Istaknuto
08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Glazba

Špancirfest 2014: Apokaliptičnu oluju u Varaždin donijeli Laibach, Siddharta i francuski bubnjari

24.08.2014. Tim Hrvaćanin
Foto: spancirfest.com/ Les tambours du bronx

Foto: spancirfest.com/ Les tambours du bronx

Drugi je dan Špancirfesta prošao prvenstveno u znaku – kiše. Subote su uvijek najposjećeniji dani Špancira, ali već je oko 19 sati prva runda kiše prorijedila šetače na ulicama, koje su jučer zabavljali klaunovi, bubnjari iz Ravensburga, XL insekti i ponovno velik broj uličnih svirača.

Koncertni dio jučer je započela francuska eksperimentalna bubnjarska skupina Les Tambours du Bronx. Pozornicu na Stančiću okupiralo je 15-ak polugolih bubnjara, koji su na limenim bačvama, kakve se viđaju po industrijskim skladištima, proizvodili pomalo zastrašujuću, ali itekako uvježbanu i uvjerljivu buku. Naravno, buku samo zbog gromoglasnosti, nije riječ o nasumičnom bubnjanju, već o itekako uvježbanim ritamskim obrascima, koji su na nekim skladbama praćeni industrial elektronskim sampleovima i synthevima. Ova skupina djeluje još od 1987. godine i članstvo je izmiješano – ima tu mladih dečki, ali i muškaraca koji su očigledno u skupini od njezinih osnutaka. Po uživljenosti s kojom su bubnjali po svojim instrumentima, vidi se da i mlađi i stariji članovi punim plućima žive glazbenu filozofiju skupine. Ovim gostovanjem Špancirfest potvrđuje svoj unikatni položaj, jer doista ne znam gdje bih drugdje u Hrvatskoj imao prilike čuti ove bubnjare, koji pak potvrđuju položaj Francuske kao svjetske prijestolnice avangardnih umjetnosti.

Foto: spancirfest.com / Siddharta

Foto: spancirfest.com / Siddharta

Otprilike u isto vrijeme na pozornici uz Stari grad zasvirala je slovenska Siddharta, kojoj je ovo bio prvi koncert u Varaždinu (barem koliko sam ja uspio otkriti). Zbog preklapanja s francuskim bubnjarima, stigao sam tek na drugu polovicu njihova koncerta, ali ostalo je dovoljno materijala da se uvjerim u kvalitetu i uigranost jednog od najpopularnijih slovenskih bendova. Zvuk je bio fantastičan, pozornica i razglas daju najbolje predispozicije za nesmetano uživanje u koncertu i hitovima kao što su Ring, Na soncu ili Od visine se zvrti. Pozitivno me iznenadio i broj publike, ali pretpostavljam da su na koncert stigli i njihovi hrvatski obožavatelji van Varaždina, s obzirom na to da su u Hrvatskoj posljednji put svirali prije godinu i pol, i to u malom prostoru KSET-a u Zagrebu. Štoviše, možda je ovo bio i najveći koncert Siddharte u Hrvatskoj ikad!

Nakon Siddharte red je bio na njihovoj starijoj slovenskoj braći, kultnom Laibachu, no u njihovoj smo glazbi uživali samo tri pjesme, nakon čega je, usred neviđenog pljuska, koncert prekinut. Ali kombinacija Laibachove glazbe, scenskog nastupa i oluje doista je bila apokaliptična, pa je vrijedilo to doživjeti, makar samo na 20 minuta. Srećom za fanove, koncert Laibacha održat će se u četvrtak, 28. srpnja, na pozornici na Stančiću (vjerojatno nakon nastupa Cinkuša), a svi koji su imali jednodnevne karte za jučerašnju večer moći će ih iskoristiti za neku od preostalih večeri. Nažalost, bit će i onih koji su samo zbog Laibacha stigli u Varaždin i kupili kartu, a ne mogu ponovno doći u četvrtak, no to je uvijek prisutan rizik i problem festivalskih koncerata.

Večeras su na rasporedu 2Cellos i Urban&4 na Starom gradu, Rade Šerbedžija i njegov Zapadni kolodvor na Stančiću, a after na Arena pozornici bit će u znaku devedesetih uz DJ Knežu.

Komentari