novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Vizart

Silvia Golja za Sketchbook Station: Istraživanje ljudske figure

Foto: Silvia Golja
Vrijeme čitanja: 3 minute

Silvia Golja talentirana je mlada umjetnica posvećena primarno istraživanju ljudske figure – motiva kojim je obogatila i umjetničku mapu Sketchbook Station projekta u organizaciji udruge Prizma.

Rođena je 1993. godine u Puli gdje je završila Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna, smjer Tekstilni dizajn, a trenutno studira na diplomskom studiju Likovne pedagogije Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci na odjelu Slikarstva. Silvia je sudjelovala na nekoliko skupnih izložbi od kojih ističe izložbu SuncEEEEE u sklopu 13. festivala znanosti, te izložbu studentskih radova kolegija Mozaik pod nazivom Mozaik 2 – Slikarstvo za vječnost. Organizirala je i svoju prvu samostalnu izložbu U čast Marti i Marinu u Labinu 2016. godine na kojoj su posjetitelji mogli razgledati aktove iz ciklusa Horoskop.

Foto: Silvia Golja

Osjećaj započinjanja i stvaranja nečeg novog, istraživanje slikarskih tehnika i načina nanošenja boje tijekom rada, te sama pomisao na stvaranje novog djela koje će imati određeno značenje i potaknuti osjećaje kod promatrača ono je što primarno motivira Silviu u njezinom radu. U svom dosadašnjem djelovanju najviše se posvetila istraživanju ljudske figure kroz formu portreta, autoportreta i akta, istražujući pritom mogućnosti izričaja i interpretacije motiva kroz različite tehnike poput ugljena, krede, tuša, kolaža, akrila, ulja i akvarela, da bi potom kombiniranjem tih tehnika ostvarila materičnost i plastičnost samog ljudskog tijela. U ciklusu Baletne plesačice naglasak je na suptilnom i elegantnom pokretu tijela koji je Silvia interpretirala u tehnici tuša u boji i ugljena kako bi dočarala transparentnost haljina i lakoću izvedbe, ali i snagu koja stoji iza svake plesne figure. Dok konturne linije u ugljenu ističu formu gipkog tijela balerina, tuš utjelovljuje pokret svojim slobodnim i apstraktnim nanosima potencirajući samo središte energije plesnog pokreta.

Foto: Silvia Golja

Posve drugačiji pristup primijenjen je u seriji radova Horoskop. Ljudsko tijelo je i dalje središnji motiv, ali ovaj put riječ je o aktu. Silvia koristi kombiniranu tehniku akrila i ugljena kako bi modeliranjem i akcentuiranjem pojedinih segmenata tijela u različitim položajima utjelovila ključne osobine pojedinog horoskopskog znaka. Aktovi su ekspresivni iako zadržavaju dozu realističnog anatomskog prikaza. Umjetnica ističe kako je ogoljivanje tijela ujedno i ogoljivanje našeg pravog “ja” tj. prikaz istine koju često skrivamo iza odjeće. U svojem daljnjem radu Silvia se sve više fokusira na žensku figuru, ali i propitkuje mogućnosti različitih izričaja u nizu radova eksperimentalnog karaktera gdje istražuje mogućnosti apstraktnih i ekspresivnih interpretacija unutar figurativnog motiva kako bi postigla optimalan sklad i prepoznatljivost na rubu apstrakcije.

Foto: Silvia Golja

Silvia Golja u svom radu za Sketchbook Station korištenjem raznovrsnih materijala i tehnika naglasak stavlja na sâm stvaralački proces tijekom kojeg otkriva nove mogućnosti gradnje i oblikovanja motiva kombinirajući pritom monokromiju i polikromiju, figuraciju i apstrakciju, te pune i prazne prostore. Znatiželja i želja za otkrivanjem novog i nepoznatog uvodi ju u područje eksperimentalnog, emocionalnog, konceptualnog i osobnog. Kontrastiranjem različitih materijala i tehnika, kao i istraživanjem njihovih mogućnosti Silvia ističe iznimnu vrijednost stvaralačkog procesa određenog nizom emocija koje unosi u motiv ljudske figure kao vrela vječne inspiracije u svom radu.

U umjetnosti kroz koji motiv biste vi iskazali svoje emocije? Bi li to bilo ljudsko tijelo ili neka druga forma?

Autorica teksta za potrebe projekta je povjesničarka umjetnosti i slovakistkinja, muzeologinja, te kustosica i urednica internetskog portala o umjetnosti PerceiveArt Sonja Švec Španjol.

Be social

Komentari