Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Film

Svjedočanstvo o puču iz prvog reda („The Event“, S. Loznits)

24.09.2016. Dario DunatovFoto: facebook.com/dokumentART.de

U sklopu Split film festivala prikazan je film The Event ukrajinskog redatelja Sergeja Loznitsa. Skrojen isključivo od arhivskog materijala, ovaj film odvodi u 1991. godinu na ulice Lenjingrada (kasnije Sankt Peterburg) i dokumentira neuspjeli puč kojeg su organizirali tzv. tvrdolinijaši iz Komunističke partije. Ovaj puč, iako nije bio uspješan, naznačio je uvod u ono neizbježno; raspadanje Sovjetskog saveza.

Dokument o prošlosti

Sergei Loznits pristupio je temi prilično nepristrano. Skupio je ogromnu količinu arhivskog materijala, smontirao ga bez naracije, dodatnih pojašnjenja, smjernica i bez upotrebe nekih drugih načina koji mogu značiti određenu manipulaciju. Zanimljiv je to pristup u kojem je gledatelj prenesen na ulicu s prosvjednicima i poput njih, nalazi se u nejasnoj poziciji, bez informacija, okružen zbunjenim licima, dok iz prvog reda sluša glas nekog visokog državnog čelnika s mikrofona. Loznits je u montaži veliku pozornost posvetio portretima ljudi koje je zabilježila kamera, preko čijih lica se emitirala zbunjenost, strah, ali i osjećaj zajedništva.

Nalazeći se uvijek na pravom mjestu, kamera hvata gradonačelnika, svećenike koji drže govor, recitacije pjesama, glazbenike s gitarom, ali u jednom trenutku, koji izaziva naginjanje naprijed iz kinosjedalica, vidimo i prolazak Vladimira Putina kroz kadar. Malo tko se gledajući ovaj film nije zapitao gdje se on nalazio za vrijeme puča.

Gledatelj kao svjedok

Kamera je dinamična, pozicionirana u gomili, pa kao da predstavlja svjedoka, samo jednog od mnogih koji je svojim okom zabilježio i posvjedočio ovom puču. To ostavlja snažan dojam na gledatelja i prebacuje ga u tu realnost. Tako se gledatelj smješta u prvi red, pa se osjeća uvučenim u cijelu priču, kao da nosi dio odgovornosti.

Impresivno je putovanje kamere koja je u jednom trenutku na licu nekog od prosvjednika, a u drugom hvata podignute ruke tisuća i tisuća ljudi koji su se našli na trgu. Hvatajući totalitet, u kojem je svako lice važno, The Event prenosi u cijelosti duh koji se 1991. pojavio na ulicama gradova Sovjetskog saveza.

Sergei Loznits je produktivan autor koji se okušao kako u igranoj, tako i u dokumentarnoj formi. S filmom The Event ponudio je zanimljivo i nepristrano čitanje neuspjelog puča, na tlu koje je kroz povijest predstavljalo simbol za razna politička previranja, nemire, manipulacije i dokidanja slobode. U tome leži najveća snaga i vrijednost ovog filma. Autor je uspio nenametljivo prenijeti duh jedne pobune smještajući gledatelja u „publiku“, ali ovog puta ne kinodvorane, nego publiku neuspjele revolucije. Iako je The Event lišen bilo kakvog sugeriranja, ostavlja mjesta za mnoga pitanja i ostvaruje poveznice s aktualnim stanjem u Rusiji. Tako ni jedan film, pogotovo dokumentarni, nije otok u vremenu, već korespondira aktivno sa stvarnošću, makar bio kao The Event odjeven u crno-bijelu fotografiju, nepristran i bavio se političkim akterima koji danas nisu aktivni. Neki drugi, tada samo prolaznici, u sličnim okolnostima, danas vode glavnu riječ.

(Visited 38 times, 1 visits today)
Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(1 votes, average: 4.000 out of 5)

Komentari