Vizart

Tijela i stvari: Izgubljeno – nađeno u Francuskom paviljonu

Tijela i stvari, izgubljeno - nađeno
Foto: Facebook.com
Vrijeme čitanja: 2 minute

U subotu, 26. listopada u 12 sati u Francuskom paviljonu otvara se izložba naziva Tijela i stvari, izgubljeno – nađeno. Ondje će biti izložena instalacija Tine Gverović, suradnika Bena Caina i Alexisa Taylora. Uključuje šest slika na platnu (Tina Gverović, akril i gvaš na platnu, 2016.) i audio rad u izvedbi Alexisa Taylora koji je postavljen na jednokanalnim zvučnicima unutar instalacije. Slike i audio elementi postavljeni su unutar serije skulpturalnih intervencija koje su osmislili Ben Cain i Tina Gverović, sačinjenih od blokova, plastičnih cijevi, vanjske rasvjete i industrijskih svjetala.

Polazišna točka ovog rada serija je šest slika velikih dimenzija nastalih u relaciji s povijesnim kontekstom izlagačkog prostora. Radovi se fokusiraju na različite procese kao što su odjeci, sedimentacije, nakupljanja, povijesti/materijalnosti određene robe za razmjenu i vrijednih dobara, kao i pitanja povezanih s migracijom, viškovima u proizvodnji, tijelima u tranzitu te tijelima u tranziciji. Na slikama su dijelovi tijela i krhotine različitih objekata koji proizlaze iz fragmenata isprepletenih povijesti, frotaža, oblika i formi koji su tijela, ili govore priču o tijelima, njihovim međuodnosima, pokretima i razmjenama.

Audio element bavi se artikulacijom povijesti, a glas Alexisa Taylora pjeva tekst donekle povezan s migrantskim pričama. Ideja je da dijelovi rada nisu kontekstualizirani i da ne opisuju određeni kulturalni ili povijesni identitet. Rad je zamišljen kao otok i u fizičkom i u vremenskom smislu. Skulpturalne intervencije služe kao kralježnica, crtež u prostoru koji povezuje misli, dok su slika i zvuk smješteni unutar pejzaža prostornih intervencija, između pijeska, viđeni kroz instalacijske cijevi ili iza naslaganih građevinskih blokova. Oni nagovještavaju trenutke i vizure uhvaćene kroz proces stvaranja, konstruiranja, gradnje povijesti, narativa, identitet ili mogućih budućnosti.

Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa. U svojem se radu, koji često uključuje dezorijentirajuće instalacije, bavi pitanjima vezanim uz prostor, teritorij i identitet, te načinom na koji su ti koncepti povezani za imaginarno. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997. godine, a poslijediplomski studij završila je na Jan van Eyck Akademiji Nizozemskoj 2000. godine te doktorirala na Middlesex Sveučilištu u Londonu 2013. godine.

Rad Bena Caina na razmeđi je djela, vježbe, rada i umjetničke akcije, a ostvaruje ga u mediju skulpture, instalacija, performansa, zvuka i publikacije. U svojim djelima postavlja pitanja o ulozi umjetničkih djela, ali i o našoj ulozi sudionika u njihovoj socijalnoj i kulturalnoj proizvodnji. Preispituje pojmove pasivnosti, interaktivnosti i promjene unutar participativnih radova koji su osnova njegove umjetničke prakse.

Alexis Taylor vodeći je vokal, gitarist i klavijaturist u grupi Hot Chip, klavijaturist u grupi About Group, a djeluje i kao samostalni umjetnik. S Hot Chipom izdao je šest studijskih album te je grupa nominirana za Mercury nagradu. Na filmu Musical Food (Frieze Art Fair), surađivao je s vizualnim umjetnicima Oliverom Payneom i Nickom Relphom te na izložbi Olivera Payna Seven Objects, Overduin & Co u Los Angelesu (2016).

Instalacija se može razgledati do 15. prosinca 2016. godine

Be social

Komentari