novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Vizart

Staklena cipelica: Devet dizajnera stvara za modernu Pepeljugu

Foto: pinterest.com/mariaproi
Vrijeme čitanja: 5 minute
Foto: pinterest.com/mariaproi
Foto: pinterest.com/mariaproi

Svatko tko je čuo priču o Pepeljugi zna da je njezina staklena cipelica alfa i omega svih snova o savršenoj cipeli. Savršena staklena cipelica je simbol Pepeljugine transformacije iz neugledne djevojke u zanosnu princezu. Uz hrabrost, dobrotu i malo čarolije Pepeljuga je ostvarila svoj san. No i mi obične smrtnice znamo kako se približiti ostvarenju snova! Takvu vrstu transformacije poznaje svaka žena, jer sve mi imamo barem jedan par cipela koje djeluju čarobno. One ti savršeno pristaju, ljepše su od svih drugih cipela koje posjeduješ, i sam pogled na njih ima terapeutski učinak na tebe. Čuvaš ih na specijalnom mjestu, dobro zaštićene kako im se ne bi što dogodilo, nosiš ih samo u posebnim prilikama, a kada ih obuješ istog trenutka se osjećaš ženstvenije. Ne kaže se bez razloga da žena s pravim cipelama može pobijediti svijet. Ovaj je trend vjerojatno postojao i prije nego što je Francuz Charles Perrault 1697. napisao bajku originalnog naziva Cendrillon, odnosno Pepeljuga.

Perraultovu bajku su kasnije reinterpretirala braća Grimm dodavši neke realistične nasilnije elemente i izuzevši fantastične elemente i dio s čarolijom. Pod nasilnim elementima se, primjerice, podrazumijevaju Pepeljugine sestre koje su si odsjekle nožne prste i pete kako bi im pristajala staklena cipelica i sl. No, ova Perraultova bajka s dobrom vilom i kočijom bundevom je primjerenija djeci i kao takva je temelj Disneyjevog animiranog filma Cinderella iz 1950. i aktualnog igranog Disneyjevog filma Cinderella redatelja Kennetha Branagha koji se od sredine ožujka prikazuje u kinima.

Foto: facebook.com/Cinderella
Foto: facebook.com/Cinderella

Pepeljugu, odnosno Ellu glumi Lily James, a Princa Charminga, koji se u filmu zove i Kit, utjelovio je Richard Madden. Oskarovka Cate Blanchett je zla maćeha Lady Tremaine, a Sophie McShera i Holliday Grainger su Pepeljugine polusestre Drisella i Anastasia. Za kostimografiju je u atraktivnom filmu zadužena trostruka oskarovka Sandy Powell. Pepeljugina plava balska haljina u kojoj izgleda kao da lebdi inspirirana je prvotnim animiranim filmom, a napravljena je s desetak slojeva finog materijala, podsuknjom i korzetom koji je Pepeljugin struk učinio nenormalno uskim. Dizajnirano je čak devet verzija Pepeljugine haljine, a svaka je napravljena s više od 245 metara tkanine i s više od 10 tisuća kristala. Svaku haljinu je šivalo 18 krojača kojima je trebalo oko 500 sati da ih završe.

Foto: facebook.com/Cinderella
Foto: facebook.com/Cinderella

No, u cijeloj priči, bitnija je cipelica! Kostimografkinja Powell je u muzeju vidjela cipelu iz 1950. koja joj je bila misao vodilja pri stvaranju kultne Pepeljugine staklene cipele. Budući da staklo ne svjetluca, odlučila je koristiti kristal. Disney i Swarovski su se udružili kako bi stvorili poznatu cipelu. Powell je otišla direktno u sjedište kompanije Swarovski u Austriji kako bi upoznala proizvođače. Nakon šest digitalnih vizualizacija cipela stvorili su onu koja je najbolja za film. U kompaniji Swarovski su napravili osam pari kristalnih cipela za film, iako se nijedan par ne može nositi zbog toga što su napravljeni od kristala. Zbog toga je Lily James na snimanju filma nosila kožne cipele koje su kasnije digitalno izmijenjene u one kristalne. Uz cipele, Swarovski je proizveo više od 7 milijuna kristala koji su korišteni u kostimima i u više od 100 tijara u sceni bala.

Foto: pinterest.com/cdssmom
Foto: pinterest.com/cdssmom

Pažljivo izrezana iz kristala i izbrušena do savršenstva, ukrašena zlatnim leptirom Pepeljugina staklena cipelica, tj. kristalna cipelica sada se nalazi u famoznom Vogueovom ormaru s modnim dodacima. Budući da je fizički nenosiva, cipelica je vrijedan izložak. No, maštoviti marketinški stručnjaci doskočili su i tom problemu – dali su ženama devet različitih cipela za kojima bi se i sama Pepeljuga pomamila.

Disney sklopio suradnju s devet svjetski poznatih dizajnera obuće koji su dobili zadatak stvoriti cipele za Pepeljugu. Već su same dizajnerske skice cipela postale internetski hit, stoga ne treba detaljno opisivati euforiju koja je nastala nakon što je svih devet cipela zaista napravljeno i pušteno u prodaju u newyorškom Saksu. Sami su dizajneri bili oduševljeni ovom suradnjom, a na službenom Facebook profilu filma Cinderella nalaze se i opisi njihovih cipela.

„Moja vizija staklene cipelice inspirirana je bezvremenskom ženskom ljepotom koju dijele Pepeljuga i brand Alexandre Birman. Cipela reinterpretira našu klasičnu Johanna štiklu, ovaj put modernim i romantičnim obratom sa satenom i Swarovski kristalima. Vjerujem da je to cipela koju bi nosila moderna princeza.“ – Alexandre Birman

„Oduševljena sam i počašćena što su me pozvali iz Disneyja da dizajniram jednu od najlegendarnijih cipela u povijesti. Bio je veliki užitak stvoriti svoju verziju Pepeljugine staklene cipele koju sam prikladno nazvala If the Shoe Fits (Ako cipela odgovara). Ovu prozirnu platforma cipelu s mojim potpisom napravljenu od PVC-a i perspeks materijala krase detalji zvijezda i kristala koji dolikuju princezi.“ – Charlotte Olympia

„Mislim da svaka djevojka želi Pepeljuga trenutak u svojem životu. Ova priča potpiruje ljubavnu aferu i fascinaciju cipelom koje nikada ne umiru. Snaga transformacije koju imaju je usađena u djetinjstvu pa fantazija ostaje zauvijek. Željela sam stvoriti cipelu koja zrači čarolijom, primamljive živosti i bezvremenske, ženstvene siluete koja budi one emocije iz djetinjstva.“ – Sandra Choi, kreativna direktorica Jimmy Chooa

„Ponoć je prekrasan element bajke o Pepeljugi, ona daje napetost i intenzitet priči. Time sam bio inspiriran kada sam dizajnirao ovaj stil za Pepeljugu i rezultat je dramatična ponoćno-plava glitter sandala na sky štiklu. Čisti remen podsjeća na kristalnu cipelu, a rafinirane zlatne i srebrne obloge dodaju odgovarajuću količinu hira dizajnu. Htio sam stvoriti nešto što će, ako se izgubi, još više privući Princa k Pepeljugi.“ – Jerome C. Rousseau

„Pepeljuga kao lik ima i delikatne i jake kvalitete. Trenutak transformacije ističe oboje i dao mi je dizajnersku inspiraciju za stvaranje komada koji progovara filmsku čaroliju.“ – Nicholas Kirkwood

„Pepeljugina staklena cipelica predstavlja cipelu iz snova svake žene. Priča, koja je klasik, inspirirala me da koristim svoj kultnu pointed toe siluetu, uljepšanu uz niz ručno optočenih Swarovski kristala koja stvara konačnu fantastičnu cipelu. Koristio sam prozirni PVC kako bih stvorio stakleni efekt i antilop boje slonovače za luksuznu teksturu i dimenziju.“ – Paul Andrew

„Umjetnička djela zvana cipele ostvaruju želje i podižu emocije. Strast i nikada završeno istraživanje ne stvaraju razliku između mašte i kreativnosti. Ovako se ostvaruju snovi u našoj bajci.“ – René Caovilla

„Čarolija cipele koja pretvara ženu u princezu i daje joj osjećaj hodanja po oblacima je univerzalni san. Moderna bajka o Pepeljugi ponovno otkriva mekanu senzualnost i snažnu ženstvenost. Cipela je napravljena od providnosti i svjetla: kavez peta, kultni simbol Salvatore Ferragama, prekriven je Swarovski kristalima i transformiran svjetlucavom neopipljivošću.“ – Massimiliano Giornetti, kreativni direktor Salvatore Ferragama

„Pepeljuga u 2015. ima bezvremenski priziv. Dijamantna i prozirna čizmica poboljšava moju viziju Pepeljuge.“ – Stuart Weitzman


Be social

Komentari