Istaknuto
21.04.2017.

U Galeriji Klovićevi dvori trenutno je, uz Izazove moderne i retrospektivu Željka Senečića, postavljena i samostalna izložba All you need is luck Nikoline Ivezić. Radi se o jednoj od najprepoznatljivijih suvremenih slikarica (pogotovo za češće posjetioce Kluba na zagrebačkom Filozofskom, Limba ili kafića Boja) koja je razvila autentičan umjetnički izraz, stvorivši tako već poznate tzv. slikoreljefe ili piktoplastike, odnosno slike koje izlaze izvan svojih okvira u prostor.

21.04.2017.

U novoj seriji intervjua okupljenim pod nazivom "Let's jazz" predstavit ćemo novu hrvatsku jazz scenu. Njen prvi predstavnik je pijanist Zvjezdan Ružić.

Vizart

Tijela i stvari: Izgubljeno – nađeno u Francuskom paviljonu

21.11.2016. Jelena KovačevFoto: Facebook.com

U subotu, 26. listopada u 12 sati u Francuskom paviljonu otvara se izložba naziva Tijela i stvari, izgubljeno – nađeno. Ondje će biti izložena instalacija Tine Gverović, suradnika Bena Caina i Alexisa Taylora. Uključuje šest slika na platnu (Tina Gverović, akril i gvaš na platnu, 2016.) i audio rad u izvedbi Alexisa Taylora koji je postavljen na jednokanalnim zvučnicima unutar instalacije. Slike i audio elementi postavljeni su unutar serije skulpturalnih intervencija koje su osmislili Ben Cain i Tina Gverović, sačinjenih od blokova, plastičnih cijevi, vanjske rasvjete i industrijskih svjetala.

Polazišna točka ovog rada serija je šest slika velikih dimenzija nastalih u relaciji s povijesnim kontekstom izlagačkog prostora. Radovi se fokusiraju na različite procese kao što su odjeci, sedimentacije, nakupljanja, povijesti/materijalnosti određene robe za razmjenu i vrijednih dobara, kao i pitanja povezanih s migracijom, viškovima u proizvodnji, tijelima u tranzitu te tijelima u tranziciji. Na slikama su dijelovi tijela i krhotine različitih objekata koji proizlaze iz fragmenata isprepletenih povijesti, frotaža, oblika i formi koji su tijela, ili govore priču o tijelima, njihovim međuodnosima, pokretima i razmjenama.

Audio element bavi se artikulacijom povijesti, a glas Alexisa Taylora pjeva tekst donekle povezan s migrantskim pričama. Ideja je da dijelovi rada nisu kontekstualizirani i da ne opisuju određeni kulturalni ili povijesni identitet. Rad je zamišljen kao otok i u fizičkom i u vremenskom smislu. Skulpturalne intervencije služe kao kralježnica, crtež u prostoru koji povezuje misli, dok su slika i zvuk smješteni unutar pejzaža prostornih intervencija, između pijeska, viđeni kroz instalacijske cijevi ili iza naslaganih građevinskih blokova. Oni nagovještavaju trenutke i vizure uhvaćene kroz proces stvaranja, konstruiranja, gradnje povijesti, narativa, identitet ili mogućih budućnosti.

Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa. U svojem se radu, koji često uključuje dezorijentirajuće instalacije, bavi pitanjima vezanim uz prostor, teritorij i identitet, te načinom na koji su ti koncepti povezani za imaginarno. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997. godine, a poslijediplomski studij završila je na Jan van Eyck Akademiji Nizozemskoj 2000. godine te doktorirala na Middlesex Sveučilištu u Londonu 2013. godine.

Rad Bena Caina na razmeđi je djela, vježbe, rada i umjetničke akcije, a ostvaruje ga u mediju skulpture, instalacija, performansa, zvuka i publikacije. U svojim djelima postavlja pitanja o ulozi umjetničkih djela, ali i o našoj ulozi sudionika u njihovoj socijalnoj i kulturalnoj proizvodnji. Preispituje pojmove pasivnosti, interaktivnosti i promjene unutar participativnih radova koji su osnova njegove umjetničke prakse.

Alexis Taylor vodeći je vokal, gitarist i klavijaturist u grupi Hot Chip, klavijaturist u grupi About Group, a djeluje i kao samostalni umjetnik. S Hot Chipom izdao je šest studijskih album te je grupa nominirana za Mercury nagradu. Na filmu Musical Food (Frieze Art Fair), surađivao je s vizualnim umjetnicima Oliverom Payneom i Nickom Relphom te na izložbi Olivera Payna Seven Objects, Overduin & Co u Los Angelesu (2016).

Instalacija se može razgledati do 15. prosinca 2016. godine

Komentari