Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Vizart

Umjetnici predstavljaju Brazil na Olimpijskim igrama

06.08.2016. Anja TomljenovićFoto: autorski kolaž (upotrijebljene fotografije koje su u članku)

Prošlo je spektakularno otvorenje Olimpijskih igara u Rio de Janeiru koji je dokazao da je više nego spreman za ovaj ogroman sportski događaj u Brazilu. S obzirom na dojmove s fantastičnog uvoda u još jednu sportsku priču, zapitali smo se kako su brazilski umjetnici dočekali ove Igre i na koji način će doprinijeti prezentaciji svoje autentične kulture tisućama posjetitelja i čitavom svijetu. Istražili smo koji su brazilski umjetnici predstavljeni u tzv. Olimpijskom muzeju te na koji način u svoj rad uklapaju bogatu sportsku, povijesnu i umjetničku tradiciju svoje zemlje.

Nogometne lopte kao inspiracija za neobične mozaike

Foto: olympic.org

Foto: olympic.org

Obožavatelj nogometa Felipe Barbosa prenio je svoju strast u fokus vlastitog umjetničkog interesa. Rastvara uobičajen oblik nogometne lopte u plošna polja koja se povezuju u jedinstveni kožni mozaik koji je spreman za izlaganje u muzejskom ili galerijskom prostoru. Osim što je dokazao kako se zapravo jednostavnim činom efektno mogu povezati dvije naizgled nespojive stvari, sport i umjetnost, u svom radu podsjetio je na osobit značaj koji nogomet uživa u brazilskom društvu.

Šareni madraci i važnost kulture tijela u brazilskom društvu

Foto: olympic.org

Foto: olympic.org

Heleno Bernardi promišlja o odnosu tijela i prostora tijekom procesa preslagivanja i premještanja šarenih madraca u kojemu sudjeluju posjetitelji. Naizgled pomalo čudan koncept. No promotrimo li čitavu stvar iz drugačije perspektive, u kojoj je madrac predmet koji svi koriste (nažalost, možda češće nego krevet) ili su ga barem jedan dio života koristili, tada i tijelo postaje svojevrsnim zajedničkim nazivnikom svih ljudi. Svijest o vlastitom tijelu je karakteristika koju dijelimo, bez obzira na naše podrijetlo, status ili vjerovanja. Čitav koncept dobiva na važnosti u kontekstu vizije tijela kao snažnog komunikacijskog sredstva u brazilskoj kulturi, prizivajući time i tradiciju sambe kao posebne umjetnosti kretanja tijela.

Reinterpretacija Picassa u duhu konzumerističkog kapitalizma

Foto: olympic.org

Foto: olympic.org

Marcos Cardoso vidi umjetnički potencijal u materijalima poput plastičnih vrećica iz supermarketa, koje su postale i jedan od motiva konzumerističkog društva. Upravo je takav običan priručni predmet koji svakodnevno susrećemo poslužio kao materijal za vrlo zanimljivu reinterpretaciju jednog od najvećih i najpoznatijih umjetnika uopće – Pabla Picassa. Na taj način su elitna umjetnost i značaj imena Picasso suprotstavljeni popularnom (trivijalnom) elementu.

Brazilska spiritualnost i vibrantnost Rio de Janeira

Foto: olympic.org

Foto: olympic.org

Umjetnica Maria Nepomuceno koristi konopce i perlice različitih boja kako bi ih složila u razigrane volumene, referirajući se time na tradiciju šivanja i krojenja odjeće u njenom rodnom Brazilu. Tradicionalne tehnike omogućuju joj stvaranje kreativnih struktura koje su vibrantnih boja, baš poput brazilskog mentaliteta. Njeni radovi kriju i spiritualni trag, odnosno nadovezuju se na proslavu Círio de Nazaré, najveći brazilski festival religioznog karaktera koji okuplja milijune ljudi u gradu Belemu na sjeveru Brazila. U proslavi se tradicionalno koristi konopac koji povezuje sudionike i označuje vezu s Bogorodicom.

Pitanje umjetničke transformacije

Foto: olympic.org

Foto: olympic.org

Ovaj umjetnik usvaja impulse konzumerističkog društva, masovnih medija i općenito popularne kulture. Zemog preuzima od dadaista, za mnoge još uvijek problematičan, koncept transformacije svakodnevnog objekta u umjetničko djelo. Mogu li drveni ostaci i čepovi boca promijeniti svoju prvotnu funkciju u onu umjetničku? Zemog tvrdi kako je potrebna samo imaginacija i umjetnička vještina kako bi takvi objekti poprimili novo značenje u novostvorenom kontekstu.

Tijelo kao alat za Olimpijske igre

Foto: olympic.org

Foto: olympic.org

Alex Flemming proizvodi ulja na platnu velikih dimenzija koristeći bliješteće boje svijetlijih i tamnijih tonova. Na ovom primjeru vidljiva je nepotpuna forma atletskog tijela kojemu ne znamo boju ni podrijetlo, no u krajnjoj liniji, zar to moramo znati? Upravo su Olimpijske igre sportski događaj koji slavi snagu, izdržljivost i uopće veličanstvenost ljudskog tijela i mogućnosti koje mu ono pruža.

Radi se samo o boji kože

Foto: adrianavarejao.net

Foto: adrianavarejao.net

Adriana Varejão inspiraciju za ovaj rad crpi iz studije koja je identificirala 135 različitih pojmova u Brazilu za opis boje ljudske kože, od kože boje kave s mlijekom do snježnobijele boje. Koristeći boju koju je sama smiješala, radi seriju autoportreta u kojemu poza ostaje nepromijenjena, a mijenja se samo boja kože. Tim činom dio nje ostaje isti, no promjenom boje kože ona postaje sličnija nekome drugome. Umjetnica nas poziva da razmislimo o društvenom sistemu klasifikacije pojedinca prema boji kože, točnije i preciznije, prema varijanti prirodnog pigmenta melanina u koži. Naposljetku, vrlo je jednostavno: ljudi koji žive u toplijim područjima obično imaju tamniju kožu od ljudi koji žive u hladnijim područjima. Sve je samo dio prirodnog procesa prilagodbe.

U konačnici, navedeni umjetnici predstavljaju suvremenu umjetničku scenu u Brazilu. Na službenim stranicama OI stoji kako su njihovi radovi izabrani jer izražavaju moć promjene koja je svojstvena Riju i skladnu raznolikost koja je kreirana miješanjem različitih kultura. Uistinu, možemo se s time složiti jer je uspješno pokriven širi spektar relevantnih tema, a ujedno je prezentirana i atraktivna, razigrana i autentična strana Rio de Janeira. Pohvaljujemo Brazil što se tiče ovog umjetničkog segmenta, a što se tiče sportskog, navijamo za Hrvatsku!

(Visited 54 times, 1 visits today)

Komentari