Istaknuto
21.05.2017.

Grupa sušačkih gimnazijalaca i njihovih profesora nakon popodnevne smjene već niz godina ostaje u školi i na izbornoj nastavi priprema kazališne predstave. U vremenu kada je teško biti profesor, oni svojim učenicima usađuju ljubav prema kazalištu i time odgajaju, ako ne buduće glumce, onda zasigurno obrazovane i aktivne gledatelje.

18.05.2017.

Tjedan suvremenog plesa je tijekom protekle 34 godine postojanja prezentirao preko 800 renomiranih svjetskih umjetnika te producirao 80-ak premijernih izvedbi domaćih autora, proizvevši tako nekoliko generacija hrvatskih koreografa i plesača.

Vizart

Timothy Hofmann za Sketchbook Station: Apstraktni prikaz paradoksa globaliziranog svijeta

31.03.2017. Ziher.hrFoto: Timothy Hofmann

Kako nam se bliži toplije vrijeme tako Sketchbook Station umjetnička mapa u organizaciji udruge Prizma putuje u osvježavajuće alpske krajeve. Zahvaljujući vizualnom umjetniku Timothyu Hofmannu, Sketchbook Station mapa, sad već poprilično ispunjena umjetničkim radovima, posjetila je švicarski grad Lugano, najveći grad pokrajine Ticino poznat po opuštenom ugođaju, prekrasnim planinama i istoimenom jezeru.

Timothy Hofmann rođen je 1987. godine u Luganu. Diplomirao je vizualne umjetnosti na Visokoj školi za dizajn u Ženevi. Osvojio je Nagradu za mlade umjetnike 2013. godine koju mu je dodijelio Kulturni centar u Chiassu, a od 2014. godine predano radi na grafičkom romanu Vrane+Miševi čija je tema imaginarna slika Švicarske u budućnosti.

Foto: Timothy Hofmann

Nemiran i istraživački duh mladog umjetnika percipira umjetnost kao jedinstveni medij oblikovanja novih formi komunikacije među ljudima. U svom radu primarno je inspiriran velikim ličnostima kao što su H.R. Giger, David Shrigley, Louise Bourgeois i Ai Weiwei, a kao crtača stripa posebno ga nadahnjuju Bill Watterson, Hugo Pratt i Frank Miller.

Timothy Hofmann bavi se osobnim vizijama svijeta i života u svim njihovim dvojnostima. Često obrađuje teme poput identiteta, rutine i relacije između realnosti i fikcije u kojima nerijetko nalazi na čitav splet paradoksa i kontrasta koji su često uzrok nepredvidljive dinamike života. Polazište njegovih radova nije estetika, već sadržaj, a tijekom stvaralačkog procesa često se u umjetniku izmjenjuju dvije dominante emocije – odlučnost i frustracija. Timothy se najčešće izražava u mediju crteža, a stvaralački proces baziran je na odvažnosti i riskiranju, izlasku iz sigurne zone očekivanih rezultata i stupanjem u područje nepoznatog. Autor često kombinira medije kako bi dobio nove i neočekivane rezultate, a u svom istraživačkom procesu prepušta samom djelu da definira stvaralački put.

Foto: Timothy Hofmann

Trenutno u svom radu Timothy najradije koristi olovku i rapidograf, a istovremeni rad na više projekata održava njegov um aktivnim i svježim. Kada se želi distancirati od trenutnih projekata, okreće se recikliranim materijalima, posebice elektroničkim napravama koje rastavlja i potom sastavlja u nešto novo.

Svojim osebujnim umjetničkim izričajem Timothy Hofmann želi potaknuti misao, otvoriti diskusiju, odraziti refleksiju, ali istovremeno izmamiti osmijeh ili izazvati spontani smijeh. Rad koji je izradio za Sketchbook Station mapu sadržajno je povezan s njegovim umjetničkim djelovanjem, no sam izričaj je znatno drugačiji. Za razliku od dosadašnjeg dominantno figurativnog pristupa obradi motiva, Timothy je odlučio dobro poznatu temu interpretirati kroz vizualne apstrakcije. Namjera je bila predstaviti svoju regiju u okviru teme granica (među državama) koja je istovremeno bezvremenska, a opet vrlo aktualna. Kao temelj Timothy je koristio vlastite fotografije stijena i planina kao svojevrsni klišej koji se veže uz Švicarsku. Nakon toga je vektorizirao fotografije i počeo ih ispisivati. Sljedeći korak bio je ponovno precrtavanje crta s ciljem stvaranja apstraktne kompozicije koja podsjeća na snimku iz satelita.

Foto: Timothy Hofmann

Radom koji je priložio u mapu Timothy Hofmann želio je ukazati na paradoks današnjeg svijeta kojim dominira globalizacija i sve veća povezanost zemalja, no istovremeno svjedočimo radikalnom isticanju granica i podizanju zidova između država. Timothy ističe kako Švicarska tu nije iznimka, već savršen primjer takve dvojnosti – istovremeno jedinstvena, ali i preslika svih okolnih zemalja.

Dok pokušavate vizualizirati švicarske Alpe u apstraktnoj izvedbi, pozivamo vas da se zapitate zbližava li proces globalizacije ljude ili ih još više razdvaja prividnim ukidanjem granica? Gubimo li globalizacijom svoj identitet ili potičemo povezanost naroda?

Više o radu Timothya Hoffmana možete saznati na njegovoj web i FB stranici.

Autorica teksta za potrebe projekta je povjesničarka umjetnosti i slovakistkinja, muzeologinja, te kustosica i urednica internetskog portala o umjetnosti PerceiveArt Sonja Švec Španjol.

Komentari