Film

U očekivanju Oscara: Potencijalni kandidati u kategoriji najboljeg originalnog scenarija

Foto
Vrijeme čitanja: 3 minute

oscar

Korak po korak približavamo se datumu objavljivanja nominacija za Oscare, ali zasad možemo uživati u vlastitim procjenama i nagađanjima. Do sada smo vam donijeli naše pretpostavke koji bi se kandidati mogli naći nominiranima što se tiče kategorija najboljeg filma na stranom jeziku te najboljeg animiranog filma. Sljedeće što ćemo pokušati predvidjeti bit će imena koja će se naći prozvanima u kategorijama scenarija – orginalnog i adaptiranog. Za početak, napravit ćemo to za orginalne scenarije. Kao što i sama kategorija naglašava, riječ je o scenarijima koji nastaju kao plod mašte scenarista, ne temeljeći se ni na kakvom djelu. Od prošlih je Oscara filmska produkcija iznjedrila i više nego dovoljno potencijalnih kandidata za ovogodišnju nagradu pa će, svakako, biti gužva u borbi za svoje mjesto pod suncem u ovoj kategoriji.

Od mogućih 5 kandidata, dva su ipak čvrsto zasjela na svoje mjesto i gotovo je neupitno da će pretendirati na nagradu, a vrlo vjerojatno će se borba za osvajanje kipića voditi upravo između ova dva filma. Riječ je o scenariju filma Birdman čiji su autori Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris i Armando Bo i apsolutnom miljeniku svih filmskih kritičara Linklaterovom Boyhoodu.

S obzirom na neobičnu, ali maestralnu odluku Linklatera da svoj film snima tijekom 12 godina u suradnji s istom postavom, Linklater je Boyhood upisao kao suvremenu revoluciju filmske industrije. Dosad je već bio dvaput nominiran u ovoj kategoriji, a ove godine zaista ima i šansu odnijeti zlatni kipić. Ovu priču o odrastanju i obiteljskim odnosima dobro je primila i publika, a pogotovo kritika pa ukoliko se Boyhood  pokaže kao uspješan u ovoj kategoriji, teško je zamisliti da neće dobro proći na ovogodišnjim Oscarima.

Konkurencija Boyhoodu definitivno je Gonzalezov Birdman. Nominacija Gonzalezu u ovoj kategoriji također nije nepoznata kao ni Linklateru, a ta mu je čast pripala zahvaljujući Babelu. Ova pomalo specifično „holivudska“ priča o glumcu koji obilježen ulogom superheroja pokušava pronaći svoj put na Broadwayu ili točnije pronaći uopće put za svoju karijeru i život, film je koji otvara Venice Film Festival i zatvara New York Film Festival pa će se u svakom slučaju dobar glas daleko čuti. Što će o glasinama prosuditi Akademija, tek ćemo vidjeti.

Po pitanju ostala tri kandidata, teško je zaključiti komu je mjesto stopostotno zagarantirano. Sljedeći najizvjesniji kandidat mogao bi definitivno biti The Grand Budapest Hotel svima nam poznatog Wes Andersona. U suradnji s Hugo Guinnessom, Anderson je razvio scenarij po motivima rada Stefana Zweiga. Gustav H, legendarni je vratar poznatog hotela izmišljene republike Zubrowka u periodu između dva rata koji se zajedno sa svojim prijateljem Zero Moustafom upušta u razne avanture. Film je do sada osvojio Srebrnog medvjeda u Berlinu i pokazao se kao kino-hit, a s obzirom i na učestale Andersonove nominacije u ovoj istoj kategoriji, ima dobre šanse pokazati se jednim od kandidata.

Sljedeći u nizu nominiranih orginalnih scenarija mogao bi biti onaj Paula Webba – Selma. Baziran je na stvarnom povijesnom događaju – marševima od Selme do Montgomerya 1965.godine koje su predvodili James Bevel, Hosea Williams i Martin Luther King, Jr. iz SCLC-a i John Lewis iz SNCC-a. Sam izbor teme za scenarij snažan je i potentan, a film je već i predviđen kao kandidat za niz filmskih nagrada.

U ovoj gustoj borbi, možda bi se kao posljednji u nizu mogao izboriti Mr.Turner Mike Leigha. Leigh je kao i drugi mu suparnici već veteran u ovoj kategoriji što mu zasigurno ide u prilog pogotovo jer je i za svoja posljednja tri filma bio nominiran upravo za najbolji originalni scenarij. Priča o ekscentričnom životu britanskog slikara J.M.W.Turnera i njegovim posljednjim godinama života u kojima se nosi sa smrću svog voljenog oca i započinje tajnu vezu s ženom s kojom će živjeti do kraja života, mogla bi mu, ako ne kipić, sigurno barem donijeti nominaciju.

Među onima koji bi mogli izgubiti ovu tešku bitku iako su dobro opremljeni ratnici zasigurno su Whiplash Damien Chazellea, film o mladom bubnjaru u usponu te A Most Violent Year J.C.Chandora koji je smješten u zimu 1981.godine u New Yorku – najnasilniju godinu u povijesti grada. Za dlaku bi mogla izmaknuti i nominacija scenariju E.Max Fryea i Dana Futtermana – Foxcatcher koji je temeljen na životu olimpijskog prvaka u hrvanju Marka Schultza, ali bi također mogla i pobjeći dugo najavljivanom i očekivanom Interstellaru Christophera i Jonathana Nolana koji su dosad već i bili nominirani u toj kategoriji, ali su se ove godine našli u gužvi zbog koje bi mogli ispaštati. Tu je kao nešto ozbiljniji kandidat i Nightcrawler Dana Gilroya, a pomalo izgubljeni u masi su Melfijev St.Vincent te Love is Strange Ire Sachs i Mauricia Zachariasa kao i neki europski film poput Ide. Tko će imati sreće u ovoj napetoj borbi, a koga će ista iznevjeriti, još ćemo vidjeti.

Be social

Komentari