Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Film

U Hrvatskome programu na Pulskom festivalu vladaju redateljski prvijenci: Što možemo očekivati?

18.07.2014. Lucija Klarić
FOTO: pulafilmfestival.hr/ svinjari

FOTO: pulafilmfestival.hr/ svinjari

Arena sutra (16. srpnja) otvara Hrvatski program 61. Pulskog filmskog festivala koji sa sobom donosi dvanaest dugometražnih i kratkometražnih filmova domaćih autora.

Program će otvoriti debitantski film Darka Šuvaka Happy Endings u produkciji Alka Filma koji prati ženu u pljački na koju je prisiljena zbog financijskih neprilika. Osim Šuvaka, debitanti na festivalu u Puli su i Vanja Sviličić sa Zagreb Capuccinofilmom o dvije prijateljice u ranim četrdesetima i njihovim životnim krizama, Filip Peruzović i Trebalo bi prošetati psa nastalog po istoimenoj adaptaciji dramskog teksta Tomislava Zajeca te Bruno Pavić i film Vlog – o mladom intelektualcu koji putem videobloga vodi dnevničke zabilješke.

Kristijan Milić će sa svojim Broj 55 u Puli također imati premijeru, a riječ je o filmu s ponešto uobičajenom tematikom za ove prostore koja se smješta u doba Domovinskog rata i prati skupinu vojnika koji upadaju u zasjedu. Gledatelji će prvi puta uživati i u filmu Most na kraju svijeta Branka Ištvančića, trileru o nestanku starca Joze iz sela u koje se vraćaju izbjeglice, Svinjarima Ivana Livakovića – crnoj komediji o fenomenu masovne hipnoze izazvane medijima, drami Kosac Zvonimira Jurića u kojoj je jednom pogreškom jedan čovjek u potpunosti promijenio svoj život te filmu Vjetar puše kako hoće Zdravka Mustaća o plaćenom ubojici sa zadatkom u Zagrebu.

FOTO: pulafilmfestival.hr/ most na kraju svijeta

FOTO: pulafilmfestival.hr/ most na kraju svijeta

U dugometražnom programu naći će se i jedan film za djecu koji je protekle sezone poharao hrvatska kina – Šegrt Hlapić Silvija Petranovića te Spomenik Majklu Džeksonukoprodukcijski produkt Makedonije, Njemačke, Srbije i Hrvatske koji je svoju premijeru doživio još prošli tjedan u Karlovim Varima. Svoje mjesto na programu pronašao je i dokumentarni film nastao u koprodukciji Slovačke, Češke i Hrvatske, film trojice redatelja: Pavola Pekarčíka, Ivana Ostrochovskog i Petera Kerekesa – Baršunasti teroristi, koji je na Forumu 64. Berlinalea osvojio nagradu publike.

Natjecateljski program kratkometražnog filma kao i onaj dugometražnog obiluje redateljskim prvijencima. Publici će se tako predstaviti Milan Rukavina i Miroslav Kosanović s Alkama, Dijana Mlađenović i Pragovi, inače poznata glumica Nina Violić s filmom Odvajanje te Una Gunjak i Kokoška koja se već s istim filmom predstavila u 53. tjednu kritike u Cannesu.

Kratkometražnu konkurenciju čine još i 6 pola 7 Dalije Dozet, Generalka Jasne Nanut, Pokraj mene Marte Prus, Slučajno Tanje Golić, Ko da to nisi ti Ivana Sikavice, Kutija Nebojše Slijepčevića, Poklon predsjednika Nixona Igora Šeregija i Zajedno Daniela Kušana.

FOTO: pulafilmfestival.hr/ odvajanje

FOTO: pulafilmfestival.hr/ odvajanje

Specifičnost ovogodišnjeg žirija u nacionalnoj konkurenciji jest da je on sastavljen od međunarodnih suradnika. Tako će o najboljem hrvatskom filmu 61. Pulskog filmskog festivala odlučivati žiri u sastavu: Amra Bakšić Čamo, producentica (BiH), Nataša Dorčić, glumica (HR), Ivana Fumić, montažerka (HR), Nick Holdsworth, filmski kritičar (The Hollywood Reporter, UK) i Antonio Nuić, redatelj (HR).

Hoće li ovogodišnji program Pula film festival iznjedriti filmove koji će na jesen zadobiti i svoju publiku u kinima? Ide li nacionalna kinematografija prema rastu kvalitete svojih produkata s obzirom na nedavni porast kvantitete (na festivalu čak i zbog neusklađenosti s pravilima neće biti prikazani neki očekivani filmovi poput onog Ognjena Sviličića Takva su pravila i Ti mene nosiš Ivane Juke)? Dobiva li festival u Puli ponovno onu težinu kakvu je imao nekada ili se možda čak i izdiže iznad svoje povijesti? Možda nam ova godina neće moći dati odgovore na sva pitanja, ali ono što svi priželjkujemo jest da i uistinu pogledamo koji dobar domaći film uskoro u kinima.

(Visited 192 times, 1 visits today)

Komentari