Istaknuto
21.05.2017.

Grupa sušačkih gimnazijalaca i njihovih profesora nakon popodnevne smjene već niz godina ostaje u školi i na izbornoj nastavi priprema kazališne predstave. U vremenu kada je teško biti profesor, oni svojim učenicima usađuju ljubav prema kazalištu i time odgajaju, ako ne buduće glumce, onda zasigurno obrazovane i aktivne gledatelje.

18.05.2017.

Tjedan suvremenog plesa je tijekom protekle 34 godine postojanja prezentirao preko 800 renomiranih svjetskih umjetnika te producirao 80-ak premijernih izvedbi domaćih autora, proizvevši tako nekoliko generacija hrvatskih koreografa i plesača.

Izvedbene umjetnosti

SNG Maribor gostuje u ZKM-u sa “Sablazan u dolini Šentflorijanskoj” u režiji Janusza Kice

23.10.2015. Tim HrvaćaninFoto: www.sng-mb.si

Predstava „Sablazan u dolini Šentflorijanskoj“ Ivana Cankara u režiji Janusza Kice i izvedbi Drame Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora gostuje u srijedu, 28. listopada u Zagrebačkom kazalištu mladih.

Nitko od slovenskih umjetnika i društvenih mislilaca nije znao tako uvjerljivo prikazati mračne i demonske karakteristike arhetipa slovenstva kao Ivan Cankar. Stalno prisutan arhetip sluge posljednjih se dvadeset godina preobražava u gospodara, pri čemu gospodar zadržava sve karakterne osobine i obrasce ponašanja sluge.

Sitničarenje, prepredenost, licemjerje, a prije svega pohlepnost i besramno profitiranje na račun drugih danas se automatski uspostavljaju kao prevladavajuće pozitivne društvene vrijednosti. Budući da je sluga osoba s potisnutom agresivnošću i neprijateljstvom, transformacijom u gospodara postaje arogantnom i destruktivnom, a sve prikrivene frustracije, ljutnja i nepravde odjednom izbijaju na površinu.

Foto: www.sng-mb.si

Foto: www.sng-mb.si

Neopterećen slovenskim kazališnim i općenito nacionalnim društveno-političkim sjećanjem, redatelj Janusz Kica u Cankarevoj „Sablazni u dolini šentflorijanskoj“ vidi zanimljivu umjetničku studiju o specifičnom psihosocijalnom ustroju rigidne i mentalno primitivne društvene zajednice koja nije samo slovenski fenomen, nego pojava moguća bilo gdje te postavlja pitanje o postojanosti umjetnosti u takvim okolnostima.

Šentflorijanci djeluju po principu „ruka ruku mije”, neprestano ucjenjujući i kontrolirajući jedni druge. Ako u takvu sustavu žele preživjeti, moraju razviti prividnu ljubaznost; licemjerje i dvoličnost postaju temeljem njihove komunikacije. Neočekivan posjet umjetničkog (razbojničkog) dvojca Peter/Jacinta, koji među Šentflorijance unosi istinu i ljepotu, za njih je sudbonosan i stresan, jer ih prevarom, najčešćom šentflorijanskom navikom, privremeno uspijeva izbaciti iz ustaljena reda i srušiti njihov sustav vrijednosti.

U predstavi glume Benjamin Krnetić, Nika Rozman, Peter Boštjančič, Ksenija Mišič, Kristijan Ostanek, Mirjana Šajinović, Mateja Pucko, Jurij Drevenšek, Eva Kraš, Matija Stipanič, Maša Žilavec, Davor Herga, Viktor Meglič i Aleš Valič.

Komentari