu, a studirala je na Magdalen College u Oxfordu. Radila je kao kućna redateljica Royal Shakespeare Theatre i Royal Court Theatre, a od 1994. režira i za National Theatre u Londonu. Radila je u Dublinu, Kopenhagenu, Milanu, New Yorku, Stockholmu i Kölnu kao i na Salzburger Festspiele. U berlinskome kazalištu Schaubühne am Lehniner Platz Katie Mitchell je, zajedno s Leom Warnerom, prema drami Augusta Strindberga 2010. režirala „Gospođicu Juliju“ koja je 2012. godine izvedena na 10. Festivalu svjetskoga kazališta. U istome kazalištu Michell je režirala „Žute tapete“ prema knjizi Charlotte Perkins Gilman, te „Pluća“ i „Zabranjenu zonu“ Duncana Macmillana.

Duncan Macmillan rođen je 1980. u Ujedinome Kraljevstvu. Studirao je film na University of Reading, kazališnu umjetnost u londonskoj Central School of Speech and Drama, a dramsko pismo na University of Birmingham i Royal Court Theatre u Londonu. Bio je pisac u rezidenciji kazališne skupine Paines Plough, Royal Exchange Theatrea i član Old Vic New Voices Company. Piše za kazalište, radio i televiziju, pretežito za BBC, te režira predstave za kazališta u Londonu i New Yorku. Od njegovih drama valja istaknuti Najhumaniji način ubijanja jastoga (2005.), Čudovište (2007.), Pluća (2011.) i Svaka genijalna stvar (2013.).

Foto: www.zagrebtheatrefestival.hr

Foto: www.zagrebtheatrefestival.hr

U predstavi igraju Cristoph Gawenda i Jenny König. Oboje su studirali glumu na Hochschule für Musik und Theatre u Hannoveru, a nakon studija Gawenda je bio član ansambla Staatsschauspiel u Stuttgartu, a König Nationaltheatera u Mannheimu. Gawenda je član berlinskoga Schaubühnea od 2011. gdje je igrao u predstavama „Tako je govorio Zaratustra“ te „Strah izjeda Njemačku“ u režiji Patricka Wegenrotha, „Neprijatelj naroda“ i „Richard III“ u režiji Thomasa Ostermeiera, „Za isključeno dijete“ u režiji i koreografiji Falka Richtera i „Na dnu“ u režiji Michaela Thalheimera. König je od sezone 2011./2012. članica ansambla Schaubühne gdje je igrala u predstavama „Hamlet“, „Male lisice“ i „Richard III“ u režiji Thomasa Ostermeiera, „Zabranjena zona“ u režiji Katie Mitchell i „Stück Plastik“ u režiji Mariusa von Mayenburga.

Njemački Die Welt o predstavi je napisao sljedeće: „Konverzacijska drama 33-godišnjega Duncana Macmillana koleba se između ozbiljne oštrine i dobro odmjerene ironije, čime suosjećajno, precizno i zabavno prikazuje rastuću tjeskobu onih radikalno zabrinutih za budućnost“, a Morgenpost tome dodaje: „Kao što je to često kod Katie Mitchell … čitava večer podređena je jednoj ideji. I briljantna je.“ Ulaznice za predstavi mogu se kupiti na blagajni zagrebačkog HNK po cijeni od 200 kuna.

(Visited 129 times, 1 visits today)

Komentari