Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Vizart

“Vino, boje i oblici Zlatne doline” u Muzeju Mimara

13.04.2016. Ziher.hrFoto: Press

U Muzeju Mimara otvara se izložba Vino, boje i oblici Zlatne doline u petak, 15. travnja u 19 sati.  Na izložbi će biti predstavljena djela autora: Petra Barišića, Josipa Karežića, Vatroslava Kuliša, Antuna Krešića, Tihomira Lončara, Stanka Marinkovića, Bane Milenkovića, Stipe Nobila, Ive Raiča i Hrvoja Šercara. 

U gotovo svim kulturama i religijama vino je radost koju bogovi dijele s ljudima prožimajući osjećajem besmrtnosti njihovu prolaznost. U svim stihovima, slikama i skulpturama, u arhitektonskim zdanjima, u filozofiji i glazbi, svugdje čitamo, vidimo i čujemo da su bogovi živjeli s ljudima zajedno stvarajući duhovne vrijednosti na kojima je izgrađena naša europska kuća, njezina humanistička načela i svekolika uljudba. Na stoljetnom iskustvu vinara prožetom i kršćanskom kulturom, te, napose, na specifičnostima kutjevačke vinarske tradicije Vlado Krauthaker 1992. godine sadi svoj vinograd i gradi vinski podrum kada i započinje impresivan rast njegovih vinograda i njegova ugleda među hrvatskim vinarima.

Naime, Krauthaker je inicirao suradnju s likovnim umjetnicima pozvavši ih da u njegovoj vinariji u Kutjevu likovno oblikuju svoja djela na barique bačvama koje više nisu u upotrebi. Prvi susret umjetnika i sve druge organizacijske poslove vodio je Ivo Raič, likovni suradnik vinarije Krauthaker. Njegov su poziv prihvatili i sudjelovali u radu ove jedinstvene stvaralačke produkcije respektabilni hrvatski slikari i kipari, kao i oni čija su djela vrijedna likovna nastojanja u interpretaciji Dionzijevih atribucija.

Vatroslav Kuliš je vitalnu komponentu bačve sažeo u silovitim potezima velike kolorističke izražajnosti koja ga je i prometnula na hrvatskoj likovnoj sceni u jednog od najznačajnijih protagonista. Da je Petar Barišić kipar iznimnih likovnih dosega, pomno promišljena koncepta i preciznog izvedbenog postupka, dobro su znana njegova obilježja koja je kritika apostrofirala i kao specifičnu vrijednost suvremene likovne produkcije. Upravo je te značajke precizno fokusirao na ovim bačvama: rezanjem bačve oblikovao je nejednake elemente koje je kraćim i dužim letvicama učvrstio na polukružnoj formi druge, donje bačve, u snažnu kiparsku okomicu. Pratimo li krivudavi tok rijeke po površini zemlje tada vidimo nepravilno kretanje crte po ravnoj površini papira, kože i drveta kojega je ostavila ruka jednog od najizvornijih crtača u hrvatskoj umjetnosti druge polovice 20. stoljeća – Hrvoja Šercara. Na iskustvu postmodernističke prakse Josip Karežić znalački istražuje likovne mogućnosti tog naslijeđa u mediju slike stvarajući osobni prinos s prepoznatljivim autorskim obilježjima.

Kroz ove tri godine suradnje umjetnika i vinarije Karuthaker može se izvesti zaključak da je svima zajednička poveznica u kreativnoj komponenti, umijeću u različitim medijima, u pravljenju vrhunskih vina i umjetničkih djela.

(Visited 104 times, 1 visits today)

Komentari