Istaknuto
23.10.2017.

Oliver Frljić režirao je u Slovenskom narodnom gledališču u Mariboru klasičnu Euripidovu tragediju kao predstavu o društvu u kojem je žena građanin drugoga reda. "Medeja" je na ovogodišnjim Gavellinim večerima osvojila nagradu za najbolju predstavu i za najbolju žensku ulogu.

19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

Film

U Hrvatskome programu na Pulskom festivalu vladaju redateljski prvijenci: Što možemo očekivati?

18.07.2014. Lucija Klarić
FOTO: pulafilmfestival.hr/ svinjari

FOTO: pulafilmfestival.hr/ svinjari

Arena sutra (16. srpnja) otvara Hrvatski program 61. Pulskog filmskog festivala koji sa sobom donosi dvanaest dugometražnih i kratkometražnih filmova domaćih autora.

Program će otvoriti debitantski film Darka Šuvaka Happy Endings u produkciji Alka Filma koji prati ženu u pljački na koju je prisiljena zbog financijskih neprilika. Osim Šuvaka, debitanti na festivalu u Puli su i Vanja Sviličić sa Zagreb Capuccinofilmom o dvije prijateljice u ranim četrdesetima i njihovim životnim krizama, Filip Peruzović i Trebalo bi prošetati psa nastalog po istoimenoj adaptaciji dramskog teksta Tomislava Zajeca te Bruno Pavić i film Vlog – o mladom intelektualcu koji putem videobloga vodi dnevničke zabilješke.

Kristijan Milić će sa svojim Broj 55 u Puli također imati premijeru, a riječ je o filmu s ponešto uobičajenom tematikom za ove prostore koja se smješta u doba Domovinskog rata i prati skupinu vojnika koji upadaju u zasjedu. Gledatelji će prvi puta uživati i u filmu Most na kraju svijeta Branka Ištvančića, trileru o nestanku starca Joze iz sela u koje se vraćaju izbjeglice, Svinjarima Ivana Livakovića – crnoj komediji o fenomenu masovne hipnoze izazvane medijima, drami Kosac Zvonimira Jurića u kojoj je jednom pogreškom jedan čovjek u potpunosti promijenio svoj život te filmu Vjetar puše kako hoće Zdravka Mustaća o plaćenom ubojici sa zadatkom u Zagrebu.

FOTO: pulafilmfestival.hr/ most na kraju svijeta

FOTO: pulafilmfestival.hr/ most na kraju svijeta

U dugometražnom programu naći će se i jedan film za djecu koji je protekle sezone poharao hrvatska kina – Šegrt Hlapić Silvija Petranovića te Spomenik Majklu Džeksonukoprodukcijski produkt Makedonije, Njemačke, Srbije i Hrvatske koji je svoju premijeru doživio još prošli tjedan u Karlovim Varima. Svoje mjesto na programu pronašao je i dokumentarni film nastao u koprodukciji Slovačke, Češke i Hrvatske, film trojice redatelja: Pavola Pekarčíka, Ivana Ostrochovskog i Petera Kerekesa – Baršunasti teroristi, koji je na Forumu 64. Berlinalea osvojio nagradu publike.

Natjecateljski program kratkometražnog filma kao i onaj dugometražnog obiluje redateljskim prvijencima. Publici će se tako predstaviti Milan Rukavina i Miroslav Kosanović s Alkama, Dijana Mlađenović i Pragovi, inače poznata glumica Nina Violić s filmom Odvajanje te Una Gunjak i Kokoška koja se već s istim filmom predstavila u 53. tjednu kritike u Cannesu.

Kratkometražnu konkurenciju čine još i 6 pola 7 Dalije Dozet, Generalka Jasne Nanut, Pokraj mene Marte Prus, Slučajno Tanje Golić, Ko da to nisi ti Ivana Sikavice, Kutija Nebojše Slijepčevića, Poklon predsjednika Nixona Igora Šeregija i Zajedno Daniela Kušana.

FOTO: pulafilmfestival.hr/ odvajanje

FOTO: pulafilmfestival.hr/ odvajanje

Specifičnost ovogodišnjeg žirija u nacionalnoj konkurenciji jest da je on sastavljen od međunarodnih suradnika. Tako će o najboljem hrvatskom filmu 61. Pulskog filmskog festivala odlučivati žiri u sastavu: Amra Bakšić Čamo, producentica (BiH), Nataša Dorčić, glumica (HR), Ivana Fumić, montažerka (HR), Nick Holdsworth, filmski kritičar (The Hollywood Reporter, UK) i Antonio Nuić, redatelj (HR).

Hoće li ovogodišnji program Pula film festival iznjedriti filmove koji će na jesen zadobiti i svoju publiku u kinima? Ide li nacionalna kinematografija prema rastu kvalitete svojih produkata s obzirom na nedavni porast kvantitete (na festivalu čak i zbog neusklađenosti s pravilima neće biti prikazani neki očekivani filmovi poput onog Ognjena Sviličića Takva su pravila i Ti mene nosiš Ivane Juke)? Dobiva li festival u Puli ponovno onu težinu kakvu je imao nekada ili se možda čak i izdiže iznad svoje povijesti? Možda nam ova godina neće moći dati odgovore na sva pitanja, ali ono što svi priželjkujemo jest da i uistinu pogledamo koji dobar domaći film uskoro u kinima.

Komentari