Istaknuto
08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Film

SMS-anje u kinu: Odsad su vaše poruke vidljive svima

23.08.2014. Paula Bračko
Foto: Marija Vukšić/Ziher

Foto: Marija Vukšić/Ziher

Live tweeting epizoda odnosno tweetanje o onome što se upravo događa na ekranu dok pratite seriju s godinama se posve ustalilo kao najnormalnija pojava. Ne radimo to samo mi, obični smrtnici, već se i mnogi glumci odlučuju na dijeljenje svojih misli, paralelno s gledanjem serija i filmova. Recimo, kod prvog prikazivanja filma Sharknado, Wil Wheton „zaradio“ je preko 3400 novih followera na Twitteru jer su ljudi uživali u njegovim duhovitim brzinskim recenzijama scena koje je upravo odgledao.

No multitasking tipkanja po mobitelima i istovremenog obraćanja pažnje na radnju na ekranu nije rezerviran samo za društvene mreže. Otkako je mobitela, ljudi ih nose sa sobom u kina i koriste za dopisivanja, a oni nepristojniji čak i razgovaraju bez da napuste dvoranu. Pametni Britanci dosjetili su se kako tome stati na kraj pa su unajmili ninje da čuvaju red i opominju ljude da nije u redu voditi telefonski razgovor dok ostatak gledateljstva oko vas nastoji vidjeti film koji su platili.

>> Ludi Britanci: Šalju ninje na ljude koji preglasno pričaju u kinu

Kinezi pak imaju drugačiji pristup. Oni odlučuju izbiti klin – klinom. Naime, u Pekingu, Šangaju i drugim većim gradovima kina su omogućila ljudima koji putem SMS-a komentiraju film prijateljima koji nisu s njima da prikažu te iste SMS-ove na ekranu za vrijeme filma. Zamislite sad da platite ulaznicu trideset kuna, kupite kokice i kolu, udobno se smjestite i sljedećih tri sata želite gledati novu Godzillu, a svakih petnaest sekundi na ekranu (osim titlova), prikazuju vam se i tuđe poruke, tipa „LOL Malcolmov tata glumi u ovom filmu. Idemo poslije kod Rubelja na ćevape? Kissy XXXX“.

Naravno, poruke su odmah dostavljene osobi kojoj su poslane, ali prije nego što ih prikažu na velikom platnu, Kinezi ipak bace pogled da ne bi nešto neprimjereno bilo u SMS-u. Tako da ipak ništa od golih selifeja, ali kojim putem je krenulo, ne bi bilo iznenađujuće da za koju godinu i to doživimo.

Komentari