Istaknuto
15.10.2018.

Dobre knjige uvijek su u modi. Svakog tjedna ćemo vam odabrati po tri nove knjige koje možete pronaći na policama domaćih knjižara, a uz malo sreće, neke od njih mogu biti vaše.

14.10.2018.

Priča o dvoje ljudi - kroz desetljeća - bez obzira na uspjeh ranijih izdanja, ostaje klasik koji uvijek može (p)ostati suvremen.

Vizart

Slikarski klasici u swoosh art izdanju

24.02.2014. Marta Lučić

Foto: swooshart.tumblr

Najpoznatija djela slikarstva su se na poznatoj blogerskoj platformi Tumblr početkom siječnja pojavila u posve novom ruhu. Kako se pojavila ova igra s umjetnošću i tko stoje iza nje, ne zna se točno. Anonimni umjetnik je Nikeov zaštitni znak, poznatiji pod nazivom Swoosh, spojio na zanimljive, ponekad provokativne, ali i smiješne načine s raznim remek djelima slikarstva. Pri tom je u nekim radovima , osim samog znaka, koristio i Nikeov zaštitni slogan JUST DO IT. Tako je sloganom potaknuo Caravaggiovu Juditu da ostane neustrašiva dok se ne riješi Holoferna, dok je Louis Davidov Napoleon revolucionarno zajahao Swoosh. Kombinacije su gotovo bezbrojne (iako su do sada na blogu objavljena 122 rada), nekad se stope s umjetninom, a nekad snažnim kontrastom boje “odskaču” iz nje. Swoosh art se tako dotakao mnogih poznatih umjetnina, od Mona Lise do Maneta i Caravaggia.

Foto: swooshart.tumblr

Tumblr pamti slične umjetničke ekstravagancije još od kolovoza 2012., kada se pojavila stranica Mise en Green, na kojoj se nalaze fotografije zelenila (flore u bilo kojem obliku) u muzejima. Tako je muzejski kustos Arden Sherman dao svoj pogled na umjetnost kroz cvijeće u posudama postavljenih na različita mjesta ispred izložbenih eksponata. Razotkrivanje dubljeg značenja ovog Tumblr-art fenomena, ostaje na publici. Swoosh kao upozorenje na konzumeristički ustroj svijesti? Možda. Ali možda i upozorenje na način na koji konzumiramo umjetnost kao robu. Samo autor zna radi li se o šali ili opomeni.

Foto: swooshart.tumblr

 

 

(Visited 56 times, 1 visits today)

Komentari