Istaknuto
25.07.2017.

Prošlog tjedna prisjetili smo se deset godina starih albuma, a sada je red došao na deset pamtljivih i dragih nam filmova starih deset godina. Možda to nisu najbolji ili najuspješniji filmovi, ali svakako su ostali u sjećanju i vrijedni su (ponovnog) gledanja.

18.07.2017.

Prije deset godina izašlo je mnogo albuma koji su nam ostali u privremenom sjećanju. Ovo su neki koji su nam sasvim sigurno ostali u trajnom i sumnjamo da ćemo ih prestati slušati.

Izvedbene umjetnosti

Što nas čeka u zagrebačkim kazalištima u travnju?

01.04.2015. Marko Vrančić
Foto: www.hnk.hr

Foto: www.hnk.hr

Dolaskom proljeća kazlišna scena u Zagrebu se razbuktala. Nakon što je krajem ožujka u Hrvatskom narodnom kazalištu premijerno izvedena drama Lulu Franka Wedekinda u režiji slovenskog redatelja Jerneja Lorencija, naša središnja kazališna kuća u travnju nema drugih premijernih dramskih naslova, što nikako ne znači da manjka sadržaja. HNK nastavlja s projektom Filozofskog teatra pa nam 9.travnja dovodi Thomasa Pikettyja, jednog od najpoznatijih ekonomista današnjice. Ovom prilikom Piketty promovira hrvatsko izdanje knjige Kapital  u 21. stoljeću. Dosada su u programu gostovali Julija Kristeva, Nicolò Amaniti, Saskia Sassen i Richard Sennett te Slavoj Žižek. Ako je suditi po rasprodanosti ulaznica, Filozofski teatar je upravo ono što je nedostajalo zagrebačkoj sceni, a Thomas Piketty prava zvijezda, naime ulaznice su rasporodane prvoga dana pa je HNK osigurao dodatna sjedala na prosceniju i samoj pozornici.

Ljubitelji opere u travnju mogu uživati u Parsifalu Richarda Wagnera i Ekvinociju, dok zaljubljenici baleta imaju priliku pogledati Anu Karenjinu i Johannes Faust passion, no za njih nove izvedbe stižu od 18. travnja kada se otvara 28. Muzički bienale Zagreb. Bienale se otvara fantastičnom operom Madame Buffault Borisa Papandopula, koja je nastala u suradnji s Muzičkom akademijom, Akademijom dramske umjetnosti, Akademijom likovnih umjetnosti, Tekstilno-tehnološkim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatskim narodnim kazalištem. Festival se zatvara 28. travnja izvedbom dviju zanimljivih baletnih jednočinki naslovljenih Kraljevi Bogova –   Kompleksna poezija, za koji je glazbu napisao Tomislav Oliver i Mehanizam sebičnog gena za koji je glazbu napisao Ivan Kiš.

Foto: www.gavella.hr

Foto: www.gavella.hr

Dok HNK uspješno grabi publiku svojim novim projektima GDK Gavella nastavlja utabanim stazama. Nakon postavljanja broadwayske uspješnice Kolovozu u okrugu Osage i dalje ostaje u anglofonome svijetu, doduše vraćaju se lektirnom klasiku. Franka Perković zadužena je za režiju drame Othello Williama Shakespearea koja će premijerno biti izvedena 10. travnja. Još od prosinca 2007. Gavella na svom repertoaru ima Shakespearea, njegovu komediju San ivanjske noći. Ulogu maurskog vojskovođe preuzeti će Franjo Dijak. Iako će u travnju dominirati Othello i Kolovoz u okrugu Osage, moći će se pogledati i stariji naslovi kao što su Tri sestre, Zločin i kazna, Leda, Amadeus, Bojim se da se sada poznajemo. Valja napomenuti da u  Gavelli 25. travnja gostuje SNG Drama iz Ljubljane s predstavom FIGURAE VENERIS HISTORIAE Gorana Stefanovskog u Režiji Aleksandra Popovskog, koji je Gavellinoj publici otprije poznat po režiji Sna ivanjske noći, Peera Gynta, te Antigone J. Anouilha.

Zagrebačko kazalište mladih priprema predstavu #radninaslov antigona u režiji Renate Carole Gatice. Riječ je o predstavi koja premješta radnju iz drevne u suvremenu Tebu pogođenu terorističkim napadima. Antigona je ovdje buntovna internetska aktivistkinja, dok je Kreont moćni medijski magnat. Prema svemu sudeći čini se da je riječ o zanimljivoj suvremenoj reinskripciji dobro nam poznate priče. U predstavi glume Anđela Ramljak, Sreten Mokrović, Jasmin Telalović, Petar Leventić, Vedran Živolić, Frano Mašković i Danijel Ljuboja.

Foto: www.zekaem.hr

Foto: www.zekaem.hr

U ZKM-u će 16. travnja gostovati i skupina BODHI PROJECT Salzburške plesne akademije plesnim projektom Studenti harmonije u kojem koreograf Matija Ferlin istražuje potencijale harmonije. Premijera Studenata harmonije održana je u listopadu 2014. na salzburškom festivalu tanz_house. Prvi dio trilogije Stoljeće jedne porodice, Janje Anice Tomić i Jelen Kovačić samostalno će 18. i 19. travnja zaigrati u ZKM-u, nakon što je cijela trilogija igrala u siječnju. Riječ je o koprodukciji ZKM-a s festivalima MESS iz Sarajeva i Bitef iz Beograda, a u autorskim se projektima bave Prvim svjetskim ratom.

U Teatru &TD u travnju se mogu pogledati hit predstave iz ove i prošle sezone, uključujući predstave Ko rukom odneseno Bobe Jelčića, Potop Mirana Kurspahića, Gloriju Ranka Marinkovića u režiji Saše Božića te najnoviji hit, Teškoće s izražavanjem u režiji Edvina Liverića.

Satiričko kazalište Kerempuh krajem ožujka osvježilo je svoj repertoar predstavom Made in Hrvatska već dobro poznatog i uigranog tandema, Anice Tomić (redateljica) i Jelene Kovačić (dramaturginja). Čini se da je Kerempuh ovom predstavom dodatno osnažio svoj repertoar koji je popunjen poprilično uspješnih naslovim kao što su Spektakluk i Političko vjenčanje, pa nisu u strci kao vodstvo MuMu Centra da naprave nešto novo. U Krempuhu će će 27. travnja gostovati i predstava Vlaška posla Matka Elezovića u režiji Filipa Povrženića, kojom će Jadranka Elezović obilježiti 40 godina umjetničkog rada.

Foto: www.zar-ptica.hr

Foto: www.zar-ptica.hr

U travnju neće nedostajati ni kazališne ponude za najmlađe. Tako u Zagrebačkom kazalištu lutaka možete pogledati predstave Bijeli jelen, Vuk i sedam kozlića, Pismo iz Zelengrada i Tri praščića, a 17. travnja bit će premijerno izvedeno Carevo novo ruho Hansa Christiana Andersena u adaptaciji Mate Matišića i režiji Vinka Brešana. U kazalištu Žar ptica 23. travnja premijerno će biti prikazana predstava Hrabrica, a svi koji još nisu stigli mogu pogledati relativno novu predstavu Kraljević i prosjak Marka Twaina koja je svoju premijeru doživjela krajem veljače.

Za kraj nam preostaje spomenuti pravu poslasticu za sve ljubitelje kazališne umjetnosti. Naime, od 16. do 25. travnja održat će se Croatian Theater Showcase (Showcase hrvatskog kazališta) program koji je 2005.  započeo Hrvatski centar ITI – International Theater Institute a riječ je o svojevrsnom pregledu najboljih hrvatskih predstava. Ovo je prilika da pogledate neke od predstava koje su po izboru Željke Turčinović, umjetničke voditeljice programa, najbolje od prijavljenih. Na programu se našao Kristofor Kolumbo Renea Medvešeka, Ko rukom odneseno Bobe Jelčića, Potop Mirana Kurspahića, Janje Anice Tomić, Kako smo preživjele Dine Mustafića te Buljanov Vučjak Miroslava Krleže.

Komentari