Istaknuto
21.05.2017.

Grupa sušačkih gimnazijalaca i njihovih profesora nakon popodnevne smjene već niz godina ostaje u školi i na izbornoj nastavi priprema kazališne predstave. U vremenu kada je teško biti profesor, oni svojim učenicima usađuju ljubav prema kazalištu i time odgajaju, ako ne buduće glumce, onda zasigurno obrazovane i aktivne gledatelje.

18.05.2017.

Tjedan suvremenog plesa je tijekom protekle 34 godine postojanja prezentirao preko 800 renomiranih svjetskih umjetnika te producirao 80-ak premijernih izvedbi domaćih autora, proizvevši tako nekoliko generacija hrvatskih koreografa i plesača.

Nagrade

Suvremena opera “Mimi” premijerno s hrvatskim pjevačima

18.01.2016. Ziher.hrFoto: www.hnk.hr

U ponedjeljak, 18. siječnja, u zagrebačkom HNK premijerno će biti izvedena opera „Mimi“ Frédérica Verièrresa s hrvatskom postavom. Podsjećamo, suvremeno operno djelo belgijskog skladatelja prošle je sezoneu Zagrebu postavljeno u koprodukciji s pariškim kazalištem Bouffes du Nord te su operu tada izvodili francuski pjevači. Na hrvatskoj je premijeri ponovo radio redatelj Guillaume Vincent, dirigenti su Ivan Josip Skender i Darijan Ivezić, a operu izvode dvije pjevačice pop izričaja – Maja Posavec i Vanda Winter, te operni pjevači Đani Stipaničev, Leon Košević, Gorana Biondić i Mia Domaćina.

Opera „Mimi“ slobodna je adaptacija opere „La Bohème“ Giacoma Puccinija podnaslovljena Prizori iz boemskoga života. Operom „Mimi“ propituje se jedno od slavnih Puccinijevih djela iz rakursa suvremenosti. Puccini je u svojim operama stvorio djela temeljena na ženskim likovima kojima je pokretačka snaga u emocijama. Ljubav je posljednja pobuna pojedinca, jedino za što je pojedinac spreman umrijeti. „Mimi“ projicira junakinju u današnje vrijeme, u 21. stoljeće, te analizira sve dimenzije ljubavi u suvremenom društvu.

Foto: www.hnk.hr

Foto: www.hnk.hr

Prema riječima samog autora on stvara glazbu poput fotografa koji mijenja fokus objektiva. Započinje izborom ishodišnog modela, u ovom slučaju Puccinijeve opere. Tijekom osmišljavanja dramaturgije često se izdvaja poznati glazbeni motiv koji se može prepoznati, da bi ga se poslije preoblikovalo do fantazmagoričnog delirija. Na taj način je ishodišna Puccinijeva glazba potpuno apsorbirana u novi artefakt. Glazbeni kadar se sužava ili širi, pritom se poštuje perspektiva različitih planova ili se transformira u bezbroj inačica. „Mimi“ Frédérica Verrièresa nije transpozicija Puccinijeve opere „La Bohème“, već je djelo otrgnuto iz 19. stoljeća sa željom da zazvuči i odjekne danas i sada.

Libretist opere je Bastien Gallet, scenograf James Brandily, kostimografkinja Fanny Brouste, oblikovatelj svjetla Sèbastien Michaud, a suradnik za scenski pokret Daniel Larrieu. Članovi orkestra su Vlatka Peljhan – violina, Natalia Anikeeva- viola, Adam Chelfi- violončelo. Ivan Gazibara – kontrabas, bas gitara, Nina Cossetto – klavir, Kaja Farszky- udaraljke, Zvonimir Lazar – truba, Danijel Martinović- klarinet, Ana Benić- flauta, Ivan Bošnjak – trombon. Ziher svojim čitateljima dijeli 1×2 ulaznice za izvedbu opere u srijedu, 20. siječnja. Pronađite ovu objavu na Ziherovoj Facebook stranici i odgovorite na zadano pitanje.

Komentari