Istaknuto
19.07.2018.

Tri autorska projekta, jedna opera, jedan mjuzikl, praizvedba jednog suvremenog hrvatskog teksta i uprizorenje jednog klasičnog naslova - to su najbolje predstave u sezoni 2017./18. koje se izdvajaju po svojoj kvaliteti, originalnosti, izvrsnoj režiji i glumačkim ostvarenjima.

18.07.2018.

Prošle godine počeli smo praksu filmova i albuma starih deset godina, tako i ove nastavljamo s filmskim naslovima, ovaj put iz 2008. godine.

Film

U iščekivanju Oscara: Sve se svodi na dvojicu redatelja

21.12.2014. Lucija Curavić
oscar

Foto: www.facebook.com

Ove godine dva uratka svojom posebnošću osigurala su svojim autorima ulazak u kategoriju za najboljeg redatelja: Birdman  Alejandra Gonzáleza Iñárritua (21 Gram, Babel) te Boyhood Richarda Linklatera.

Birdman je film o zaboravljenom glumcu( Michael Keaton) koji se kroz Broadwaysku predstavu pokušava vratiti na stazu stare slave za vrijeme uloge superjunaka prije dvadeset godina. Osim zvjezdane (ali i talentirane!) postave koju s Keatonom čine Zach Galifianakis, Edward Norton i Emma Stone, vješto režiranje je ono što je zapečatilo Birdman kao jedan od boljih redateljskih uradaka ove godine. Pored one za Babel, druga nominacija za meksičkog redatelja.

Boyhood bi mogao biti prvi Oscar za redatelja Richarda Linklatera (ili barem prva nominacija, pored dvije ranije za najbolji scenarij).  U razdoblju od pet do osamnaest godina snimano je Masonovo odrastanje. Dvanaest godina ista postava (Ellar Coltrane, Patricia Arquette, Ethan Hawke) stvarala je priču o odrastanju dječaka koji paralelno isto prolazio u stvarnom životu i zato je Boyhood, kao nijedan film prije, prava oda odrastanju. Bez usiljenih velikih prekretnica koji su promijenili kurs jednog mladog života, a opet prepun silovitih sitnicama koje ga svakodnevno mijenjaju. Nikad stvarnije nije ispričana priča jednog dječaka i njegovom putu do zrelosti.

Dvojici mogla bi se, toplo se nadam, pridružiti treća. Ava DuVernay tako bi postala prva Afroamerikanka nominirana za najbolju redateljicu. Godinu za godinom, Oscare prati ružan glas o nedostatku „raznolikosti“ među nominiranim. Brojevi su okrutni i jasni: Od 423 nominacije na Oscarima za najboljeg redatelja, samo četiri su osvojile žene(bjelkinje) a tri afroamerički redatelji. Selma, film o gradu u Alabami, gdje su organizirani marševi za građanska prava predvođeni M.L.Kingom koji su promijenili američku povijest, gotovo je idealan kandidat da promijeni „bijelu“ statistiku.

Nabrojeni redatelji gotovo su pa sigurna stvar, a preostala dva mjesta može spasti samo na filmska nagađanja. Ako je vjerovati znalačkim nagađanjima Wes Anderson bi mogao uletjeti u igru s Grand Budapest Hotel. Iako nije tipičan oscarovski materijal ( onda opet, ništa što Anderson radi nije tipično) neki eksperti mu daju više šanse od primjerice za ovu nagradu možda puno podobnijeg The Imitation Game Mortena Tylduma. U igri za posljednju preostalu nominaciju bi se svakako mogli naći Damien Chazelle (Whiplash), David Fincher (Gone Girl), Angelina Jolie (Unbroken) i Bennett Miller (Foxcatcher).

Iako je i sama nominacija veliko dostignuće, filmovima Birdman i Boyhood već sada svi tepaju kao jedinim realnim natjecateljima u utrci za zlatni kipić.

(Visited 84 times, 1 visits today)

Komentari